اخبار داغ

در راستای تحقق شعار سال؛

ایجاد اشتغال برای بانوان خیاط با راه‌اندازی صندوق قرض‌الحسنه

ایجاد اشتغال برای بانوان خیاط با راه‌اندازی صندوق قرض‌الحسنه
یک کارآفرین کرمانشاهی به نام پرستو کماسی در شهرستان سنقر با راه‌اندازی کارگاه خیاطی با سرمایه صندوق قرض‌الحسنه، زمینه اشتغال ۳۲ نفر را فراهم کرد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع‌رسانی راه دانا؛ در شهرستان سنقر استان کرمانشاه، یک خانم به نام پرستو کماسی با شجاعت و هنر خود، کارگاه خیاطی ایجاد کرده است و با این تصمیم، زمینه اشتغال برای ۳۲ نفر را فراهم کرده است.

در حال حاضر، ۱۹ نفر از کارگران در این کارگاه خیاطی مشغول به کار هستند و ۱۲ نفر دیگر سفارش‌ها را دریافت کرده و پس از دوخت‌ودوز، آن‌ها را تحویل می‌دهند.

پرستو کماسی از ماه شهریور سال جاری کارگاه خیاطی را راه‌اندازی کرده است و هر هفته ۳۰۰ تا ۴۰۰ سفارش را پذیرش می‌کند. او برای انجام این تعداد بزرگ سفارش‌ها، به نیروی کار وابسته است. برخی از زنان در خانه‌های خودشان به خیاطی می‌پردازند و برخی دیگر در کارگاه خیاطی پرستو حضور دارند.

این کارآفرین خلاق واقعی، به فکر راه‌اندازی یک صندوق اشتغال‌زایی در روستا بوده است.

او تسهیلاتی به افراد مشغول به کار در کارگاه خود اعطا می‌کند و ۲۲ نفر عضو این صندوق شده‌اند. با استفاده از وام‌های بهره‌مندی از این صندوق، آن‌ها می‌توانند مواد اولیه و تجهیزات خیاطی را تهیه کرده و در خانه خودشان مشغول به کار شوند.

به گزارش راه دانا؛ این تدبیر خانم کماسی، به‌عنوان یک راه‌حل هوشمندانه در ترویج اشتغال و کمک به افراد محلی برای تأمین معاش خانواده‌هایشان، بسیار تحسین‌برانگیز است و به‌نوعی مشارکت مردمی تبدیل شده است که می‌تواند الگویی برای تحقق شعار سال باشد و تولید را با مشارکت مردم بالا ببرد.

 

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه