اخبار داغ

امیر حیدری در نشست خبری:

آمادگی ما از هر زمان دیگری بیشتر است/ کشوری توان تهاجم به ما را ندارد

آمادگی ما از هر زمان دیگری بیشتر است/ کشوری توان تهاجم به ما را ندارد
فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: توانایی دفاعی ما آن چیزی است که رهبر انقلاب فرموده اند و آمادگی ما از هر زمان دیگری بیشتر است و کشوری توان تهاجم به ما را ندارد. و این توان بر اساس علم و فناوری و کاملا خودکفاست.

به گزارش خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ امیر سرتیپ کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در نشست خبری که به مناسبت ۲۹ فروردین روز ارتش برگزار شد، با تبریک پیروزی قاطع کشور به رهبر معظم انقلاب و مردم بابت عملیات پیروزمندانه «وعده صادق»، اظهار کرد: این حمله پاسخی قاطع و مشروع به نظام نامشروع رژیم صهیونیستی بود.

ارتش جمهوری اسلامی منبعث از نهضت و انقلاب اسلامی است

وی با یان اینکه ارتش جمهوری اسلامی با ارتش شاهنشاهی تفاوت بسیاری دارد،تصریح کرد: ارتش جمهوری اسلامی منبعث از نهضت و انقلاب اسلامی است. امام‌ خمینی (ره) در اوایل انقلاب به ارتش دستور دادند که علیه تجزیه‌طلبان اقدام کند و این یعنی ایشان معتقد به «ارتش انقلابی» بودند و به واسطه این اعتماد، ارتش انقلابی از مأموریت محوله پیروز‌مندانه خارج شد.

امیر حیدری افزود: در دوران دفاع مقدس نیز ارتش درگیر جنگ ناخواسته‌ای شد که در آن ۴۳ کشور به روش‌های گوناگون کمک‌هایی را به رژیم بعثی عراق ارائه می‌دادند؛ ولی چون ارتش جمهوری اسلامی به امام‌ خمینی (ره) لبیک گفته و پای کار بود، دشمنان نتوانستند موفق شوند.

وی با اشاره به اینکه ارتش در ماه‌های نخست شروع جنگ تحمیلی، راهبرد دشمن را به شکست کشاند، خاطر نشان کرد: ارتش در ماه‌های نخست شروع جنگ تحمیلی، راهبرد دشمن را به شکست کشاند؛ چرا که مانع از پیشروی ارتش صدام و دستیابی رژیم بعثی به اهداف اولیه خود در زمینه تصرف ایران شد و طعم تلخ شکست را به دشمن چشاند.  اولین‌ عملیات منظم که توسط نیروی زمینی ارتش انجام شد، عملیات ثامن الائمه (ع) برای شکست حصر آبادان بود که با کمک‌ سایر نیرو‌ها صورت گرفت؛ این سومین موفقیت ارتش انقلابی بعد از شکل‌گیری نظام اسلامی‌ در کشورمان بود.

ارتش در دوران پس از جنگ تا به امروز مرز‌ها را رها نکرده است

فرمانده نیروی زمینی ارتش ادامه داد: ارتش در دوران پس از جنگ هم تا به امروز مرز‌ها را رها نکرده است، از سال ۱۳۷۵ تا ۱۳۸۴ نیروی زمینی ارتش به صورت پنهان هر روز با منافقین درگیر بوده تا طومار زندگی آن‌ها را در مرز‌ها درهم بپیچد. موفقیت‌های یادشده فقط با اتکا به توانمندی‌های داخلی صورت‌ محقق شده است.

وی با تاکید بر هم‌افزایی و هم گرایی بین نیروهای مسلح کشور  گفت: همیاری و تشریک مساعی ارتش و سپاه سبب شد تا پایان جنگ فاتح میدان ایران باشد و همچنان نیز  ارتش مرزها را رها نکرده و در امر حفاظت از کیان کشور و پاکسازی مناطق جنگی از مین‌گذاری ها و سازندگی مناطق جنگ زده کوشاست.

وی با اشاره به سخنان رهبر انقلاب، ادامه داد: امروز در نیروی زمینی ۲۳ رسته دفاعی وجود دارد که چرخه عظیم دفاع زمینی کشور است. پس چنین چرخه دفاعی لازم است تجهیزاتی متنوع داشته باشد.

امیرحیدری بیان کرد: ما امروز تسلیحات خود را به تمام در خاک کشور تولید کرده و خودکفا هستیم و به دنبال ۴ویژگی دورزن، نقطه زن، هوشمندی و قابلیت شبکه شدن را داشته باشد.

ارتش به همراه دیگر نیروهای مسلح، مرزهای کشور را مستحکم کرده است

فرمانده نیروی زمینی ارتش ضمن تاکید بر اینکه ارتش به همراه دیگر نیروهای مسلح، مرزهای کشور را مستحکم کرده است، تشریح کرد: حفاظت از مرزها را به همراه نواع تجهیزات هوشمندی که در این ۲۴رسته موجود است در سطوح مختلف، لبیکی و عمل به فرموده رهبر انقلاب است. ما مرزهای کشور را هوشمندانه و مسلح به مدرن‌ترین تسلیحات فناورانه و زیبنده مبت ایران حفاظت می‌کنیم.

وی ضمن تاکید بر اینکه ارتش به همراه دیگر نیروهای مسلح، مرزهای کشور را مستحکم کرده است تشریح کرد: حفاظت از مرزها را به همراه نواع تجهیزات هوشمندی که در این ۲۴رسته موجود است در سطوح مختلف، لبیکی و عمل به فرموده رهبر انقلاب است. ما مرزهای کشور را هوشمندانه و مسلح به مدرن‌ترین تسلیحات فناورانه و زیبنده مبت ایران حفاظت می‌کنیم.

امیرحیدری با تاکید بر اینکه تکلیف ما پاسداری از تمامیت ارضی کشور، حفظ نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و استقلال کشور است و این قانون اساسی کشور است، گفت: نیروهای مسلح کشور تنها رنگ لباس متفاوت دارند و این قانون همه نیروهای مسلح را شامل می‌شود.

پاسخ قاطع ما در واکنش به تجاوز خاک کشور بود

وی با اشاره به پاسخ کوبنده به اسرائیل اظهار کرد: پاسخ قاطع ما در واکنش به تجاوز خاک کشور بود چرا که کنسولگری مطابق قوانین جهانی خاک کشورمان است و این پاسخ تابوشکنانه به رژیم صهیونیستی حاصل یک هم‌افزایی است و فرمول معادلات را ما تعیین کردیم. اگر شرارت آنها ادامه یابد پاسخ کوبنده‌تری دریافت خواهند کرد. سطح شرارت بعضا بر هم زدن نظم کشور است و در حدی نیست که بخواهیم نیروی زمینی را وارد کارزار کنیم. در شرارت‌هایی که شکل می‌گیرد توسط همکاران ما در فراجا پاسخ داده شده است.

نگاه ما به کشورهای همسایه نگاهی متعالی است

فرمانده نیروی زمینی ارتش با بیان اینکه نگاه ما به کشورهای همسایه نگاهی متعالی است، بیان کرد: ما اشتراکات مشترکی داریم و با همسایگان کشورمان سیاست حسن هم جواری را اتخاذ کرده ایم. اما اگر بر اساس شانتاژها شرارت کنند متناسب با آن پاسخ خواهند گرفت.

وی افزود: توانایی دفاعی ما آن چیزی است که رهبر انقلاب فرموده اند و آمادگی ما از هر زمان دیگری بیشتر است و کشوری توان تهاجم به ما را ندارد. و این توان بر اساس علم و فناوری و کاملا خودکفاست.

امیر حیدری در ادامه گفت: ما به منبع لایزالی وصل هستیم و ان کارکنان وظیفه است. ما امروز توانسته ایم با ۱٠۲شرکت دانش بنیان شراکت کنیم تا چرخه دفاعی خود را بروزرسانی کنیم. با دانسگاه ها کاملا در ارتباطیم و یکی از ویژگی های تسلیحات ما هوشمندی است و از هوش مصنوعی در اتواع تسلیحات هود هم بهرهمندیم و هم از مستشاران ایرانی در ارتباط مستمر هستیم.

فرمانده نیروی زمینی ارتش با بیان اینکه نیروهای مسلح کشور کلی است که جزئی از آن ارتش است، گفت: ارتش با نیروهای خوب و فرماندهی  مدبرانه آمادگی مقابله با هر تهدیدی است. اسمان کشور ما امروز امن است. مرزهای کشور ما امن است. اب‌های کشور ما امن است و همه این امنیت حاصل همه نیروهای مسلح است و ما آمادگی پاسخ دادن به هر نوع تهاجمی هستیم.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه