اخبار داغ

بدون ورزش پروتئین وی مصرف کنیم؟

بدون ورزش پروتئین وی مصرف کنیم؟
پروتئین وی یکی از باارزش‌ترین گروه‌های غذایی است که تاثیر زیادی در عضله‌سازی و چربی‌سوزی دارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ پروتئین وی یکی از باارزش‌ترین گروه‌های غذایی است که تاثیر زیادی در عضله‌سازی و چربی‌سوزی دارد. کمبود این ماده در بدن باعث ابتلا به کبد چرب، ریزش مو و ضعف عضلانی می‌شود. علاوه‌بر این، ورزشکاران برای تسریع در روند عضله‌سازی و تناسب‌اندام خود، به پروتئین نیاز دارند. بسیاری از مربی‌های ورزشی در کنار توصیه‌های تمرینی، مصرف مکمل وی را برای این افراد پیشنهاد می‌کنند.

اگر شما هم مشکل کمبود پروتئین دارید، شاید به فکر مصرف آن افتاده باشید. حال این سوال مطرح می‌شود که آیا می‌توان وی پروتئين را بدون انجام تمرین‌های ورزشی مصرف کرد؟ به‌نظر شما این مکمل را از کجا بخریم؟ برای دریافت پاسخ این سوالات با ما همراه باشید.

پروتئین وی چیست؟

(whey protein)، یکی از معروف‌ترین انواع پروتئین است که از ترکیب شیر و آب پنیر تولید می‌شود. این پروتئین قدرت، استقامت و توده عضلانی اندام‌ها را افزایش می‌دهد و تاثیر زیادی در چربی‌سوزی افراد دارد.

 

این ماده پروتئینی با اثر روی لنفوسیت‌های T، تاثیر مثبتی بر عملکرد سیستم ایمنی بدن می‌گذارد. وی پروتئین  پس‌از انجام فرآوری‌های مکرر و طعم‌دهی، به‌صورت پودر عرضه می‌شود. این محصول مغذی همچنین زودهضم است و در طعم‌های مختلف توت فرنگی، شکلات و وانیلی وجود دارد.

انواع پروتئین وی

در ساختار وی پروتئین، اسیدهای آمینه وجود دارند که کار آن‌ها تولید انرژی مورد نیاز بدن است. این ماده با آزادکردن انرژی، قدرت بدنی را افزایش می‌دهد و باعث حجیم‌شدن عضلات فرد می‌شود. مکمل وی با توجه به میزان چربی و نوع ساختار، در 3 نوع مختلف وجود دارد. در ادامه با انواع مختلف این ماده مغذی بیشتر آشنا خواهید شد.

وی پروتئین کنسانتره

این نوع از پروتئین‌های whey چربی و کربوهیدراته کمی دارند. میزان پروتئین موجود در این ماده به‌میزان غلظت آن بستگی دارد، ولی معمولا مقدار آن بین 30 تا 90درصد متفاوت است.

وی پروتئين ایزوله

این مکمل، چربی و لاکتوز ندارد ولی شامل بالاترین سطح پروتئین است. میزان 90 تا 95درصد پروتئین موجود در این ماده باعث شده تا به‌عنوان خالص‌ترین نوع مکمل وی معرفی شود.

میزان لاکتوز مکمل ایزوله تقریبا صفر است. ایزوله یک منبع مناسب برای افرادی که به لاکتوز حساسیت دارند، به‌حساب می‌آید. این نوع پروتئین نسبت به کنسانتره قیمت بالاتری هم دارد.

وی پروتئین هیدرولیزه

اگر می‌خواهید یک پروتئین با قابلیت هضم بالا مصرف کنید، هیدرولیزه را انتخاب کنید. جذب این ماده پروتئینی بسیار بالاست و تابه‌حال موردی از حساسیت به آن اعلام نشده است. قیمت پروتئین وی هیدرولیزه با توجه به انواع مختلف آن، متفاوت خواهد بود.

اگر می‌خواهید یکی از انواع این ماده مغذی را تهیه کنید، پیشنهاد می‌کنیم آن را از یک داروخانه معتبر بخرید. همچنین اگر سابقه مصرف وی پروتئين را دارید، نوع کنسانتره آن را بخرید. مصرف نوع کنسانتره این مکمل پروتئینی علاوه‌بر عوارض کم‌تر، به تامین مواد مغذی بدن کمک خواهد کرد.

عملکرد پروتئین وی در بدن

وی پروتئين مقادیر بالایی از کلسیم را در خود جای داده که به بهبود ساختار اسکلتی بدن کمک زیادی می‌کند. این ماده باعث بهترشدن عملکرد فرد در تمرین‌ها می‌شود و به افزایش چربی‌سوزی و کاهش وزن او منجر خواهد شد. از دیگر فواید مصرف این ماده می‌توان به کاهش فشارخون، بهبود دیابت، کاهش التهابات و همچنین چربی خون اشاره کرد.

آیا می‌توانیم بدون ورزش پروتئین وی مصرف کنیم؟

برخی افراد برای تامین نیاز بدن‌شان به پروتئین، تصمیم به مصرف خودسرانه آن می‌گیرند. اگر بدن شما با کمبود این عنصر مواجه نیست، با مصرف خودسرانه این ماده به عوارض مختلفی مبتلا خواهید شد. فرض کنید بخواهید یک اسکوپ از مکمل پروتئین وی را مصرف کنید. شاید برایتان جالب باشد بدانید که این میزان پروتئین، 100درصد کالری دارد که مقدار واقعا بالایی است.

بنابراین، با مصرف بی‌رویه وی پروتئین در کنار مواد غذایی روزانه‌تان، افزایش وزن زیادی را خواهید داشت. در واقع مقدار اضافی این مکمل در بدن‌تان به چربی تبدیل خواهد شد. ما توصیه می‌کنیم پیش‌از اقدام به استفاده از این ماده، با متخصص تغذیه مشورت کنید تا به عوارض جبران‌ناپذیری مبتلا نشوید.

عوارض مصرف بیش از حد پروتئین در بدن

اگر روزانه مقدار کافی پروتئین را در برنامه غذایی خود دریافت کنید، نیازی به مصرف مکمل پروتئین نخواهید داشت. پیشنهاد می‌کنیم درصورت کمبود این ماده در بدن‌تان، سعی کنید با تغییر در سبک زندگی و برنامه غذایی‌، آن را برطرف کنید.

درصورت دریافت بیش از حد انواع پروتئین وی آلبومین، ممکن است به عوارض بسیاری دچار شوید. ازجمله عوارض این نوع مصرف، می‌توان به اختلال در دستگاه گوارش، گرفتگی‌های عضلات و مشکلات کبد و کلیه‌ها اشاره کرد.

پروتئین وی را از کجا بخریم؟

محصولات دارویی و غذایی ارتباط مستقیمی با سلامت افراد دارند. بنابراین، خرید آن‌ها باید با حساسیت بالایی انجام شود. ما پیشنهاد می‌کنیم مکمل پروتئینی مورد نیازتان را از مراکز معتبر و داروخانه‌های معروف تهیه کنید.

این روزها با اینترنتی‌شدن مشاغل مختلف، بسیاری از داروخانه‌ها به‌صورت آنلاین فعالیت می‌کنند.

بنابراین، شما در سریع‌ترین زمان ممکن خواهید توانست کالای مورد نیاز خود را تهیه کنید. داروخانه آنلاین صبا یکی از معتبرترین مراکز فروش انواع پروتئین در ایران است. اگر به‌دنبال مکملی باکیفیت، مطمئن هستید، با چند کلیک ساده، سفارش خود را ثبت کنید.

جمع‌بندی

پروتئین وی رایج‌ترین نوع مکمل‌های ورزشی برای عضله‌سازی، تقویت ماهیچه‌ها، افزایش استقامت بدنی و دستیابی به تناسب ‌اندام است. اگر شما جزء علاقه‌مندان به ورزش و خواهان اندامی زیبا و عضلانی هستید، می‌توانید این مکمل پروتئینی را به‌شکلی باکیفیت و اصل از داروخانه آنلاین صبا تهیه کنید.

این مجموعه با فراهم‌کردن امکان خرید اینترنتی مکمل وی، کمک زیادی به خرید سریع و آسان این محصول کرده است. برای خرید این پروتئین، همین حالا با کارشناسان داروخانه صبا تماس بگیرید. شما همچنین می‌توانید ثبت سفارش‌های خود را به‌صورت اینترنتی و ازطریق سایت این داروخانه نهایی کنید. پس‌از ثبت سفارش و تکمیل آن، کارشناسان ما در سریع‌ترین زمان ممکن محصولات مورد نیازتان را ارسال می‌کنند. ممنونیم که تا انتهای مقاله همراه ما بودید امیدواریم از مطالب گفته شده بیشترین استفاده را کرده باشید.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه