اخبار داغ

گزارش دانا از آئین تجلیل از مقام معلم در سپاه تهران؛

سردار حسن‌زاده: شهادت استاد مطهری به رویش‌های جدید انقلابی سرعت بخشید/ حجت‌الاسلام حاجی‌صادقی: باید گفتمان شهید مطهری را به نسل جدید منتقل کنیم

سردار حسن‌زاده: شهادت استاد مطهری به رویش‌های جدید انقلابی سرعت بخشید/ حجت‌الاسلام حاجی‌صادقی: باید گفتمان شهید مطهری را به نسل جدید منتقل کنیم
مراسم گرامیداشت هفته معلم با حضور نماینده، ولی‌فقیه در سپاه پاسداران، فرمانده سپاه تهران و مدیرکل آموزش‌وپرورش تهران و جمعی از آموزگاران پایتخت در سالن همایش‌های دانشگاه جامع انقلاب اسلامی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار شبکه اطلاع‌رسانی راه دانا؛ مراسم گرامیداشت هفته معلم و روز عقیدتی - سیاسی عصر امروز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت‌ماه با حضور حجت‌الاسلام حاجی‌صادقی نماینده، ولی‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، سردار حسن حسن زاده فرمانده سپاه تهران بزرگ، علیرضا کریمیان مدیرکل آموزش‌وپرورش شهر تهران و همچنین جمعی از معلمان و آموزگاران پایتخت، خانواده معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران در سالن همایش‌های دانشگاه جامع انقلاب اسلامی برگزار شد.

سردار حسن حسن زاده در این آئین پاسداشت اظهار کرد: دشمنان به‌خوبی دریافتند که اگر همین وضعیت ادامه پیدا کند با وجود بزرگانی همچون شهیدان بهشتی و مطهری در آینده نه‌چندان دور منافع آنان در جهان به خطر خواهد افتاد.

وی یادآور شد: شهادت انسان بزرگواری همچون استاد مطهری بیانگر این است که دشمنان انقلاب اسلامی از همان اول تصمیم گرفتند در مقابل این اندیشه ناب اسلامی و این اندیشه و تفکر انقلابی بایستند و به حدس خودشان تصور کردند که افرادی مانند استاد مطهری را اگر از میان بردارند می‌توانند مانع رشد و توسعه و صدور این تفکر انقلابی در جهان شوند.
 
فرمانده سپاه تهران بزرگ گفت: هنوز چند ماهی از پیروزی انقلاب اسلامی نگذشته بود؛ دشمنان انقلاب دریافتند که انقلاب اسلامی، انقلابی که امام راحل آن را راهبری کرد و به پیروزی رساند یک انقلاب مبتنی بر فکر و اندیشه است.

سردار حسن‌زاده اظهار داشت: خون‌هایی همچون شهید مطهری که بر زمین ریخته شد به توسعه و رشد کشور سرعت بخشید.

فرمانده سپاه تهران بزرگ افزود: شهادت شهدایی مانند مطهری به رویش‌های جدید و پویایی هر چه بیشتر انقلاب اسلامی و صدور انقلاب اسلامی سرعت بخشید؛ بنابراین به نظر می‌رسد امروز اگر بخواهیم مقابل جریان دشمنی دشمنان انقلاب اسلامی بایستیم و در مقابل آنان حرکت کنیم و آنان را متوقف کنیم باید بر مبنای تفکر و اندیشه گام برداریم.

وی خطاب به معلمان گفت: شما معلمان امروز نماد این حرکت هستید؛ در بیانیه گام دوم مقام معظم رهبری محور همه فعالیت‌ها را و مخاطب خودشان را جوانان قرار دادند؛ ایشان فرمودند مهم‌ترین قشری که مورد خطاب بیانیه گام دوم انقلاب است شما معلمان هستید.

وی ادامه داد: همان‌طور که رهبر فرزانه انقلاب در فرمایش ایشان اعلام کردند؛ در کشور پیشرفت، امنیت، سلامت، علم و تحقق و همه ارزش‌های انسانی و اسلامی در گرو تربیت است و من معتقدم این کار عظیم در تخصص شما معلمان است.

وی اظهار داشت: در زمینه آموزش امروز شاهد رضایت و خرسندی مقام معظم رهبری هستیم؛ ایشان فرمودند ریل‌گذاری خوبی در آموزش‌وپرورش انجام شده است.

حجت‌الاسلام عبدالله حاجی‌صادقی، نماینده ولی‌فقیه در سپاه به‌عنوان سخنران اصلی این برنامه اظهار کرد: اگر بخواهیم در وصف شهید مطهری چیزی بگویم این است که این شهید بزرگوار استاد تمام‌عیار و یک انسان فرهیخته بود که به انقلاب اسلامی کمک کرد.

وی با اشاره به اینکه شهید مطهری ستون انقلاب اسلامی بود، افزود:  امام راحل و رهبر فرزانه انقلاب از این شهید عزیز به نیکی یاد کردند.

او ادامه داد: انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام راحل تولد جدید اسلام ناب بود، درست است که انقلاب ابعاد گوناگونی داشت، اما اصلی‌ترین تحول؛ تحول در ارزش‌ها بود، کاملاً قابل‌مشاهده بود که دشمنان چشم دیدن این انقلاب را نداشتند.

حجت‌الاسلام حاجی‌صادقی یادآور شد: شاکله هر انسان و هر جامعه‌ای را شهید مطهری بنا کرد، باید دست‌به‌دست هم دهیم و تلاش کنیم، به‌نحوی‌که گفتمان و اندیشه‌های شهید مطهری را به نسل جدید ارائه دهیم.

حاجی‌صادقی یادآور شد: زمان‌شناس بودن، شناخت مخاطب و شناخت متغیر‌ها ازجمله ویژگی‌هایی بودند که باعث می‌شد شهید مطهری بتواند مناسب‌ترین آثار را برای پاسخگویی به نیاز‌های زمان تولید و ارائه دهد.

او ادامه داد: شهید مطهری در دوران پیش از پیروزی انقلاب و در هفته‌های بعد از پیروزی انقلاب تا زمان شهادت، بیشترین نقش را در مبارزه با اندیشه‌های انحرافی و ضداسلامی داشت.

حجت‌الاسلام حاجی‌صادقی در ادامه سخنانش با بیان اینکه انقلاب اسلامی و جبهه مقاومت نمی‌تواند در برابر شرارت و وحشی‌گری صهیونیست‌ها بی‌تفاوت باشد، افزود: وعده صادق سیلی محکمی به صهیونیست‌ها بود که جمهوری اسلامی ایران برای اولین‌بار دو مقر نظامی آن‌ها را با عبور از همه موانعی که صهیونیست‌ها و هم‌پیمانان آن‌ها ایجاد کرده بودند، مورد هدف قرارداد و ضربه سنگینی به هیمنه پوشالی صهیونیست‌ها وارد کرد.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه با بیان اینکه جبهه استکبار در برابر انقلاب اسلامی، بسیار ناتوان و آسیب‌پذیر است، گفت: وعده صادق آثار و برکات بسیار و پیامد‌های فراوانی در سطح منطقه و دنیا داشته و دشمنان این نکته را به‌خوبی دریافتند که اگر بزنند، ضربات محکم‌تری می‌خورند.

وی عملیات وعده صادق را عملیاتی بی‌بدیل دانست و افزود: این عملیات فرایند سقوط رژیم صهیونیستی را تسریع کرده است.
حجت‌الاسلام حاجی‌صادقی در پایان خاطرنشان کرد: در عملیات وعده صادق، مقر‌ها و مکان‌های مرتبط با تجاوز صهیونیست‌ها به ساختمان کنسولگری کشورمان در دمشق را مورد هدف قرار دادیم و این اقدام نشان داد که مقاومت، ایستادگی و اقتدار تنها عامل مؤثر در مقابل دشمنان است.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پایان با تبریک روز معلم خطاب به آنان گفت: شما معلمان وظیفه خطیری بر عهده دارید.

به گزارش راه دانا، در پایان این برنامه از استادان و معلمان نمونه و فعالان این حوزه تقدیر به عمل آمد.


 

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه