اخبار داغ

دانا گزارش می دهد؛

ابتکار عمل در باب المندب/ دردسر تجاوز به رفح برای رژیم صهیونیستی و حامیانش!

ابتکار عمل در باب المندب/ دردسر تجاوز به رفح برای رژیم صهیونیستی و حامیانش!
ادامه تجاوزارت رژیم صهیونیستی به سرزمین های اشغالی موجب خواهد شد که نتیجه ماجراجویی های نتانیاهو در منطقه برای اسرائیل و همدستانش دردسر ساز خواهد بود.

به گزارش خبرنگار بین الملل شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ پس از آنکه رژیم صهیونیستی اقدام به بمباران وحشیانه رفح کرد و خبر از آمادگی برای تجاوز زمینی به این منطقه از فلسطین داد، ارتش یمن در ابتکار عملی نظامی، بزرگترین پهپاد ایالات متحده را در باب المندب ساقط نمود.

نتانیاهو در هفته های اخیر از تصمیم جدی خود برای حمله به رفح خبر داده بود، موضوعی که واکنش های گسترده ای را در سطح منطقه و بین الملل به دنبال داشت.

نخست وزیر اسرائیل گفته بود، پس از خروج غیرنظامیان از شهر رفح واقع در جنوب نوار غزه، عملیات «قدرتمندی» در این شهر انجام می‌دهیم و تا پیروزی کامل خواهیم جنگید که این شامل یک اقدام قدرتمند در رفح نیز هست.

او اعلام کرده بود که به فلسطینی‌های غیرنظامی فرصت می‌دهیم که رفح را ترک کنند!

اگرچه این اظهارات نتانیاهو واکنش ها بسیاری را به دنبال داشت، اما او خطاب به مخالفان گفت کسانی که می گویند به رفح حمله نکنید می خواهند بازنده جنگ باشیم! به هیچ وجه تسلیم فشارهای بین‌المللی نمی شویم زیرا مصمم به نابودی حماس هستیم.

این اظهارات نخست وزیر رژیم صهیونیستی اگرچه از سوی بسیاری از کشورهای اروپایی، مسئول سیاسی اتحادیه اروپا و کشورهای منطقه با انتقاد مواجه شد، اما کاخ سفید اعلام کردکه از اشغالگران قدس حمایت خواهد کرد.

شکار پهپاد جاسوسی آمریکا و شوک رژیم صهیونیستی!

در سوی دیگر ماجرا، اما ارتش یمن همچنان بر حمایت از مردم فلسطین و توقف جنایات صهیونیست ها تاکید دارد. یمن در طول ماه های اخیر و در پی هشدارهای مکرر مبنی بر شکستن محاصره غزه اعلام کرده بود که عملیات های دریایی در باب المندب تا پایان اشغالگری صهیونیست ها ادامه خواهد داشت.

این هشدار یمن اگرچه جدی و عملیاتی بود، اما بی توجهی صهیونیست ها نسبت به آن زمینه ساز انهدام پهپاد MQ 9 آمریکایی شد.

تایید شکار پهپاد جاسوسی آمریکا توسط یمن از سوی مقامات کاخ سفید، رژیم صهیونیستی و متحدان غربی آن را به شوک زده کرد. پنتاگون تلاش در واکنش های اولیه سعی در تکذیب این خبر داشت، اما در نهایت معاون سخنگوی وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد که لاشه پهپاد جاسوسی در دریای سرخ سقوط کرده است.

سقوط پهپاد جاسوسی آمریکا در حالی اتفاق افتاد که ارتش یمن از هدف قرار دادن کشتی انگلیسی در عدن خبر داده بود.

شبکه المیادین در این باره به نقل از منابعی که آنها را «خاص» توصیف کرد، گزارش داد: کشتی انگلیسی «RUBYMAR» که در خلیج عدن هدف قرار گرفته شد حامل «آمونیاک» بوده است که  پس از اصابت تسلیحات دریایی یمن به این کشتی، آتش گرفت و پس از ناکام ماندن تلاش‌ها برای نجات، شروع به غرق شدن در دریا کرد.

به گفته این منابع خبری، کشتی انگلیسی با سلاح‌های جدید و دقیق هدف قرار گرفت که تا بدین لحظه از آنها رونمایی نشده است.

یمن پیش از این بارها اعلام کرده بود که دست از حمایت از مردم فلسطین نخواهد کشید. از این رو به نظر می رسد باب المندب به گذرگاه مرگ برای همدستان رژیم صهیونیستی تبدیل شده است.

یحیی سریع، سخنگوی نیروهای مسلح یمن پس از عملیات های موفق در دریا اعلام کرده است: در حمایت از مظلومیت ملت فلسطین در غزه و در پاسخ به تجاوزات به یمن، نیروی دریایی یمن این کشتی را با موشک‌های دریایی مناسب هدف قرار داد.

یحیی سریع همچنین اعلام کرد که ارتش یمن پهپاد MQ۹ را که درحال انجام اقدامات خصمانه در الحدیده بود رهگیری و سرنگون کرد.

بدون شک، ادامه تجاوزات رژیم صهیونیستی به سرزمین های اشغالی زمینه سازی خواهد بود تا علاوه بر تغییر معادلات، پایان دهنده ماجراجویی اسرائیل و همدستانش در منطقه، غرب نخواهد بود بلکه محور مقاومت است که ابتکار عمل را در دست خواهد گرفت.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه