اخبار داغ

حسینی در گفتگو با دانا:

دولت در آرایش سیاسی مجلس به هیچ وجه ورود نمی کند/ آمادگی دولت برای همکاری با نمایندگان مجلس دوازدهم

دولت در آرایش سیاسی مجلس به هیچ وجه ورود نمی کند/ آمادگی دولت برای همکاری با نمایندگان مجلس دوازدهم
معاون پارلمانی رئیس جمهوری با بیان اینکه دولت در آرایش سیاسی مجلس به هیچ وجه ورود، گفت: دولت آماده همه گونه همکاری با نمایندگان است و از مشورت آن‌ها استفاده می‌کند.

سیدمحمد حسینی معاون پارلمانی رئیس جمهوری در گفتگو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ با اشاره به مجلس کارآمد اظهار کرد: مجلسی کارآمد است که نمایندگانش همواره مصالح کشور را در نظر داشته باشند و از لحاظ منافع، منافع ملی و منافع مردم را ترجیح دهند و وقت خود را برای دو وظیفه اصلی خود که قانون‌گذاری و نظارت است، صرف کنند. این دو مسئله را به عنوان اولویت خود قرار دهند و اهتمام جدی داشته باشند.

امیدوارم مجلس دوازدهم، قوی‌تر از تمامی مجالس پیشین عمل کند

وی با بیان اینکه دولت آماده همه گونه همکاری با نمایندگان مجلس دوازدهم است و از مشورت آن‌ها استفاده می‌کند، افزود: استفاده از تجربیات مجلس‌های گذشته نیز مفید است تا نقاط ضعف گذشته تکرار نشود. امیدوارم مجلس دوازدهم، قوی‌تر از تمامی مجالس پیشین عمل کند و به انجام وظایف خود بپردازد.

ضرورت مشارکت همگان در دور دوم انتخابات

معاون پارلمانی رئیس جمهوری با بیان اینکه دور دوم انتخابات مجلس به دلیل کمتر بودن تعداد نامزدها مانند دور اول نخواهد بود، اظهار کرد: در دور دوم انتخابات، به دلیل اینکه 45 نفر انتخاب می‌شوند، می‌توانند افراد موثری باشند در ترکیب مجلس، روسای کمیسیون و هیات رییسه مجلس از این جهت امیدواریم مردم احساس مسئولیت کنند و در دور دوم انتخابات نیز شرکت کنند.

وی با تاکید مجدد بر اینکه امیدواریم همگان در این انتخابات نیز شرکت کنند، تصریح کرد: در دور دوم به دلیل تعداد محدود نامزدها، انتخاب راحت‌تر است و از بین 90 نفر، 45 نفر باید انتخاب شوند. لذا تشخیص اینکه چه کسی اصلح است، کار دشواری نیست.

طبیعی است در آرایش سیاسی مجلس دوازدهم تغییراتی انجام شود

حسینی با اشاره به تغییر در آرایش سیاسی مجلس دوازدهم گفت: تعدادی از اعضای هیات رییسه مجلس در این دوره انتخاب نشدند و تعدادی به دور دوم راه یافتند، بنابراین طبیعی است که تغییراتی انجام شود، اما بیشتر نگاه ها متوجه رییس مجلس است اینکه رئيس و نواب رئيس مجلس چه كسانی شوند، ما باید صبر کنیم ببینیم اکثریت چه گرایشی دارند و نمایندگان محترم در این مورد چه تصمیمی می گیرند، اما دولت در این قضیه به هیچ وجه ورود پیدا نمی کند.

 

خبرنگار : فاطمه میرزاآقایی

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه