اخبار داغ

جوانسازی پوست بدون جراحی با درصد موفقیت بالا

جوانسازی پوست بدون جراحی با درصد موفقیت بالا
توجه به سلامت پوست و رسیدگی به موقع به آن، می‌تواند نقش بسزایی در شادابی پوست داشته باشد. عوامل متعددی می‌توانند طراوت و زیبایی پوست را کاهش بدهند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ توجه به سلامت پوست و رسیدگی به موقع به آن، می‌تواند نقش بسزایی در شادابی پوست داشته باشد. عوامل متعددی می‌توانند طراوت و زیبایی پوست را کاهش بدهند. به طور مثال، قرارگیری در معرض تابش مستقیم آفتاب، زندگی در محیط آلوده، افزایش سن، اضطراب و استرس، تغذیه ناسالم و مواردی از این دست، تأثیر بسیار زیادی بر ویژگی‌های پوستی دارند.

خبر خوب آن است که امروزه با کمک شیوه‌های بدون جراحی و عارضه می‌توان شادابی و طراوت پوست را بازگردانده و از پیدایش چین و چروک‌های زودرس جلوگیری کرد. با مراجعه به کلینیک‌های تخصصی و باسابقه پوست و مو می‌توانید از سلامت پوست خود اطمینان حاصل کرده و جوانی را به پوست خود بازگردانید.

Shape1

روش های بدون جراحی جوانسازی پوست

در گذشته روش‌های جوانسازی پوست بسیار محدود بودند و گزینه‌های پزشکی افراد به روش‌های جراحی محدود می‌شدند؛ اما امروزه به لطف پیشرفت تکنولوژی شیوه‌های ایده آلی برای درمان‌های پوستی توسعه یافته‌اند. در ادامه برخی از محبوب‌ترین و مؤثرترین تکنیک‌های پزشکی جوانسازی پوست را مشاهده خواهید کرد.

میکرونیدلینگ

تکنیک CIT یا همان میکرونیدلینگ ازجمله روش‌های محبوب و کم‌عارضه جوانسازی پوست محسوب می‌شود. میکرونیدلینگ در وهله اول جهت لیفت و کشیدن پوست صورت کاربرد داشته و بدون درد و خونریزی اجرا می‌شود. این روش کاربردی به وسیله میکرونیدل‌های استریل موجبات تحریک پوست و کلاژن‌سازی را فراهم می‌آورد. سایر اهداف درمانی میکرونیدلینگ به شرح زیر هستند:

  • برطرف سازی لک‌های پوستی

  • برطرف‌سازی جای جوش، اسکار و آکنه

  • از بین بردن آثار بخیه

  • روشن‌سازی پوست

  • جوانسازی و رفع تیرگی زیر چشم

  • برطرف سازی منافذ پوستی

  • رفع تیرگی زانو

  • درمان آفتاب سوختگی


 

هیدرودرمی

هیدرودرمی پوست و هیدرودرمی آبریژن به روشی گفته می‌شود که برای آبرسانی پوست، افزایش شادابی و طراوت پوست کاربرد دارد. تجهیزات این روش به طور مؤثر به آبرسانی و هیدراته کردن ناحیه درمان کمک می‌کنند. این روش همچنین برای پاک‌سازی، لایه‌برداری و برطرف سازی چروک‌های ریز مورداستفاده قرار می‌گیرد. در طی پروسه این روش زیبایی، ژل‌های مخصوصی به پوست تزریق شده و موجبات تولید کلاژن و الاستین نیز فراهم می‌آید. ازجمله مواد مغذی مهمی که در طول این روش به پوست تزریق می‌شوند می‌توان به مواردی نظیر هیالورونیک اسید، مواد معدنی، ویتامین‌های ضروری، آمینواسیدها، کوانزیم‌ها و آنتی‌اکسیدان‌ها اشاره داشت.


 

تزریق چربی

تزریق چربی یک روش طبیعی و بسیار مؤثر برای جوانسازی پوست است. این تکنیک مدرن، از چربی‌های بدن فرد متقاضی به عنوان پرکننده استفاده می‌کند. چربی‌های موردنیاز در این روش عمدتاً از بافت شکم یا باسن تأمین می‌شوند؛ به همین دلیل، این تکنیک عمدتاً به افرادی پیشنهاد می‌شود که دچار کمبود وزن نباشند. لازم به ذکر است که نتایج تزریق چربی به‌مراتب ماندگارتر از روش‌های تزریق بوتاکس و فیلر بوده و این روش از حداقل عوارض جانبی برخوردار است. نتایج حاصل از تزریق چربی را می‌توانید در وب سایت‌های معتبر مشاهده کنید.

 

تزریق ژل

فیلرها و ژل‌های استاندارد در دسته کم‌عارضه‌ترین شیوه‌های جوانسازی پوست قرار دارند. با تزریق ژل به پوست می‌توان موجبات حجم ‌دهی به پوست را فراهم آورده و از افتادگی آن جلوگیری کرد. این تکنیک غیرتهاجمی از مزایای متعددی برخوردار بوده و برای اهداف درمانی متعددی مورداستفاده قرار می‌گیرد. برخی از اهداف درمانی تزریق ژل در کلینیک رز به شرح زیر هستند:

  1. برطرف سازی خطوط اطراف بینی و دهان

  2. افزایش حجم و برجسته ساختن لب‌ها

  3. از بین بردن خطوط روی چانه

  4. درمان جای جوش، زخم و اسکار

  5. درمان خطوط پنجه کلاغی اطراف چشم

  6. ایجاد تقارن در دو طرف صورت

 

تزریق بوتاکس

بوتاکس نوعی ماده دارویی است که مقادیر پایین آن می‌تواند به جوانسازی پوست کمک کند. با استفاده از مقادیر مناسب این ماده می‌توان برای اهداف درمانی مختلفی نظیر درمان چین و چروک‌های صورت، چروک‌های اطراف چشم، چروک میان ابروها و خطوط افقی موجود در پیشانی اقدام کرد. این روش عمدتاً برای چروک‌های عمقی پیشنهاد شده و مدت زمان ماندگاری آن در حدود 6 ماه تخمین زده می‌شود.

هایفوتراپی

هایفوتراپی که با عنوان High-intensity focused ultrasound نیز شناخته می‌شود، به معنای به‌کارگیری امواج فراصوت به صورت متمرکز می‌باشد. HIFU یک تکنیک مدرن است که برای جوانسازی و لیفت صورت کاربرد دارد. این روش توانسته است به یک جایگزین ایده آل برای جراحی صورت تبدیل شود. امواج ایجادشده توسط هایفو، لایه‌های زیرین پوست را هدف قرار داده و موجبات افزایش تولید کلاژن و افزایش استحکام بافت پوست را فراهم می‌آورند. به بیان ساده، ناحیه درمان در پاسخ به امواج و حرارت وارد شده اقدام به مقابله کرده و سطح تولید کلاژن را افزایش می‌دهد. این روش مدرن به کاهش چروک‌های عمقی کمک شایانی کرده و برای لیفت پوست گردن، گونه‌ها، ابروها، پلک‌ها و قفسه سینه نیز کاربرد مؤثری دارد.

مزایای جوانسازی پوست بدون جراحی

شیوه‌های غیر جراحی جوانسازی پوست، مزایای متعددی را در اختیار زیبا جویان قرار می‌دهند. این روش‌ها از بسیاری جهات نسبت به روش‌های جراحی برتری داشته و می‌توانند ریسک کمتری را مواجه فرد زیبا جو سازند. در ادامه مهم‌ترین مزایای این تکنیک‌ها را معرفی خواهیم ساخت.

جوانسازی پوست در کوتاه ترین زمان

روش‌های ذکرشده نظیر هایفو، میکرونیدلینگ، میکرودرم آبریژن تزریق بوتاکس و ژل نیازی به بستری و بیهوشی نداشته و در کسری از زمان قابل انجام هستند. همچنین نتایج حاصل از روش‌های مذکور در مدت زمان کمی قابل مشاهده بوده و فرد قادر خواهد بود تا در کمترین زمان به نتایج دلخواه خود دست پیدا کند.

بدون عوارض و خطرات

چنانچه تکنیک‌های مذکور در کلینیک‌های تخصصی و توسط کادر درمانی مجرب اجرا شوند، فرد با خطرات و عوارض جدی مواجه نخواهد بود. درواقع این روش‌های تنها در صورتی کاملاً ایمن هستند که به کلینیک‌های تخصصی پوست و مو مراجعه کنید. با مراجعه به مراکز معتبر نظیر کلینیک تخصصی پوست و مو رز می‌توانید برای جوانسازی پوست خود اقدام کرده و مؤثرترین نتایج را کسب کنید. نمونه کارها و خدمات کلینیک رز را می‌توانید در وب سایت و پیج رسمی این مجموعه مشاهده کنید.

مقرون به صرفه و اقتصادی

روش‌های غیر جراحی جوانسازی پوست به‌مراتب از هزینه کمتری نسبت به روش‌های جراحی برخوردار هستند. تعرفه دریافتی برای هریک از روش‌های هایفو، هیدرودرمی، میکرونیدلینگ، تزریق چربی، بوتاکس و ژل به میزان تخصص پزشک مربوطه، تجهیزات و کیفیت مواد مورداستفاده بستگی خواهد داشت. لذا جهت دریافت نتایج ماندگار بهتر است به مراکز باسابقه مراجعه صورت گیرد.

مناسب برای همه نوع پوست

یک پزشک متخصص پوست باسابقه قادر است تا بر اساس نیازها و ویژگی‌های پوستی شما بهترین روش غیر جراحی جوانسازی پوست را شناسایی و تجویز کند. پزشک مربوطه در این خصوص فاکتورهای مختلفی نظیر سن، جنسیت، میزان چروک و افتادگی پوست، رنگ و نوع پوست را در نظر می‌گیرد.

نتایج طبیعی و ماندگار

روش‌های غیر جراحی جوانسازی پوست قادر هستند تا نتایج ایمن و کاملاً طبیعی را برای شما به ارمغان بیاورند؛ اما برای آن که از کسب نتایج طبیعی اطمینان حاصل کنید، بهتر است به متخصصین باتجربه پوست و مو مراجعه کرده و این اقدامات را به افراد غیرمتخصص واگذار نکنید. مدت زمان ماندگاری هریک از این روش‌ها نیز متفاوت بوده که با مطالعه بیشتر در رابطه با آن‌ها می‌توانید اطلاعات جامع‌تری را کسب کنید.

بازگشت سریع به زندگی روزمره

از آنجایی که روش‌های مذکور به صورت غیرتهاجمی صورت می‌گیرند، نیازی به بستری وجود نداشته و فرد قادر است تا در کسری از زمان به فعالیت‌های روزمره بازگردد. مراقبت‌های مرتبط با این روش‌ها از بسیاری جهات مشابه بوده و تنها در مدت زمان مشخصی می‌بایست از نور مستقیم آفتاب و هوای آلوده دوری صورت گیرد.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه