اخبار داغ

دریادار سیاری در جمع خبرنگاران:

شهید قرنی ارتش را به عنوان سپر دفاعی کشور حفظ کرد

شهید قرنی ارتش را به عنوان سپر دفاعی کشور حفظ کرد
معاون هماهنگ کننده ارتش گفت: شهید قرنی در جلسات مختلف با چریک ها از ارتش دفاع کرد و اجازه نداد آسیبی به آن وارد شود تا به عنوان سپر دفاعی کشور حفظ شود.

به گزارش خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ امیر دریادار حبیب‌الله سیاری، معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران در حاشیه مراسم بزرگداشت سپهبد قرنی در جمع خبرنگاران گفت: شهید قرنی، اولین شهید ترور بود که یک شخصیت ویژه ای داشت.

وی با اشاره به اینکه در زمان پهلوی یکی از گزینه های نزدیک به دربار بود که بعد از آغاز فاز مبارزات انقلابی، عَلم مبارزه با رژیم پهلوی را بلند کرد ادامه داد: دو بار به اتهام کودتا علیه رژیم طاغوت دستگیر و زندانی شد.

دریادار سیاری با اشاره به اینکه پس از پیروزی انقلاب بادرجه سرلشکری به عنوان رئیس ستاد ارتش شد گفت: کلا 40 روز در این مسئولیت ایفای نقش کرد اما در این مدت کوتاه اقدامات ارزشمندی انجام داد، مبارزات شدیدی با عوامل ضد انقلاب که به دنبال منحل کردنارتش بودند، داشت.

معاون هماهنگ کننده ارتش با اشاره به اینکه در روزهای ابتدایی پیروزی انقلاب تنها سپر دفاعی کشور ارتش بود که اگر منحل می شد کشور بدون سپر دفاعی بود، گفت: امام شهید قرنی را در این مسئولیت قرار می دهد که وی در جلسات مختلف با چریک ها دفاع کرده و اجازه نداد آسیبی به ارتش وارد شود و ارتش به عنوان سپر دفاعی کشور حفظ شود.

وی با اشاره به فعالیت ضد انقلاب و منافقین در اوایل پیروزی انقلاب گفت: تفکرات بنی صدر خلاف خط مشی انقلاب اسلامی بود ولی شهید قرنی در مقابل این تفکرات ایستادگی کرد و در نهایت استعفای خود را به امام تقدیم کرد.

دریادار سیاری با اشاره به این در مسیر انقلاب حرکت کردن بصیرت می خواهد، گفت :شهید قرنی واقعا بصیرت داشت و نتیجه اقداماتش این بود که آسیبی به سپر ارتش وارد نشد.شهید قرنی نگاه دقیقی داشت و بنی صدر را به خوبی می شناخت.

معاون هماهنگ کننده ارتش ادامه داد: وقتی توسط گروهک فرقان در منزلش به شهادت رسید در جریان خاکسپاری کنند امام فرمود او را کنار حرم حضرت معصومه (س) به خاک بسپارید.

دریادار سیاری گفت: شخصیت شهید قرنی مثل شخصیت شهید صیاد می تواند به عنوان الگو قرار گیرد و خط فکری آنها در دانشگاه ها تدریس شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه خودکفایی اولین درس در حوزه دفاعی است، عنوان کرد: در بحث نظامی گری تا جای امکان باید به توانمندی های خود متکی باشیم، در زمان جنگ توان تولید نداشتیم اما امروز هم تولید می کنیم برای داخل و هم صادر می کنیم.

دریادار سیاری با اشاره به آمادگی ارتش در برابر هرگونه دفاعی، گفت: ارتش با برخوراداری از تجهیزات به روز و نیروی انسانی با بصیرت و متعهد هر جایی هر ماموریتی ابلاغ شود آمادگی دفاع از کشور را دارد.

بیشتر بخوانید:

قرنی با خدا معامله کرد/ دشمن امروز جنگ ترکیبی را علیه مردم آغاز کرده است

تلاش‌های شهید قرنی برای حفظ ارتش از دیدگاه دریادار سیاری

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه