اخبار داغ

مدیران فوتبال ایران بعد از جلسه با وزیر چه گفتند؟

رجاییان: حق پخش تلویزیونی می‌تواند پایه فیرپلی مالی باشد/ سیف‌الله‌پور: قرار نشد که سقف بودجه تغییر کند

رجاییان: حق پخش تلویزیونی می‌تواند پایه فیرپلی مالی باشد/ سیف‌الله‌پور: قرار نشد که سقف بودجه تغییر کند
مدیران باشگاه های فوتبال ایران پس از جلسه با وزیر درباره بحث فیرپلی مالی صحبت کردند.

به گزارش خبرنگار ورزشی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ صبح امروز در محل وزارت ورزش و جوانان، نشست وزیر با مسئولین فدراسیون فوتبال و مدیران عامل باشگاه‌های لیگ برتری به منظور مسائل مالی، فیرپلی مالی و قوانین حرفه‌ای‌سازی برگزار شد.

مهدی تاج، مهدی محمدنبی، منصور قنبرزاده، هدایت‌الله ممبینی از فدراسیون فوتبال به همراه رضا درویش، علی خطیر و شماری از مدیران عامل باشگاه‌ها در مراسم حضور داشتند.

این جلسه حسب اجرای برنامه پنج‌ساله هفتم پیشرفت وزارت ورزش و جوانان و تهیه آیین‌نامه مالی بازی جوانمردانه به منظور ارتقای سلامت اقتصادی، نظام پایش کنترل مالی و پیشرفت سرمایه‌گذاری پایدار در باشگاه‌ها برگزار شد.

رجاییان: حق پخش تلویزیونی می‌تواند پایه فیرپلی مالی باشد

محمد رجائیان مدیرعامل باشگاه آلومینیوم پس از پایان نشست مدیران عامل باشگاه‌های لیگ برتر فوتبال با کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان اظهار داشت: همین که وزیر ورزش مواردی چون حرفه‌ای‌سازی باشگاه‌ها و حق پخش تلویزیونی را به‌صورت جدی پیگیری می‌کند، نشان می‌دهد اهمیت ویژه‌ای برای فوتبال قائل است.

وی با بیان اینکه فوتبال باشگاهی دنیا به سمت رعایت بازی جوانمردانه مالی می‌رود، تصریح کرد: ما نیز باید از این راه تمکین کنیم. از سال آینده باید ردیف بودجه داشته باشیم و هر رقم را به‌صورت جداگانه هزینه کنیم. حق پخش تلویزیونی هم که بخشی از درآمد باشگاه‌هاست، می‌تواند پایه بازی جوانمردانه مالی باشد. پیش‌تر طرح موضوع حق پخش تلویزیونی برای صداوسیما مسئله‌دار بود و حالا مقدمه‌ای در همین زمینه در مجلس به تصویب رسیده است.

مدیرعامل باشگاه آلومینیوم درباره سهم سازمان صداوسیما و باشگاه‌های فوتبال از درآمد حاصل از پخش تلویزیونی خاطرنشان کرد: هنوز در مورد جزئیات موضوع صحبت نشده است. همین که این مسئله در مجلس شورای اسلامی طرح شده، یک گام به جلو محسوب می‌شود و باید نگاه مثبتی داشته باشیم.

سیف‌الله‌پور: قرار نشد که سقف بودجه تغییر کند

ایزد سیف‌الله‌پور قائم مقام باشگاه نساجی درباره جلسه فیرپلی مالی با حضور وزیر ورزش و رئیس فدراسیون فوتبال اظهار داشت: جلسه بسیار خوبی بود. باید از وزیر ورزش تشکر کنیم که وقت خوبی گذاشتند. خروجی این جلسه، بحث‌ درباره فیرپلی مالی، همین‌طور پخش تلویزیونی بود که با توجه به مصوبات مجلس ان‌شاءالله این قانون اجرا شود و باشگاه‌ها درآمد خوبی داشته باشد. بحث‌های دیگر هم مربوط مالیات و مالیات بر ارزش افزوده بود. فکر می‌کنم جلسه بسیار خوبی بود.

وی در واکنش به این موضوع که همیشه راه‌های دور زدن قانون وجود دارد، تأکید کرد: در جلسه امروز در این مورد بحثی نشد. قطعاً ما همیشه خوب بلد هستیم که قانون را دور بزنیم، ولی ان‌شاءالله این اتفاق نمی‌افتد. قرار هم نشد که سقف بودجه تغییر کند.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه