اخبار داغ

معاون فرهنگی حوزه کودک و نوجوان حوزه هنری در گفت و گو با دانا:

شناسایی نوجوانان هنرمند با رویداد ملی «سفر قهرمان»

شناسایی نوجوانان هنرمند با رویداد ملی «سفر قهرمان»
سجاد عباسی معاون فرهنگی حوزه کودک و نوجوان حوزه هنری گفت: یکی از اهداف حوزه هنری شناسایی نوجوانان مستعد و معرفی آنها به حلقه هنرمندان انقلابی است.

سجاد عباسی معاون فرهنگی حوزه کودک و نوجوان حوزه هنری در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در خصوص اهمیت و اولویت حوزه هنری به مخاطبان کودک و نوجوان گفت: حوزه هنری کودک و نوجوان با توجه به اینکه در سال گذشته یک هویت ملی پیدا کرده است، فارغ از حوزه تولید، سعی کرد در حوزه «با نوجوان» هم ورود پیدا کند و یکی از اهداف اصلی خودش را شناسایی نوجوان های مستعد قرار داده تا با این شناسایی دقیق، آنها را به حلقه هنرمندان انقلاب اضافه کند.

وی افزود: به همین خاطر ما رویدادهای مختلفی را با فلسفه ای که خدمتتان عرض کردم برگزار می کنیم تا بتوانیم نوجوان هایی را که نه صرفا علاقه مند، بلکه مستعد تبدیل شدن به هنرمند هستند را شناسایی کرده و فرایند توانمندسازی را برای آنها ارائه کنیم. یکی از این رویدادها، رویداد ملی «سفر قهرمان» است که با همین توضیحاتی که عرض کردم قرار است بزودی آغاز شود.

عباسی به عنوان دبیر این رویداد با اشاره به اینکه رویداد ملی «سفر قهرمان» مسیر رشد و تولید نوجوانان در محورهای کمیک استریپ، استاپ موشن و نقالی و پرده خوانی است، افزود: در این رویداد ملی، نوجوانان با انتخاب قهرمان خود از بین 40 فرمانده شهید دفاع مقدس بر اساس مجموعه کتاب «قصه فرماندهان» آثار هنری خود را در دو محور گذشته و حال (به عنوان یک محور) و آینده با موضوع کنش قهرمانانه شهید طراحی و تولید خواهند کرد. در این مسیر مربیان متخصص هم در کنار دانش آموزان حضور دارند و در زمینه های محتوایی و فنی آنها را راهنمایی می کنند.

وی ادامه داد: رویداد ملی «سفر قهرمان» در تلاش است تا فرهنگ صحیح قهرمانی و توصیف مهدوی از آینده را با تاکید بر مفهوم «رجعت» و با شعار «قهرمانان می آیند» در میان نوجوانان بسط و گسترش دهد.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه