اخبار داغ

رئیسی در نشست خبری با نخست‌وزیر پاکستان:

مصمم به ارتقای روابط ایران و پاکستان هستیم

مصمم به ارتقای روابط ایران و پاکستان هستیم
رئیس‌جمهور کشورمان گفت: سطح روابط تجاری و اقتصادی بین دو کشور، سطح قابل قبولی نیست اما تصمیم گرفتیم این سطح روابط تجاری را در گام اول به ۱۰ میلیارد دلار افزایش دهیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ آیت‌الله «سید ابراهیم رییسی» رییس‌جمهور کشورمان امروز در نشست خبری با نخست وزیر پاکستان در اسلام آباد گفت: ابتدا باید از نخست‌وزیر و دولت پاکستان به خاطر میزبانی از هیات جمهوری اسلامی ایران تشکر کنم؛ ما امروز در شهر زیبای اسلام‌آباد هستیم و از همین سخن‌گاه، به مردم بسیار خوب و دین‌مدار پاکستان عرض سلام و احترام دارم.

وی‌افزود: به همه خانواده‌های پاکستانی در جای جای این کشور از طرف رهبری فرزانه انقلاب اسلامی و ملت بزرگ ایران، ابلاغ سلام دارم.

آیت‌الله رییسی اضافه کرد: به مردم پاکستان که همواره از اسلام و ارزش‌های اسلامی، مظلومان فلسطینی و غزه و حق و عدالت دفاع کرده‌اند و همواره در خیابان‌های شهرهای مختلف این کشور، آزادی قدس شریف را فریاد زده‌اند، افتخار می‌کنیم.

وی در ادامه گفت: ممکن است برخی، همکاری‌های دو کشور ایران و پاکستان را نپسندند که اهمیتی ندارد زیرا مهم آن است که تداوم همکاری‌های میان دو کشور و دو دولت به نمایندگی از ملت‌های ایران و پاکستان، در جهت منافع دو کشور تعریف می‌شود و ما مصمم هستیم که روابط دو کشور در سطوح بالا را ارتقا ببخشیم.

آیت‌الله رییسی با اشاره به سطح روابط تجاری ایران و پاکستان اظهار کرد: سطح روابط تجاری و اقتصادی بین دو کشور سطح قابل قبولی نیست اما تصمیم گرفتیم این سطح روابط تجاری را در گام اول به ۱۰ میلیارد دلار افزایش دهیم.

رییس‌جمهور کشورمان با اشاره به مرز طولانی میان ایران و پاکستان اظهار کرد: ما مرز طولانی بین دو کشور را یک فرصت می‌دانیم و معتقدیم این مرز می‌تواند در جهت رفاه دو کشور به ویژه مرزبانان دو کشور به کار گرفته شود.

آیت‌الله رییسی تاکید کرد: در سفر کوتاهی که به همراه نخست وزیر پاکستان به منطقه مرزی داشتیم، مرز دو کشور جلوه‌ای از کار و تجارت در بازارچه‌های مرزی بود که حتماً می‌تواند گسترش پیدا کند زیرا این گام‌ها کافی نیستند و باید در جهت رفاه و امنیت دو ملت این قدم‌ها افزایش یابند.

وی با اشاره به تحریم‌های ظالمانه علیه ملت ایران تاکید کرد: ملت بزرگ ایران تحریم‌های ظالمانه را تبدیل به فرصت‌ها کرده است و از این فرصت‌ها در جهت پیشرفت کشور استفاده میکند.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه