اخبار داغ

نظری در گفتگو با دانا:

حل مشکلات زیرساختی پروژه‌های مسکن ملی باید در اولویت باشد

حل مشکلات زیرساختی پروژه‌های مسکن ملی باید در اولویت باشد
سخنگو کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: مسائل تأمین زیرساخت‌های پروژه‌های مسکن ملی به‌خصوص مشکلات تأمین آب را از طریق وزارت نیرو، استانداری‌ها و سازمان‌های آبفا منطقه‌ای پیگیری می‌کنیم.

علیرضا نظری، سخنگو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع‌رسانی راه دانا؛ درباره روند ساخت‌وسازها در نهضت ملی ساخت مسکن به‌خصوص در روستاها و نحوه تأمین زیرساخت‌های آبرسانی برای این پروژه‌ها اظهار کرد: شهرستان خمین که حوزه انتخابیه بنده است از جمله شهرهای زیر صدهزارنفری است که مسئولیت اجرای پروژه‌های ساخت خانه در این شهرستان به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی واگذار شده است و این شهرستان از جمله شهرستان‌هایی است که موانع و چالش‌هایی برای اجرای این ساخت‌وسازها پیشرو دارد.

باید تلاش شود سرعت ساخت پروژه‌های مسکن ملی افزایش یابد

وی ادامه داد: با وجود تلاش های زیاد وزارت راه و شهرسازی در تکمیل پروژه های ساخت و ساز مسکن به خصوص هموار کردن راه برای پروژه های روستایی هنوز بسیاری از شهرستان‌های دیگر نیز با چنین مشکلاتی در اجرای کلان پروژه‌هایی مانند مسکن ملی و مسکن روستایی روبه‌رو هستند.

بیشتر بخوانید:

آورده متقاضی برای نهضت ساخت مسکن چقدر است؟/ کلیه دریافت‌های نهضت ملی مسکن علی‌الحساب است

این نماینده مجلس با بیان اینکه سرعت ساخت پروژه‌های مسکن ملی مطابق با انتظارات مردم نیست، گفت: از زمان‌بندی اجرای طرح نهضت ملی مسکن در حوزه‌های تأمین زمین  و اجرای پروژه‌ها عقب هستیم. جلسات متعددی را با مسئولان مربوطه برای بهبود این وضعیت برگزار کرده‌ایم.

با همکاری وزارت نیرو پیگیر حل مشکلات زیرساختی این پروژه‌ها برای تأمین آب واحدهای مسکونی در حال ساخت هستیم

وی افزود: همچنین در راستای وظایف نظارتی خود مسائل تأمین زیرساخت‌های این پروژه‌ها به‌خصوص مشکلات تأمین آب را از طریق وزارت نیرو، استانداری‌ها و سازمان‌های آبفا منطقه‌ای پیگیری می‌کنیم.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در پایان با اشاره به‌ضرورت جبران عقب‌ماندگی‌ها در حوزه تولید مسکن گفت: یکی از دغدغه‌های مردم در سال‌های اخیر تأمین مسکن بوده و باید برای رفع این دغدغه گام‌های مؤثری برداشته شود و هم اکنون تا حد مطلوب فاصله زیادی داریم و امید داریم با تلاش همه مسئولان این فاصله کمتر شود.

بیشتر بخوانید:

کاهش زمان ساخت نهضت ملی مسکن به‌ شرط رفع برخی موانع شدنی است

از اجرای عملیات ساخت و ساز در برخی استان‌ها تا پیگیری برای تامین زمین/ تحقق آرزوهایی به وسعت یک سقف

 

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه