اخبار داغ

حسینی قبل از خطبه‌های نماز جمعه سمنان مطرح کرد:

عزم راسخ دولت برای انجام کارهای بزرگ برای کشور با مشارکت مردم

عزم راسخ دولت برای انجام کارهای بزرگ برای کشور با مشارکت مردم
معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: امنیت شغلی کارگران، طبقه بندی مشاغل، اصلاح قانون بیمه کارگران ساختمانی و ارتقای سطح رفاهی و معیشتی کارگران از اولویت‌های دولت مردمی بوده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ معاون رئیس جمهور اهتمام ویژه دولت نسبت به اجرای طرح طبقه بندی مشاغل در ۱۰۰۰ کارگاه، اصلاح قانون بیمه ۵۰۰ هزار کارگر ساختمانی بهبود، امنیت شغلی و ارتقای وضعیت معیشتی و رفاهی کارگران را از جمله اقدامات و دستاوردهای دولت مردمی دانست و گفت: جامعه کارگری در پیروزی انقلاب و در پشتیبانی از نظام اسلامی نقش بی بدیلی داشته است و امروز در جنگ اقتصادی در خط مقدم جهاد، تولید و بهبود وضع اقتصادی کشور است و دولت مردمی در راستای عدالت محوری، رسیدگی و رفع مشکلات و دغدغه‌های کارگران را از مهمترین وظایف و مسئولیت های خود می داند.

سید محمد حسینی در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه سمنان در جمع نمازگزاران سمنان، با ابلاغ سلام آیت الله رئیسی به مردم مومن، انقلابی و ولایی استان و گرامیداشت ۱۲ اردیبهشت روز کار و کارگر و معلم اظهار داشت: کار در اسلام از ارزش ذاتی برخوردار است و انبیا و اولیا و ائمه اهل کار و فعالیت بودند برای نمونه نبی مکرم (ص) در ساخت مسجد قبا و حفر خندق شخصاً مشارکت داشتند.

 معاون رئیس جمهور با تاکید بر اینکه باید فرهنگ کار و تلاش در جامعه و بین جوانان و نوجوانان ارتقاء یابد و نهادینه شود گفت: مهارت آموزی و فراگیری عملی حرفه و پیشه و فرهنگ تلاش و مجاهدت باید برای نسل جوان یک ارزش و امتیاز محسوب شود و برای تحقق این ویژگی، دولت مردمی با تقویت دانشگاه‌ها و مراکز فنی و حرفه‌ای، مصمم است مهارت‌ها و شغل‌های مختلف را به جوانان آموزش دهد تا پس از فارغ التحصیلی وارد عرصه کار و فعالیت شوند.

حسینی گفت: کارگران هم در دوران  انقلاب اسلامی علیه رژیم شاهنشاهی نقش آفرین بودند و هم در دوران دفاع مقدس به خاطر شجاعت و استعدادی که داشتند تاثیر بسزایی در پیروزیها داشتند، شهید برونسی که یک کارگر کارآمد بود به جایگاه فرماندهی تیپ رسید و شهید رضائیان فرمانده قرارگاه شد و امروز هم در عرصه تولید و پیشرفت کشور در صف اول مجاهدت هستند.

معاون پارلمانی رئیس جمهور خاطرنشان کرد: بر اساس برنامه هفتم ظرفیت‌های متعدد و متنوع کشور در بخش‌های مختلف از جمله  معدن، صنعت، اقتصاد دیجیتال و اقتصاد دریا پایه مورد توجه قرار گرفته تا نسل جوان از فرصت‌های موجود در این عرصه‌ها بهره مند شوند و فعالیت‌های عمرانی گسترده دولت در سراسر کشور و آغاز  عملیات ساخت بیش از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار واحد مسکونی فرصتهای شغلی فراوانی را به ارمغان آورده و در حوزه تولید منشا تحرک شده است.

حسینی تاکید کرد تولید، کلید حل مشکلات کشور است از این رو رهبر فرزانه انقلاب طی سال‌های گذشته بر این موضوع تاکید و توصیه داشته‌اند. رونق تولید می‌تواند به افزایش درآمدهای کشور، ایجاد فرصت‌های شغلی و بی‌نیازی از محصولات خارجی بینجامد از این رو با حمایت دولت قریب به ۱۰ هزار شرکت دانش بنیان در سراسر کشور فعال هستند که که بعضاً محصولات با کیفیتی در مرز دانش تولید می کنند.

حسینی همچنین با اشاره به اقدامات گسترده و متنوع وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در رسیدگی و بهبود  امور کارگران خاطرنشان کرد: کاهش ۲۴ درصدی نرخ بروز حوادث شغلی کارگران، استقرار هیأت های تشخیص و حل اختلافات کارگری و کارفرمایی و اجرای برنامه‌های مختلف برای بهبود وضع رفاه اجتماعی کارگران از جمله برنامه‌هایی است که دولت برای ارتقای سطح معیشت و رفاه نیروی کار در پیش گرفته است.

معاون رئیس جمهور در ادامه اقدامات دولت مردمی برای فعال کردن دیپلماسی اقتصادی را مورد اشاره قرارداد و گفت: عضویت در سازمان شانگهای، اتحادیه‌ اقتصادی اوراسیا، بریکس و تعامل گسترده با کشورهای دوست و همسایه فرصت مناسبی ایجاد کرده تا محصولات کارآفرینان و نخبگان با سهولت به بازارهای جهانی صادر شود.

معاون رئیس جمهور در امور مجلس با تاکید بر اهتمام دولت نسبت به برطرف شدن مشکلات و تنگناهای رفاه و اقتصادی کارگران اظهار داشت: در سال اول دولت سیزدهم حقوق کارگران ۵۷ درصد افزایش یافت و در سالهای بعد هم افزایش حقوق کارگران از کارمندان بیشتر بوده است و دولت همچنان با جدیت امور مربوط به کارگران را پیگیری می‌کند تا جامعه کارگری زندگی خوب و آبرومندی داشته باشند و همچنین با تولید کالای با کیفیت زمینه مناسبی برای صادرات و افزایش درآمدهای کشور را فراهم کنند.این دولت همچنین به توصیه‌های رهبر معظم انقلاب در دیدار با کارگران توجه جدی دارد و برنامه‌های لازم برای اجرای فرمایشات معظم له را به اجرا می‌گذارد.

سید محمد حسینی گفت: امروز این عزم و اراده در رئیس جمهور و اعضای دولت وجود دارد که با همراهی مردم کارهای بزرگی انجام دهد و دولت بی وقفه تلاش می‌کند تا مشکلات و کمبودهای کشور را برطرف کند.

حسینی با اشاره به اینکه قدرت آمریکا در حال افول است اظهار داشت: نشریه نیوزویک در مقاله ای نوشته است که آمریکا دو قرن طول کشید که هژمونی جهانی پیدا کند اما آن را در طول دو دهه از دست داد. امروز اعتبار آمریکا به خاطر خوی استکباری و حمایت از جنایت‌های رژیم صهیونیستی نزد افکار عمومی جهان به ویژه دانشجویان و مردم کشورش به شدت خدشه‌دار شده است و بی‌تردید اگر دولت و کشوری در افکار عمومی منفور شده و شکست بخورد آثار آن در اقتصاد و سیاست نیز نمایان خواهد شد.

معاون رئیس جمهور ضرورت حرکت در مسیر تبدیل تهدید به فرصت را در همه عرصه‌ها حائز اهمیت دانست و گفت: همانطور که در عرصه نظامی توانسته‌ایم به توانمندی‌های چشمگیری دست پیدا کنیم، در سایر عرصه‌ها از جمله علمی، فناوری، صنعتی، بهداشت و درمان نیز می‌توانیم پیشرفت‌های بزرگی را رقم بزنیم.

حسینی در ادامه با اشاره به سفر استانی اخیر آیت الله رئیسی به استان سمنان خاطرنشان کرد: این سفر در شرایطی انجام شد که عملیات غرورآفرین وعده صادق انجام شده بود و برخی‌ها تصور می‌کردند که کشور دچار التهاب و نگرانی شده است اما امنیت و اقتدار جمهوری اسلامی به گونه‌ای است که  در چنین شرایطی، رئیس جمهور و اعضای دولت، وظایف و مسئولیت‌های خود در خدمت به مردم را هرگز به تاخیر نمی‌اندازند.

معاون رئیس جمهور گفت: در عملیات وعده صادق آمریکا و همه حامیان رژیم صهیونیستی، سیستم پدافندی خود را در حمایت از رژیم صهیونیستی بکار گرفتند اما انجام موفقیت آمیز این عملیات، یک بار دیگر عزت، صلابت و اقتدار ملت ایران را به رخ جهانیان کشید.

حسینی پس از اقامه نماز جمعه با حضور در جمع نمازگزاران در گفتگوی چهره به چهره، مشکلات و مطالبات مطرح شده را از نزدیک مورد رسیدگی قرار داد.

حسینی در ادامه برنامه‌های سفر به سمنان به اتفاق نماینده ولی‌فقیه و مسئولان استان با حضور در منزل شهید جواد نظری با والدین و برادران این شهید والا مقام دیدار و گفتگو کرد.

معاون رئیس جمهور با تجلیل از روحیه و ایمان والای پدر و مادر شهید جواد نظری اظهار داشت: فرزند شما در سایه رزق حلال و تربیت ایمانی به بالاترین درجه دست یافت و مایه مباهات و افتخار شما و ملت ایران شد.

حسینی خاطرنشان کرد: امروز خون فرزندان شما الهام بخش و حرکت آفرین شده و روحیه و فرهنگ ایثار، شجاعت و فداکاری آنان در بین مردم غزه و ملت‌های مقاوم از جمله یمن، لبنان و عراق تجلی پیدا کرده است.

معاون پارلمانی رئیس جمهور با اشاره به فرازهایی از وصیت نامه این شهید گرانقدر در خصوص مبارزه با ظلم و کفر گفت: امروز خود غربی‌ها اذعان دارند که در مقابل موجی که به برکت خون شهیدان ما در بین ملت‌های منطقه و آزادی‌خواهان جهان شکل گرفته است، نمی‌توانند مقابله کنند.

در این دیدار پدر و خانواده شهید جواد نظری، خاطراتی از فرزند شهیدشان بیان کردند.

شهید جواد نظری که به شغل کارگری مشغول بوده، سال ۶۳ در عملیات بدر به درجه شهادت نائل آمد و پیکر مطهرش که مفقود بود سال ۷۴ تفحص و به خاک سپرده شد.
معاون رئیس جمهور همچنین از پروژه ساخت مجتمع فرهنگی تجاری فرهنگیان بازدید و با گزارش اعضای هیات مدیره در جریان روند تکمیل این پروژه قرار گرفت.
این پروژه در زمینی به مساحت ۳ هزارمتر مربع در حال احداث است و در آن نمایشگاه عرضه محصولات فرهنگی، باشگاه ورزشی، سالن اجتماعات، پردیس سینمایی و برگزاری کلاس‌های آموزشی پیش بینی شده است.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه