اخبار داغ

در شهرستان مهران؛

یک جوان با وام بسیج برای نزدیک به ۲۰ نفر اشتغال پایدار ایجاد کرد

یک جوان با وام بسیج برای نزدیک به ۲۰ نفر اشتغال پایدار ایجاد کرد
حسن ایوبی جوان ۳۵ ساله‌ای که با تلاش در راستای کارآفرینی و تولید مردمی در شهرستان مهران استان ایلام توانست در حوزه جوراب‌بافی موجب اشتغال مستقیم و غیرمستقیم چندین نفر شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ یک جوان فعال و کارآفرین بسیجی به نام حسن ایوبی که در سن ۳۵ سالگی و در شهرستان مهران استان ایلام زندگی می‌کند و مشغول به فعالیت در حوزه جوراب‌بافی است در گفتگو با فعالیت های خود را تشریح کرد.

ایوبی دارای مجوز از اداره صنعت، معدن، و تجارت برای این حرفه است و توانسته کارگاهی را راه‌اندازی کند. او از سه سال پیش فعالیت خود را آغاز کرده و در حال حاضر توانست به طور مستقیم نه نفر و به طور غیرمستقیم برای چهار نفر اشتغال ایجاد کند.

در کارگاه جوراب‌بافی کوچک ایوبی، چهار دستگاه وجود دارد. این دستگاه‌ها از نوع قدیمی هستند، اما بااین‌وجود، ایجاد شغل و کسب درآمد برای چندین نفر و تأمین معاش آنها را تضمین کرده است.

ایوبی برای راه‌اندازی این کارگاه جوراب‌بافی، سرمایه‌ای به ارزش ۱۰۰ میلیون تومان را صرف کرده است.

وی از بسیج نیز تسهیلات به ارزش ۱۵۰ میلیون تومان دریافت کرده است تا بتواند هزینه‌های مواد اولیه را پرداخت کند و این کسب‌وکار را رونق ببخشد.

ایوبی برای گسترش کارگاه جوراب‌بافی و به‌روزرسانی دستگاه‌ها، و همچنین فراهم‌کردن زمینه اشتغال برای جوانان بومی، نیاز به تسهیلات ارزان‌قیمت دارد و می‌گوید با حمایت از جوانان و همکاری مردم این امکان وجود دارد تا صنعت را در کشور بومی کرد و با ایجاد اشتغال و تولید به شعار سال دست‌یافت.

 

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه