اخبار داغ

فیروزآبادی در حاشیه جلسه هیئت دولت:

رتبه کاربرد هوش مصنوعی در ایران ارتقا خواهد یافت

 رتبه کاربرد هوش مصنوعی در ایران ارتقا خواهد یافت
معاون علمی رئیس‌جمهوری گفت: با تمرکزی معاونت علمی، مرکز ملی هوش مصنوعی و شخص رئیس‌جمهوری بر موضوع هوش مصنوعی، در سال جاری از از نظر رتبه کاربرد هوش مصنوعی ارتقای سریعتری پیدا می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ روح‌الله دهقانی فیروزآبادی در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: رتبه تولید علم عموماً به تعداد مقالات علمی و ضریب تأثیر آن‌ها ارجاع داده می‌شود. اینکه بتوانیم آنچه در مقالات منتشر می‌شود را به کاربرد برسانیم، نیازمند سخت‌افزارهای پیشرفته، عملیات اجرایی و قانونگذاری یا تنظیم‌گری‌هایی برای استفاده است.

وی افزود: مرکز ملی هوش مصنوعی که سال گذشته تأسیس شد و کارور ملی هوش مصنوعی که بزودی تحت عنوان شرکت تقریباً خصوصی که زیرساخت‌های پردازشی و داده‌ای کتابخانه‌های بزرگ را فراهم می‌کند، از جمله ابزارهایی است که کمک می‌کند جریان کاربردی‌سازی هوش مصنوعی در حوزه‌های مختلف پزشکی، ارتباطات و مالی و دیگر موارد شکل گیرد.

فیروزآبادی یادآور شد: با تمرکزی که معاونت علمی، مرکز ملی هوش مصنوعی و شخص رئیس‌جمهوری بر موضوع هوش مصنوعی دارند، پیش‌بینی این است سال جاری یک سال پربار از نظر عملیاتی و اجرایی شدن کارهای کاربردی باشد تا کشور هم از نظر رتبه کاربرد هوش مصنوعی ارتقای سریعتر پیدا کند.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه