اخبار داغ

دانا گزارش می دهد؛

رسانه های زنجیره ای غربگرا در سودای مذاکره دوباره با آمریکا/دشمنی کاخ سفید با مذاکرات از بین نمی رود!

رسانه های زنجیره ای غربگرا در سودای مذاکره دوباره با آمریکا/دشمنی کاخ سفید با مذاکرات از بین نمی رود!
مردم طعم مذاکره با آمریکا را در طول 8 سال ریاست جمهوری حسن روحانی چشید و فهمید که دشمنی کاخ سفید با ملت ایران پای میز مذاکرات برطرف نخواهد شد.

به گزارش خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در حالی این روزها رسانه های داخلی و بین المللی همچنان در حال انعکاس بازتاب حمله موشکی ایران به بازی گردان اصلی سیاست های آمریکا در منطقه، یعنی رژیم صهیونیستی هستند که برخی جریانات غربگرا در داخل در تلاش هستند تا دوباره تنور مذاکره ایران و آمریکا را داغ کنند.

رسانه های زنجیره ای نزدیک به اردوگاه اصلاحات این روزها با تحلیل اخبار رسانه های نزدیک به آمریکا بر این باورند که آمریکا در حال ارسال پالس های مثبت برای آغاز دور تازه مذاکرات با ایران است.

روزنامه شرق، از اصلی ترین پایگاه های خبری جریان غربگرا در مطلبی، شرایط کنونی را بهترین زمان برای مذاکره ایران با آمریکا عنوان کرده و هشدار داده است که نباید بهترین زمان برای مذاکره را از دست داد!

این روزنامه اصلاح طلب البته در تلاشی نا محسوس به دیدگاه انتقادی نسبت به عملیات وعده صادق پرداخته و گفته است موضع‌ برتری اگر به کار گرفتن امتیاز در دیپلماسی نخورد، قرار است به چه کار بیاید؟ قرار است نگه داشته شود تا روزی که دوباره آنها احیانا با یک عملیات متقابل، ورق را برگردانند؟ کدام کشوری همیشه در موضع‌ برتری مانده و از آن خارج نشده است؟ !

روزنامه شرق البته در جمله ای کنایه آمیز عدم ورود به مذاکره با آمریکا به بهانه برتری نظامی در حمله وعده صادق را متعلق به ترسو ها دانست و نوشت: پاسخ به این سوالات را آنهایی که بدون ترس و واهمه می‌گویند: «ما قصد داریم این شرایط برتری را ادامه دهیم تا به یک جنگ فراگیر وارد شده و کار را یکسره کنیم» می توانند بدهند.

روزنامه آرمان و هم میهن نیز ارسال چند پیام از سوی آمریکایی‌ها و سپس تکذیب آن از سوی مقامات کاخ سفید را دست آویز قرار داده و نوشتند ایالات متحده خواستار افزایش تنش در منطقه نیست و قصد دارد با این پیغام و پسغام ها چراغ سبز مذاکرات با ایران را روشن کند.

ظهور قدرت اراده ملت ایران در عرصه بین الملل

به اذعان بسیاری از کارشناسان، عملیات وعده صادق توان نظامی و موشکی جمهوری اسلامی ایران را برای دنیا به ویژه کاخ سفید به رخ کشید.

با این حال، اما برخی جریانات رسانه ای از هیچ تلاشی برای تضعیف آن فروگذار نمی کنند برخی در داخل با طرح مباحثی همچون بی هدف بودن موشک های شلیک شده به سمت سرزمین های اشغالی در صدد حاشیه سازی برای آن هستند برخی هم با کمرنگ کردن این عملیات در پی پرداختن اغراق آمیز به مقوله مذاکرات و از سرگیری دور تازه گفتگو ها با غرب هستند، در حالی که به تعبیر مقام معظم رهبری موضوع تعداد موشک‌های شلیک شده و یا موشک‌های به هدف اصابت کرده که طرف مقابل بر روی آنها متمرکز شده، موضوع دست دوم و فرعی است، موضوع اصلی ظهور قدرت اراده ملت ایران و نیروهای مسلح در عرصه بین‌المللی و اثبات آن است، که ناراحتی طرف مقابل نیز از همین موضوع است.

حسین سبحانی نیا، دیپلمات سابق و نماینده ادوار مجلس در گفتگو با راه دانا در این باره عنوان کرد: برخی جریانات سیاسی با سبک قلمداد کردن عملیات وعده صادق می خواهند اهمیت تغییر معادلات قدرت در منطقه را به حاشیه هدایت کنند.

وی با بیان اینکه اگر بنای مذاکره باشد جمهوری اسلامی ایران نشان داده که هیچ گاه از مذاکره با دنیا فراری نبوده و تا پایان بر تعهدات خود باقی خواهد ماند گفت: روی سخن من با آن کسانی است که به دنبال داغ کردن تنور مذاکرات در شرایطی کنونی هستند، مذاکره با آمریکا که بدعهدی او در برجام برای ما ثابت شد مذاکره ای نیست که برای کشور راهگشا و برای اقتدار جمهوری اسلامی ایران دستاوردی به دنبال داشته باشد.

در شرایطی که در طول 8 سال ریاست دولت حسن روحانی بر کشور مردم طعم مذاکره با آمریکا را چشیدند و بدعهدی و دشمنی ایالات متحده نسبت به ملت آشکار شد، برخی جریانات سیاسی و رسانه ای بر این باورند که دشمنی آمریکا با ملت ایران پای میز مذاکره از بین خواهد رفت.

به نظر می رسد کاخ سفید پس از مشاهده ضرب دست ایران در عملیات وعده صادق به این نتیجه رسید که افزایش فشار بر ایران کارکرد خود را ازدست‌داده و تنها گزینه فعال روی میز گفتگو است.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه