اخبار داغ

معاون فرهنگی وزارت ارشاد خبر داد:

استقبال و خریدها از بخش مکتوب نمایشگاه قرآن مطلوب بود/ روند برپایی نمایشگاه کتاب خوب پیش می‌رود

استقبال و خریدها از بخش مکتوب نمایشگاه قرآن مطلوب بود/ روند برپایی نمایشگاه کتاب خوب پیش می‌رود
احمدوند با بیان اینکه میزان فروش بخش مکتوب نمایشگاه قرآن خوب بوده است، گفت: برای نمایشگاه قرآن دوره بعد باید تمهیدی داشته باشیم تا برای ناشرانی که آثار کمتری در حوزه‌های دینی دارند و نمی‌توانند به صورت مستقل غرفه بگیرند این امکان فراهم شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ یاسر احمدوند، معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفتگویی در مورد وضعیت ناشران دینی در این دوره از نمایشگاه قرآن کریم گفت: نمایشگاه قرآن به یک رشد خوبی در بخش‌های مختلفی رسیده است، اما در نشر مکتوب ما می‌توانیم همچنان رشد بیشتری داشته باشیم.

وی ادامه داد: به نظرم یکی از محورهای اصلی نمایشگاه قرآن بخش آثار مکتوب باشد. در ابتدا شکل‌گیری نمایشگاه قرآن کریم هم اصل بر کتب و هنرهای قرآنی بود و سپس بخش‌های دیگر به تدریج اضافه شد.به نظرم جا دارد در نمایشگاه قرآن کریم توجه بیشتری به حوزه نشر بشود و این بخش اولویت پیدا کند. برای نمایشگاه قرآن دوره بعد باید تمهیدی داشته باشیم تا برای ناشرانی که آثار کمتری در حوزه‌های دینی دارند و نمی‌توانند به صورت مستقل غرفه بگیرند این امکان فراهم شود به صورت مجتمع غرفه کسب کنند و آثار خوب خود را ارائه کنند.

وی در مورد میزان فروش غرفه‌داران مکتوب نیز افزود: هنوز آمار دقیق فروش استخراج نشده است اما آمار تقریبی که دارم فروش خوب بوده و با غرفه‌داران که صحبت کردم از وضعیت فروش راضی بودند و استقبال و خریدها در بخش مکتوب مطلوب بوده است.

معاون فرهنگی در مورد آخرین وضعیت نمایشگاه کتاب نیز گفت: روند برپایی نمایشگاه کتاب به خوبی در حال انجام است و چندین نوبت بازدید از مصلی هم انجام شده است. ناشران هم ثبت‌نام‌ خود ‌را انجام داده و طبق روال نمایشگاه سر زمان مشخص خودش برپا خواهد شد.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه