اخبار داغ

عباس‌زاده مشکینی در گفتگو با دانا:

پاسخ ایران به رژیم صهیونیستی پاسخ پشیمان کننده ای خواهد بود/ زمان بزن در رو تمام شده است

پاسخ ایران به رژیم صهیونیستی پاسخ پشیمان کننده ای خواهد بود/ زمان بزن در رو تمام شده است
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: جمهوری اسلامی ایران در زمان معین و مکان مشخص پاسخی بسیار قاطع، حساب شده و پشیمان کننده به حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق خواهد داد.

«محمود عباس‌ زاده مشکینی» عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفتگو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ با اشاره به اقدام تروریستی و متجاوزانه رژیم صهیونیستی در حمله به کنسولگری ایران در دمشق، اظهار کرد: رژیم صهیونیستی به دلیل فروپاشی و بحران‌های داخلی و منطقه‌ای خود، به منظور فرافکنی و کشاندن بحران از منطقه به پیرامون خود، اینگونه اقدامات شیطنت‌آمیز را انجام می‌دهد.

وی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی این کار را با هدف اشرافیت به قدرت و اقتدار جمهوری اسلامی ایران انجام می دهد، افزود: سفارتخانه هر کشوری در کشور دیگر جز خاک کشور خودش تلقی می شود و تعرض به سفارتخانه یک کشور یعنی تعرض به تمامیت ارضی کشور در نظر گرفته می‌شود، بنابراین پاسخ جمهوری اسلامی ایران به این تعرض رژیم صهیونیستی پاسخ پشیمان کننده ای خواهد بود.

ایران در زمان معین و مکان مشخص پاسخی بسیار قاطع به رژیم صهیونیستی خواهد داد

نماینده مردم مشکین‌شهر در مجلس با تاکید بر اینکه زمان بزن در رو تمام شده است و اگر رژیم صهیونیستی یکی بزند قطعا چندتا خواهد خورد، گفت: بر اساس قوانین بین المللی دفاع از تمامیت ارضی و دفاع در مقابل حملات جز حقوق مسلم جمهوری اسلامی ایران است و طبیعتا جمهوری اسلامی ایران در زمان معین و مکان مشخص پاسخی بسیار قاطع، حساب شده و پشیمان کننده به این تعرض رژیم صهیونیستی خواهد داد.

سیاست‌های عمومی آمریکا حمایت از رژیم صهیونیستی است

وی در واکنش به سایت خبری آکسیوس به نقل از یک مسئول آمریکایی که مدعی شد بود که آمریکا هیچ ارتباطی با حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق ندارد، عنوان کرد: آمریکا به نتیجه رسیده که حمایت بی‌حد و حصر از رژیم صهیونیستی برایش هزینه سنگینی دارد. بلاخره، یک جریان در آمریکا مخالف این است که حیثیت کشور کلاً هزینه رژیم صهیونیستی شود، اما سیاست‌های عمومی آمریکا حمایت از رژیم صهیونیستی است.

رژیم صهیونیستی ساخته و پرداخته کشورهای غربی در منطقه است

عباس‌ زاده مشکینی افزود: رژیم صهیونیستی ساخته و پرداخته کشورهای غربی در منطقه است و آنها خود واقف هستند که اگر دست از حمایت از این رژیم بردارند، این رژیم نمی‌تواند چند روز در منطقه دوام بیاورد.

رژیم صهیونیستی به شدت در مسیر فروپاشی و سقوط قرار گرفته است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پایان با تاکید بر اینکه در حال حاضر رژیم صهیونیستی به شدت در مسیر فروپاشی و سقوط قرار گرفته است، اظهار کرد: امیدوارم در پاسخ دادن قاطع جمهوری اسلامی ایران به تعرض اخیر این رژیم، یکی از ضربات کاری دیگر به هیمنه پوشالی رژیم صهیونیستی در منطقه وارد شود و فرآیند فروپاشی این رژیم صهیونیستی را تسریع کند.

گفتنی است؛ رژیم صهیونیستی روز دوشنبه ساختمان کنسولی سفارت ایران در جنوب غربی دمشق را مورد حمله هوایی قرار داد. در این حمله بخشی از ساختمان کنسولی سفارت ایران و اقامتگاه سفیر هدف قرار گرفت.

در جریان این حمله هوایی  هفت نفر از جمله سردار سرتیپ پاسدار محمدرضا زاهدی و سردار سرتیپ پاسدار محمدهادی حاجی رحیمی به شهادت رسیدند.

در پی این حمله، «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه ایران در گفت‌وگوی تلفنی با همتای سوری خود ضمن تشکر از حضور وزیر خارجه سوریه در محل سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق، گفت: نتانیاهو به‌دلیل شکست‌های پی‌درپی رژیم اسرائیل در غزه و دست نیافتن به اهداف جاه‌طلبانه صهیونیست‌ها، تعادل روانی خود را کاملا از دست داده است.

وزیر خارجه ایران حمله به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق را عبور از همه تعهدات و کنوانسیون‌های بین‌المللی دانست و مسئولیت عواقب این اقدام را متوجه رژیم صهیونیستی دانست و بر ضرورت واکنش جدی جامعه جهانی نسبت به این گونه اقدامات جنایتکارانه تاکید کرد.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه