اخبار داغ

دهقانی در گفتگو با دانا:

مجلس به وظایف خود در راستای واردات خودرو عمل کرد

مجلس به وظایف خود در راستای واردات خودرو عمل کرد
دبیر کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: مجلس به وظایف خود در راستای واردات خودرو عمل کرد و در صورت نیاز وظایف نظارتی را افزایش خواهد داد.

الهویردی دهقانی، دبیر کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع‌رسانی راه دانا؛ درباره آخرین نشست مجلس شورای اسلامی با مسئولین وزارت صمت و تصمیم‌گیری در خصوص واردات خودروهای صفر و کارکرده و نتیجه این جلسات اظهار کرد: مجلس دو وظیفه دارد اول قانون‌گذاری و در مرحله بعد نظارت بر اجرای قانون که در حوزه قانون‌گذاری برای ساماندهی بازار خودرو، مجوز واردات خودرو صادر شد.

 وی توضیح داد: دلیل اصلی مجلس برای تصویب قانون واردات خودرو افزایش میزان عرضه و ایجاد رقابت برای افزایش کیفیت بود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی افزود: در ادامه نیز موضوع واردات خودروهای کارکرده مطرح شد که دولت برای این موضوع لایحه‌ای دوفوریتی به مجلس ارائه کرد و نمایندگان نیز واردات خودروهای کارکرده را نیز به تصویب رساند.

وی با انتقاد از واردات قطره چکانی خودروهای نو و تعلل در ابلاغ آئین‌نامه واردات خودروهای کارکرده، تصریح  کرد: در نشست با وزارت صمت، وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس‌کل بانک مرکزی توضیحاتی ارائه کردند، اما واقعیت این است که در این زمینه بی‌توجهی شده و قانون آن‌گونه که باید اجرایی نشده است.

دهقانی گفت: با تخصیص منابع ارزی موردنیاز که زیاد هم نیست، می‌توان بسیاری از گره‌های موجود در مسیر به آرامش رساندن بازار خودرو را حل کرد یا حداقل از افزایش قیمت خودرو جلوگیری کرد.

عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه امیدواریم دولتمردان به وظیفه قانونی خود عمل کنند، افزود: مجلس برای اجرای قانون و تحقق خواسته‌های قانونی مردم با کسی تعارف ندارد به همین دلیل نظارت خود در این زمینه بیشتر خواهد کرد.

دهقانی در پایان گفت: مجلس یازدهم در حوزه خودرو با تصویب واردات خودرو به وظیفه قانون‌گذاری خود عملکرد و با نشست‌هایی که با وزارت صمت داشت نیز، وظیفه نظارتی خود را انجام داد، اگر باز هم تعلل در اجرا ادامه داشته باشد این اقدامات نظارتی از سوی مجلس تشدید خواهد شد.

 

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه