اخبار داغ

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان مهر عنوان کرد:

تولید گیاه جیسنیگ هندی برای اولین بار در کرمان

تولید گیاه جیسنیگ هندی برای اولین بار در کرمان
مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان مهر اعجاز کویر گفت: برای اولین‌بار در کشور کشت، تولید و فرآوری محصولات دانش‌بنیان از گیاه جینسینگ هندی (آشواگاندا) را در کرمان، انجام دادیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی‌داد امیربهزادی در گفتگو با خبرنگار گروه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «راه آرمان» در خصوص تولید محصولات بهداشت دهان و دندان بر پایه دانش‌بنیان عنوان کرد: ما برای اولین‌بار در کرمان توانسته‌ایم دهانشویه آنتی باکتریال گیاهی(ضد تشکیل بیوفیلم باکتری‌های دهانی) از گیاه خرگوشک را تولید کنیم.

وی افزود: شركت دانش‌بنیان «مهر اعجاز کویر شرق» در سال ۱۳۹۳ تاسیس شد و فعالیت خود را در حوزه گیاهان دارویی، طب سنتی و فروش محصولات کشاورزی آغاز کردیم درحالی‌که از همان ابتدا به‌عنوان واحد فناور در مرکز رشد فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهرستان شاهرود استان سمنان مستقر شده بودیم.

مدیرعامل شرکت دانش بنیان مهر اعجاز کویر شرق اذعان کرد: پس از انجام فعالیت پژوهشی و تجاری و خروج از مرکز رشد دانشگاه علوم پزشکی شاهرود، با ارائه طرح تولید دهانشویه گیاهی تهیه شده از عصاره گیاه خرگوشک که ناشی از مطالعات گذشته ما بود در مرکز رشد تحقیقات کشاورزی استان کرمان مستقر شدیم که محصول بسیار موفقی بود.

امیربهزادی ادامه داد: استان کرمان به‌خصوص در بخش جنوبی بسیار مستعد تولید برخی گیاهان دارویی بود بنابراین طرح تحقیقاتی کشت جینسینگ هندی(آشواگاندا) را ارائه کردیم و تولید این گیاه را در جنوب و جنوب شرق استان کرمان توسعه دادیم، پودر حاوی این محصول را به‌عنوان ادویه ارائه کردیم.

وی با بیان اینکه طرح موفق تولید و کشت جینسینگ سبب شد تا اقدام‌به تولید محصولات مرتبط با گیاه آشواگاندا کنیم، گفت: تولید ادویه به‌تنهایی ما را اقناع نکرد و هم‌زمان نسبت‌به توسعه دیگر فعالیت‌های ما که تولید دهانشویه آنتی باکتریال گیاهی (ضد تشکیل بیوفیلم باکتری‌های دهانی) از گیاه جینسینگ هندی نیز کردیم.

مدیرعامل مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان مهر اعجاز کویر شرق اذعان کرد: مهم‌ترین و عمده فعالیت‌های این واحد دانش‌بنیان، تولید و توسعه گیاهان دارویی خاص، تولید محصولات بر پایه گیاهان دارویی، انجام پروژه‌های تحقیقاتی مشترک با شرکت‌های خصوصی، سازمان‌های دولتی و اشخاص حقیقی، ارتباط با صنعت، فعالیت‌های استارت آپی، تبلیغات و بازار مرتبط با گیاهان دارویی، مشاوره در زمینه ثبت پتنت و اختراعات و سایر موارد دیگر است.

امیربهزادی اذعان کرد: بعد از تولید دهانشویه در دومین دهه فعالیت شرکت یکی از مهم‌ترین اقدامات ما در سال­‌های اخیر تولید، فرآوری و بسته‌بندی گیاه جینسینگ هندی (آشواگاندا) برای اولین‌بار در کشور با انجام قرارداد مشارکت در کشت و همکاری با کشاورزان جنوب کرمان بوده است.

مدیر این واحد دانش‌بنیان به خواص گیاه جینسینگ هندی اشاره کرد و گفت: این محصول نه‌تنها ادویه خوش عطری در غذا محسوب می‌شود بلکه خواص درمانی ریشه آن زبان‌زد علم پزشکی است زیرا آن را به‌عنوان پادشاه گیاهان دارویی می‌نامند و  بومی مناطق گرمسیری و نیمه گرمسیری جهان مانند هند، پاکستان و برخی از مناطق جنوب شرق ایران است و  خواص اعجاب‌انگیزی را دارد.

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان مهر به خواص این گیاه را برشمرد و گفت: ریشه جینسینگ هندی سبب کاهش استرس، اضطراب، افزایش میزان هوش و تمرکز، تقویت سیستم ایمنی بدن، بهبود حجم ماهیچه‌ها با کاهش حجم چربی و افزایش قدرت در بدن‌سازی، دارای اثرات ضدویروسی، تنظیم تعادل هورمون‌های بدن، افزایش میزان هورمون تستوسترون و قدرت باروری در مردان، خاصیت آنتی ­اکسیدانی و ضدسرطانی، کاهش‌دهنده قند خون، کلسترول، چربی مضر خون و افزایش تراکم استخوان است.

وی در پایان به تولید انواع محصولات این واحد تولیدی و فناور اشاره کرد و گفت: درحال حاضر پایه تولیدات آرایشی بهداشتی، دارویی و حتی غذایی(ادویه) ما جینسینگ هندی(آشواگاندا) است که بسیار مورد استقبال قرار گرفته است ضمن اینکه محصولات بهداشتی همچون انواع صابون‌ها را نیز با دیگر گیاهان دارویی همچون زردچوبه، آلوئه‌ورا، اسطخودوس و ... را نیز تولید می‌کنیم.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه