اخبار داغ

گزارش دانا از اختتامیه جشنواره ملی جهادگران طلاب؛

قریشی: طلاب باید جهادگران عرصه تبیین هم باشند/ زهرایی: جهادگران طلبه امروز ایمان را در عمل نشان می‌دهند

قریشی: طلاب باید جهادگران عرصه تبیین هم باشند/ زهرایی: جهادگران طلبه امروز ایمان را در عمل نشان می‌دهند
مراسم اختتامیه جشنواره ملی جهادگران طلبه امروز چهارشنبه ۲۰ دی‌ماه با حضور بیش از ۱۵۰ تن از منتخبان جهادگر طلاب بسیجی سراسر کشور در ستاد مشترک سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع‌رسانی راه دانا؛ امروز چهارشنبه ۲۰ دی‌ماه ۱۴۰۲ مراسم اختتامیه جشنواره ملی جهادگران طلاب با حضور بیش از ۱۵۰ تن از منتخبان جهادگر طلاب بسیجی سراسر کشور در سالن شهید محلاتی ستاد نمایندگی ولی‌فقیه ستاد مشترک سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برگزار شد.

گزارش تصویری/ اختتامیه جشنواره ملی جهادگران طلاب

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمود محمدی شاهرودی، رئیس سازمان بسیج اساتید، طلاب و روحانیون کشور، سردار قریشی جانشین سازمان بسیج مستضعفین و سردار زهرایی رئیس سازمان بسیج سازندگی به‌عنوان سخنران در این مراسم حضور داشتند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمود محمدی شاهرودی، رئیس سازمان بسیج اساتید، طلاب و روحانیون کشور در ابتدای این آئین تجلیل توضیح داد: در این برنامه ۱۵۰ نفر از برترین جهادگران طلاب از سراسر کشور حضور دارند که آثار آن‌ها از بین هزار آثار که به دبیرخانه جشنواره ملی جهادگران ارسال شده بود انتخاب شدند.

وی افزود: بیش از دو هزار گروه جهادی فعال در سطح کشور داریم که در اطلس جهادی ثبت شدند که البته دراین‌بین برخی هم به شکل گمنام فعالیت می‌کنند.

به گفته وی روحیه طلاب جهادگر، گمنام است و همیشه و در همه صحنه‌ها مانند سیل و زلزله حضور فعال دارد و در زمینه‌های فرهنگی و اجتماعی حضور پر رنگ و موفق طلاب را می‌شود دید.

وی تأکید داشت: جشنواره ملی جهادگران بسیجی طلاب اضافه کرد: همچنین مناطق محروم در سراسر کشور اولویت فعالیت گروه‌های جهادی است.

قریشی: طلاب باید جهادگران عرصه تبیین هم باشند

سید قاسم قریشی جانشین سازمان بسیج مستضعفین در این نشست اظهار کرد: شما روحانیون هم در عرصه محرومیت‌زدایی و سازندگی هم باتوجه‌به رسالت اصلی آخوندی که بر عهده دارید، به‌عنوان جهادگران عرصه تبیین هم هستید و در جهت فرمان مقام معظم رهبری که جهاد تبیین را جهادی قطعی و فوری می‌دانند، تلاش می‌کنید. جهادی که یک انسان مسلمان با گذشتن از جان و مالش در راه توحید و پایداری اسلام و اقامه شعائر دینی تلاش می‌کند و تمام امکانات مادی و معنوی خود اعم از جان و مال خود را سرمایه این تلاش خود قرار می‌دهد. 

جانشین سازمان بسیج مستضعفین درباره جهاد تبیین ادامه داد: این جهاد، جهادی است که قرآن کریم به خود نسبت می‌دهد. اکثر مفسران و صاحب‌نظران این جهاد را در تمام عرصه‌ها تفسیر و تعبیر به همه نیکی‌ها، اقدامات و تلاش‌ها در عرصه‌های علمی، اقتصادی، نظامی، سیاسی، می‌کنند. اشتراک همه آن‌ها این است که برای مقابله با دشمن باشد. 

وی توضیح داد: روحانیون در دفاع مقدس ۲ نقش داشتند؛ یک نقش این بوده که مبلغ دینی بودند و همان مبلغان دینی در جایگاه‌های نظامی نیز نقش‌آفرینی می‌کردند؛ تا جایی که فرمانده تیپ و لشکر از روحانیون داشتیم. 

قریشی اظهار داشت: مقام معظم رهبری در خصوص جهاد تبیین می‌فرمایند جهاد تبیین جزو راهبردهای اساسی ما از اول بوده است. در سال‌های اخیر که دشمن به‌ویژه بعد از شکست در بخش‌های مختلف نظامی در مقابل انقلاب اسلامی، به سمت جنگ شناختی رفت، این کار اهمیت بیشتری پیدا کرد. 

جانشین سازمان بسیج مستضعفین بیان کرد: از قبل ما جنگ نرم و جنگ فرهنگی را داشتیم. وقتی دشمنان با موفقیت‌های جمهوری اسلامی در عرصه‌های مختلف مواجه شدند، تلاششان را بر این موضوع متمرکز کردند؛ چرا که دیدند در ابعاد نظامی دارند شکست می‌خورند و ناچار به عقب‌نشینی شده‌اند. 

وی افزود: پس تلاش کردند با استفاده از جنگ نرم که وسیع‌ترین، جامع‌ترین، مؤثرترین و کم‌هزینه‌ترین جنگ است و فروپاشی و استحاله از درون باهدف ساختن انسان جدید، باهویت جدید و در خدمت دشمنی که این کار را انجام می‌دهد، بسازند. 

قریشی در پایان سخنانش تأکید کرد: در پروتکل‌های یهود به‌صراحت آوردند باید سایر مردم جز یهود را تا سطح یک حیوان رام کنند.

زهرایی: جهادگران طلبه امروز ایمان را در عمل نشان می‌دهند

همه چیز به شما مربوط است/ سخنرانی کافی است، باید عمل کرد

سردار زهرایی رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور به‌عنوان آخرین سخنران این برنامه اظهار کرد: امروز چند مؤلفه که در جهادی‌ها ظهور و بروز پیدا کرده و باید آن را به تمام ملت تعمیم دهیم.

وی افزود: یکی از کارهایی که جهادگران مکلف شدند و انجام دادند، بسیج‌کنندگی است؛ به این معنی که جهادگر مثل یک رهبر، برای واگن‌هایی که باید بکشد، مانند لوکوموتیو برای منطقه جغرافیایی خود عمل می‌کند. حال این منطقه یا انسانی است یا موضوعی یا طبیعی.

وی در ادامه شرح داد: امروز چند ویژگی برای گروه‌های جهادی بیشتر موردنیاز است. مثل ایمان در عمل. امروزه ایمان در عمل در جامعه کم‌رنگ شده. مقام معظم رهبری فرموده‌اند ایمان اگر به‌تنهایی در قلب هم بماند می‌پوسد.  

زهرایی در ادامه ضمن بیان اینکه جهادگران باید ایمان را در عمل نشان دهند، تصریح کرد: مردم از سخنرانی خسته‌اند. در جنگ شناختی سخنرانی خیلی جایی ندارد. 

رئیس سازمان بسیج سازندگی خطاب به طلاب گفت: به هیچ موضوعی بی‌تفاوت نباشید و نگویید این که به ما ربط ندارد. همه چیز جبهه حق در مقابل جبهه استکبار به جهادگر مربوط می‌شود. همه چیز ایران اسلامی به ما مربوط می‌شود. هر جا تهدیدی متوجه انقلاب باشد، حتماً باید بسیج در میدان باشد و کوتاهی نکند.  

وی با اشاره به اغتشاشات پاییز ۱۴۰۱ ادامه داد: افرادی مثل آرمان علی وردی و روح‌الله عجمیان در فتنه‌ها و همین فتنه سال گذشته، ورق را به نفع انقلاب برگرداندند. ایمان در عمل سست شده است. در فتنه سال قبل شهید آرمان و هم‌رزمانش با فداکردن جانشان از آرمان خود دفاع کردند. بسیاری از مردم، مسئولین، طلاب و روحانیون در صحنه عمل نبودند.  

روحانیون در اغتشاشات سال گذشته کجا بودند؟/ تولید فقط به‌وسیله نفوذ

زهرایی ادامه داد: آن‌ها جایی که باید اعلام موضع می‌کردند، نکردند. این طراحی دشمن خبیث بود. آن موقع هنرمندان و ورزشکاران انقلابی که تعدادشان کم هم نیست، کجا بودند که اعلام موضع کنند؟ روحانیون انقلابی کجا بودند که رگ گردن‌کلفت کنند و موضع بگیرند تا در مارپیچ سکوت قرار نگیریم؟

رئیس سازمان بسیج سازندگی گفت: قبول کنیم سال گذشته در ۲ ماه بعد از اغتشاشات در مارپیچ سکوت قرار گرفتیم. کسانی هم که بعد از ۲ ماه قصد اعلام موضع داشتند، چون فضا به دست اشقیا بود می‌ترسیدند.

وی افزود: دفاع مقدس نوین، ابعادش با ۸ سال دفاع مقدس متفاوت است. ماهیت جنگ ما با استکبار همین است؛ اما جبهه‌هایمان متفاوت شده. موتور تولید فقر و محرومیت کشور بیشتر از آن دوران فعالیت می‌کند. چرا؟ چون ما یک بدنه نفوذی در دستگاه اجرایی داریم که تولید فقر می‌کند.

زهرایی خیلی از این اشتباهات را نتیجه چیزی جز بی‌تدبیری دانست و توضیح داد: افرادی به طور حساب شده به بدنه کارشناسی در دستگاه‌های اجرایی نفوذ کردند تا تولید فقر رقم بخورد. سپس این تصمیم‌سازی غلط روی میز مدیر انقلابی قرار می‌گیرد تا او تصمیم غلط را بگیرد.

ایران اسلامی با سیستم ارباب ـ رعیتی مخالف است

رئیس سازمان بسیج سازندگی گفت: اقتصاد از جمله گلوگاه‌هایی است که دشمن خوب بر آن سوار شده است. در حال حاضر فضای فعلی به این سمت رفته که مردم ۲ دسته هستند؛ یا باید کارفرما باشند یا کارگر. یعنی یا ارباب باشند یا رعیت که این با بدنه اسلام و ایران اسلامی کاملاً در تضاد است. اکثر قوانینی که وضع می‌شود به ضرر تولیدکننده کوچک مردمی و به نفع یک سرمایه‌دار بزرگ است.  

وی بیان کرد: یکی از جنگ‌های ما جنگ با فقر و محرومیت است. پیشبرد اقتصاد مقاومتی وظیفه بسیج است؛ چرا که مردم پایه است. پس جنگ دوم جنگ اقتصادی است. یک سری بسترهایی فراهم شده که شاید در اختیار شما جهادگران قرار نگرفته است. ما در همین اقتصاد آموزش رایگان، مجوز و تجهیزات داریم. طرح‌های قشری مقوم و شتاب‌دهنده در این زمینه داریم. اینکه جهادگران از چقدر آن می‌توانند استفاده کنند علامت سؤال است.  

شایان‌ذکر است، در پایان این مراسم از طلاب جهادگر و بسیجی برگزیده سراسر کشور تجلیل به عمل آمد...

گزارش تصویری/ اختتامیه جشنواره ملی جهادگران طلاب
 

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه