اخبار داغ

محمدی شاهرودی در گفتگو با دانا؛

بیش از دو هزار گروه جهادی طلاب در کشور خدمت رسانی می‌کنند

بیش از دو هزار گروه جهادی طلاب در کشور خدمت رسانی می‌کنند
رئیس سازمان بسیج اساتید، طلاب و روحانیون با اشاره به افزایش فعالیت گروه‌های جهادی گفت: اکنون بیش از دو هزار گروه جهادی طلبه در کشور فعالند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمود محمدی شاهرودی، رئیس سازمان بسیج اساتید، طلاب و روحانیون کشور در حاشیه مراسم جهادگران طلبه در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع‌رسانی راه دانا؛ اظهار کرد: توسط بسیج طلاب از ۱۵۰ نفر از برترین جهادگران طلاب از سراسر کشور که آثار آن‌ها از بین هزار اثر که به دبیرخانه جشنواره ملی جهادگران ارسال شده بود مورد تشویق قرار گرفتند.

وی ادامه داد: بیش از دو هزار گروه جهادی فعال در سطح کشور داریم که در اطلس جهادی ثبت شدند که البته دراین‌بین برخی هم به شکل گمنام فعالیت می‌کنند.

وی تأکید نمود: همچنین مناطق محروم در سراسر کشور اولویت فعالیت گروه‌های جهادی است.

رئیس سازمان بسیج طلاب ادامه داد: کسانی که اهل جهاد باشند، خدا راه را به آن‌ها نشان می‌دهد. در همین دوران که تمام تلاش استکبار جهانی این است که مردم، نظام و نسل جوان ما را از انقلاب، نظام، اسلام، قرآن و اهل‌بیت علیهم‌السلام جدا کند، در مسیر و در همین دوران رویش‌های بسیار زیبایی را مشاهده می‌کنیم. جهادگران باید به مسیری که در آن قرار گرفته‌اند، افتخار کنند.

وی درباره «جهاد اکبر» توضیح داد: قطعاً کسانی که در اردوهای جهادی حضور دارند، مسیر جهاد اکبر را طی کرده‌اند؛ در غیر این صورت نمی‌توانند در نقطه‌ای دور برای یک خانواده محروم خدمتی بکنند. این جهادگر پا روی خواهش‌ها و تمایلاتش گذاشته و از خیلی چیزها گذشته است. این موضوع جوهره اخلاص گروه‌های جهادی را نشان می‌دهد.

محمدی شاهرودی گفت: در دوران دفاع مقدس بیشترین شهید را حوزه روحانیت تقدیم کرده است و بسیاری از رزمندگان ما در جبهه‌ها از جامعه روحانیت بودند. همچنین در دوران اغتشاشات سال گذشته نیز بیش‌ترین شهید را جامعه روحانیت تقدیم کرد.

رئیس سازمان بسیج طلاب تقویت بعد جهاد تبیین را بسیار مهم دانست و گفت: به تعبیر مقام معظم رهبری ۲ عنصر صراحت و شجاعت از عناصر بسیار مهم جهاد تبیین هستند. مهم‌ترین و اصلی‌ترین بعد جهاد برای جامعه روحانیت جهاد تبیین و روشنگری است. مهم‌ترین مأموریت طلاب برادر و خواهر بسیجی همین است. باید در این عرصه طلبه‌ها فرماندهی و مدیریت کنند.

وی افزود: تمام انبیا و اولیا و ائمه علیهم‌السلام در طول تاریخ مجاهد جهاد تبیین بودند. اگر تبیین پیغمبر خدا صلی‌الله علیه و آله و سلم نبود، جامعه متحول نمی‌شد. اگر جهاد تبیین بزرگ مجاهد شهیده اسلام یعنی حضرت زهرا سلام‌الله نبود، آیا امروز چیزی از فرهنگ اسلامی علوی و اسلام ناب محمدی باقی می‌ماند؟

محمدی شاهرودی با ذکر اینکه بیش از دو هزار گروه جهادی طلبه داریم که کار سازندگی می‌کنند، تصریح کرد: حضور یک عنصر روحانی جهادی در همه گروه‌های جهادی به‌مراتب بهتر است. اهمیت کار جهادی فرهنگی ـ تبلیغی به‌مراتب از کار جهادی سازندگی ما به معنای کارگری بیشتر است. نه به این معنا که کار سازندگی را انجام ندهیم؛ بلکه با افتخار آن بعد را تقویت می‌کنیم چرا که کار بسیار مهم تربیتی محسوب می‌شود. تربیت در بستر کار جهادی شکل می‌گیرد. مهم‌ترین جهاد، جهاد فرهنگی است و قشر روحانیت در این جهاد مسئولیت مضاعف دارند.

رئیس سازمان بسیج طلاب تأکید کرد: جهاد و کار جهادی مایه حیات اسلام است، اقتدار آفرین بوده و جامعه را پیش خدا عزیز می‌کند. اگر مجاهدانی مانند شهدای روحانیت، مدافع حرم یا حاج‌قاسم سلیمانی نبودند، جامعه عزیز نمی‌شد. کار جهادی مصداق عمل صالح است.

وی تصریح کرد: دستگاه‌های مختلف در جمهوری اسلامی مأموریت دارند اندیشه جهادی را در جامعه نهادینه کنند. رسیدن به قله‌های پیشرفت و معنویت جز با کار جهادی میسر نیست؛ بنابراین ما باید حتماً شبکه جهادگرانمان را در عرصه‌های کار سازندگی، فرهنگی و... توسعه دهیم. اگر این اتفاق بیفتد آثار و برکاتش به نفع نظام جمهوری اسلامی خواهد بود.

 

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه