اخبار داغ

سردار قریشی در گفتگو با دانا؛

جهاد تبیین در عرصه‌های علمی، اقتصادی، نظامی و سیاسی یک ضرورت است

جهاد تبیین در عرصه‌های علمی، اقتصادی، نظامی و سیاسی یک ضرورت است
جانشین سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به تلاش های روحانیون جهادگر گفت: جهاد تبیین در عرصه‌های علمی، اقتصادی، نظامی و سیاسی یک ضرورت است.

سید قاسم قریشی جانشین سازمان بسیج مستضعفین در حاشیه جهادگران طلاب به خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ اظهار کرد: روحانیون امروز هم در عرصه محرومیت‌زدایی و سازندگی و هم باتوجه‌به رسالت اصلی یعنی رسالت تبلیغی، به‌عنوان جهادگران عرصه تبیین هم نقش بسزایی را به عهده دارند و در جهت فرمان مقام معظم رهبری که جهاد تبیین را جهادی قطعی و فوری می‌دانند، تلاش می‌کنند.

وی ادامه داد: روحانیون جهادگر با گذشتن از جان و مالشان در راه توحید و پایداری اسلام و اقامه شعائر دینی تلاش می‌کنند و تمام امکانات مادی و معنوی خود اعم از جان و مال خود را سرمایه این تلاش خود قرار می‌دهند. 

جهاد تبیین، جهادی است که قرآن به خود نسبت داده است

جانشین سازمان بسیج مستضعفین درباره جهاد تبیین ادامه داد: این جهاد، جهادی است که قرآن کریم به خود نسبت می‌دهد. اکثر مفسران و صاحب‌نظران این جهاد را در تمام عرصه‌ها تفسیر و تعبیر به همه نیکی‌ها، اقدامات و تلاش‌ها در عرصه‌های علمی، اقتصادی، نظامی، سیاسی، می‌کنند و اشتراک همه آن‌ها این است که برای مقابله با دشمن باشد. 

وی توضیح داد: روحانیون در دفاع مقدس ۲ نقش داشتند؛ یک نقش این بوده که مبلغ دینی بودند و همان مبلغان دینی در جایگاه‌های نظامی نیز نقش‌آفرینی می‌کردند؛ تا جایی که فرمانده تیپ و لشکر از روحانیون داشتیم. 

قریشی اظهار داشت: مقام معظم رهبری در خصوص جهاد تبیین می‌فرمایند جهاد تبیین از اول جزو راهبردهای اساسی ما بوده است. در سال‌های اخیر که دشمن به‌ویژه بعد از شکست در بخش‌های مختلف نظامی در مقابل انقلاب اسلامی، به سمت جنگ شناختی رفت، این کار اهمیت بیشتری پیدا کرد. 

دشمنان در ابعاد نظامی شکست خوردند

جانشین سازمان بسیج مستضعفین بیان کرد: از قبل ما جنگ نرم و جنگ فرهنگی را داشتیم. وقتی دشمنان با موفقیت‌های جمهوری اسلامی در عرصه‌های مختلف مواجه شدند، تلاششان را بر این موضوع متمرکز کردند؛ چرا که دیدند در ابعاد نظامی دارند شکست می‌خورند و ناچار به عقب‌نشینی شده‌اند. 

وی افزود: پس تلاش کردند با استفاده از جنگ نرم که وسیع‌ترین، جامع‌ترین، مؤثرترین و کم‌هزینه‌ترین جنگ است و فروپاشی و استحاله از درون باهدف ساختن انسان جدید، باهویت جدید و در خدمت دشمنی که این کار را انجام می‌دهد، بسازند. 

 

 

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه