اخبار داغ

دانا گزارش می دهد؛

دولت «روحانی» پایه گذار بالاترین نرخ تورم در کشور/ارز ۴۲۰۰ نقطه آغاز نابسامانی های اقتصادی بود!

دولت «روحانی» پایه گذار بالاترین نرخ تورم در کشور/ارز ۴۲۰۰ نقطه آغاز نابسامانی های اقتصادی بود!
حسن روحانی ویرانه ای از اقتصاد در کشور را برای نه تنها دولت بعد از خود بلکه برای دهه های آینده برجا گذاشت تا روشن شود پایه گذار بالاترین نرخ تورم در کشور کدام دولت بوده است!

به گزارش خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مسائل اقتصادی و معیشت مردم در کشور در دوره های مختلف همواره به عنوان اصلی ترین دغدغه دولتمردان و قوه اجرایی کشور مطرح بوده است، موضوعی که موجب شده در طول دهه های اخیر رهبر معظم انقلاب بارها و بارها به انحاء مختلف مدیران بخش های گوناگون را بر توجه جدی به آن توصیه کنند.

بدون شک تامین ایده آل ترین شرایط اقتصادی و معیشتی در یک دوره مدیریتی نیازمند برخی اقدامات در حوزه قانون گذاری و اجرا است که غفلت از این مهم در یک دوره مدیریتی می تواند سالهای منتهی به آن دوره را نیز تحت تاثیر جدی قرار دهد.

عملکرد 8 ساله دولت حسن روحانی در حوزه های مختلف علی رقم تاکیدات رهبری بر توجه به مسئله اقتصاد و ظرفیت های داخلی کشور موجب شد تا نابسامانی اقتصادی از همان ابتدای دهه 90 که همزمان با دولت اول روحانی بود آغاز شده و امروز پس از گذشت 3 سال از پایان عمر دولت دوم روحانی، همچنان کشور با بنای کجی که در دولت او گذاشته شد، دست به گریبان باشد.

گره زدن اقتصاد کشور به برجام و بی توجهی به ظرفیت های داخلی

بدترین میراث دولت روحانی که با شعار تدبیر روی کار آمد، اقتصاد بی دولتی در کشور بود. در تمام 8 سال مدیریت حسن روحانی بر قوه مجریه کشور، بی توجهی به توان و ظرفیت های داخلی برای تقویت اقتصاد مقاومتی و از سوی دیگر معطوف کردن نگاه کشور به برجام و مذاکره با غرب موجب شد که سکان اداره اقتصادی کشور از دست دولت رها شود.

نابسامانی اقتصادی در دولت روحانی موجب شد کشور با افزایش بی سابقه نرخ ارز مواجه شده و افزایش 1000 درصدی قیمت ها را تجریه کند.

ناکارآمدی در داخل از یک سو و تحریم های غرب از سوی دیگر موجب شد، اقتصاد وابسته با غرب به شدت دچار افسارگسیختگی شده و مردم را با شوک افزایش ناباورانه قیمت ها مواجه کند.

حضرت آیت الله خامنه ای در تمام دوران تصدی گری روحانی بر پاستور بارها و بارها تاکید کردند که غرب قابل اعتماد نیست و بهترین راهبرد برای برون رفت از اوضاع نابسان اقتصادی، توجه به ظرفیت های داخل و تقویت آن است با این حال، اما دولت وقت حتی آب و برق مردم را نیز به مذاکرات و برجام گره زد.

کشور برای 8 سال رها شد به امید اینکه از نمد مذاکرات کلاهی برای اقتصاد کشور دوخته شود، دست آخر اما در سال پایانی مسئولیت دولت خروج آمریکا از توافق برجام که از ابتدا هم آورده ای برای کشور به همراه نداشت ویرانه ای از اقتصاد در دولت روحانی بر جا گذاشت.

رانت ارزی دولت روحانی آغازی بر تمام نابسامانی های اقتصادی!

در حالی که شرایط اقتصادی کشور دچار نابسامانی های ناشی از رها شدن بازار توسط دولت بود، رانت ارز 4200 تومانی منشا گسترش مشکلات بعدی شد.

توزیع نابرابر ارز که به نام ارز جهانگیری شهرت پیدا کرد آغازگر فساد دامنه دار در اقتصاد کشور شد و باعث شد ویرانه ای در این حوزه برای دهه های آینده کشور برجای بماند.

رانت ارزی تنها یکی از اقدامات دولت روحانی در دامنه دار کردن مشکلات و نابسامانی های اقتصادی در کشور بود و یکی دیگر از شگفتی های دولت قبل در این زمینه پرورش مدیران نجومی بگیر بود.

دختر صفدر حسینی، که نماینده لیست امید مجلس بود از تریبون خانه ملت در دفاع از فیش حقوقی نجومی پدرش گفت: سهمش را از سفره انقلاب برداشته است!

این رویکرد نشان داد که دولت روحانی حامی اشرافی گری در کشور است و برای تحقق این رویکرد خود فساد در اقتصاد و ذبح ساختار اقتصادی را تنها راه موجود می داند.

دلار ۴۲۰۰تومانی، بی‌عملی در ساخت مسکن، تورم حدود 50 درصد، افزایش چند برابری قیمت دلار، بدهی های دولت، مدیران نجومی، زیان های توتال و کرسنت و از همه بدتر گره زدن اقتصاد کشور به مذاکرات تنها بخشی از اقدامات دولت برای واگذاری زمین سوخته به دولت سیزدهم بود.

حسن روحانی ویرانه ای از اقتصاد در کشور را برای نه تنها دولت بعدی بلکه برای دهه های آینده برجا گذاشت تا روشن شود پایه گذار بالاترین نرخ تورم در کشور کدام دولت بوده است!

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه