اخبار داغ

کشتی‌آرای در گفتگو با دانا مطرح کرد؛

‌ پیش‌بینی روند قیمت طلا و سکه/ کاهش حباب سکه با اقدامات مثبت بانک مرکزی

‌ پیش‌بینی روند قیمت طلا و سکه/ کاهش حباب سکه با اقدامات مثبت بانک مرکزی
رئیس اتحادیه طلا و جواهرات با اشاره به اقدامات تثبیتی بانک مرکزی گفت: اگر اتفاق شاخصی در منطقه رخ ندهد، در چند روز آینده قیمت‌ها تغییر زیادی نخواهند داشت.

محمد کشتی آرای، رئیس اتحادیه فروشندگان طلا و جواهرات در گفتگو با خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع‌رسانی راه دانا؛ درباره آخرین وضعیت بازار طلا و سکه اظهار کرد: از هفته گذشته که اطلاعیه‌ای از بانک مرکزی درباره واگذاری طلا و سکه منتشر شد، حباب سکه به‌ شدت کاهش یافت.

تغییرات قیمت انس جهانی طلا و آثار آن بر قیمت سکه و طلا

وی ادامه داد: البته قیمت طلا نیز در همین هفته با تعدیل همراه بود. شنبه هفته گذشته، هم‌زمان با انتشار اطلاعیه بانک مرکزی در راستای عرضه سکه به بازار، قیمت سکه که به بالاترین سطح در ۸ ماه اخیر رسیده بود، تا حدود ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان کاهش یافت.

وی افزود: چهارشنبه گذشته هم که اتاق ارز و طلا فعال شد و مقداری طلا به متقاضیان واگذار شد. این اقدام موجب کاهش بیشتر قیمت طلا و سکه در بازار کشور شد. به‌نوعی می‌توان گفت بانک مرکزی به وعده‌های خود عمل نمود و وعده‌های خود را به اجرا درآورد. این اقدام نیز تأثیر بسزایی در کاهش قیمت‌ها داشت.

وی توضیح داد: با افزایش قیمت ۱۴ دلاری طلا در بازار جهانی، باز هم شاهد کاهش قیمت سکه بودیم. قیمت جهانی طلا پنجشنبه دوباره کاهش یافت، اما انس جهانی حدود ۱۴ دلار افزایش داشت. دراین‌بین، قیمت سکه در بازار ما به ۳۱ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان رسید، درحالی‌که قیمت انس جهانی طلا افزایش‌یافته بود.

این فعال اقتصادی طلا و جواهر در اتاق اصناف ایران در ادامه گفت: قیمت طلای ۱۸ عیار که تا پنجشنبه در محدود ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان بود، یکشنبه حدود ۲۰ هزار تومان کاهش‌یافته و به ۲ میلیون و ۶۸۰ هزار تومان رسید. این در حالی است که قیمت جهانی طلا روند افزایشی دارد و ممکن است بر افزایش قیمت‌ها اثر بگذارد.

کاهش بیش از دو میلیون تومانی حباب سکه

وی درباره حباب سکه در روز شنبه گفت: شنبه هفته پیش حباب سکه به بالاترین سطح در ۸ ماه گذشته رسیده بود، یعنی حدود سکه با حباب حدود ۷ میلیونی روبرو شد که این حباب قیمت سکه امروز نسبت به هفته گذشته ۲ میلیون تومان کاهش داشته و به حدود ۵ میلیون تومان رسیده است.

وی با اشاره به اینکه اگر بانک مرکزی اقداماتی که پیش‌بینی نموده را انجام دهد حباب سکه باز هم کاهش پیدا می‌کند، افزود: نرخ ارز در بازار آزاد امروز حدود ۵۳ هزار و ۲۵۰ تومان است، اقدامات بانک مرکزی در کاهش حباب‌ها بسیار مؤثر است؛ اما اینکه چرا قیمت‌ها خیلی تغییری نمی‌کند به‌واسطه این است که قیمت‌ها تابع دو عامل اصلی نرخ ارز و قیمت جهانی است؛ بنابراین اقدامات بانک مرکزی جهت کاهش حباب سکه و سفته‌بازی سکه و طلا بسیار مؤثر است تا کنترل قیمت ارز...

‌ پیش‌بینی روند قیمت طلا و سکه در هفته پیشرو

کشتی‌آرای در پایان در خصوص پیش‌بینی قیمت طلا و سکه در روزهای آینده، گفت: در شرایط موجود می‌توان گفت بازار به یک ثبات رسیده است اگر اتفاق خاصی در منطقه رخ ندهد، باتوجه‌به شرایط موجود حداقل در چند روز آینده ممکن است قیمت‌ها تغییر زیادی نداشته باشد.

بیشتر بخوانید:

افزایش عرضه طلا برای تثبیت نرخ دلار و تورم

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه