محاصره از سوی چین به منزله اقدام جنگی است

وزیر دفاع تایوان امروز (چهارشنبه) پس از رزمایش اخیر چین پیرامون جزیره گفت، یک محاصره واقعی از سوی پکن اقدام جنگی است و پیامدهای جدی برای تجارت بین‌الملل به همراه دارد.


وزیر امور خارجه چین: توکیو به منافع پکن احترام بگذارد/ به اصل چین واحد پایبند باشید

وزیر امور خارجه چین ابراز امیدواری کرد که توکیو به منافع پکن احترام بگذارد و به اصل چین واحد پایبند باشد و در همین راستا با پکن همکاری کند.


کره شمالی ادعای سئول مبنی بر اعزام نیرو به روسیه را تکذیب کرد

یکی از نمایندگان کره شمالی در سازمان ملل روز دوشنبه اعلام کرد: کشورش نیرویی به روسیه جهت کمک به مسکو در جنگ اوکراین اعزام نکرده است. او اظهارات سئول در این باره را «شایعات بی اساس» خواند.


چرا چین نفت مازاد بر نیاز می‌خرد؟

موقعیت ضعیف بخش نفت چین با آمار سپتامبر که نشان داد مازاد نفت موجود برای ذخیره سازی، به یک میلیون بشکه در روز رسید، برجسته شد.


عبور ناوهای نیروی دریایی آمریکا و کانادا از تنگه تایوان

کمتر از یک هفته پس از رزمایش بزرگ چین پیرامون جزیره تایوان، ناوهای آمریکایی و کانادایی از تنگه تایوان عبور کردند که پکن با محکوم کردن این اقدام، آن را «مخرب» توصیف کرد.


وزیر خارجه انگلیس به دنبال تعمیق روابط امنیتی با کره‌جنوبی و اندونزی

وزیر امور خارجه انگلیس در طول سفر خود به کره‌جنوبی و اندونزی که انتظار می‌رود در مورد انتقال انرژی پاک هم گفت‌وگو کند، به دنبال تعمیق همکاری امنیتی لندن با این ۲ کشور آسیایی خواهد بود.


کره‌شمالی تیم ناظر بر تحریم‌ها به رهبری آمریکا را «غیرقانونی» خواند

رسانه‌ دولتی کره‌شمالی امروز (یکشنبه) گزارش داد، وزیر امور خارجه کره‌شمالی گفت که تیم نظارت بر تحریم‌های چندجانبه جدید به رهبری ایالات متحده «کاملا غیرقانونی و غیرمشروع» است.


نفوذ مکرر پهپادهای سئول، اعلام جنگ است

در پی کشف یک پهپاد متعلق به کره‌جنوبی در یکی از مناطق پیونگ‌یانگ، وزارت دفاع کره‌شمالی واکنش نشان داده و این تحرکات را اعلام جنگ تلقی کرد.


ژاپن خواستار گفت‌وگوی مستقیم با رهبر کره‌شمالی شد

نخست‌وزیر ژاپن امروز (پنجشنبه) در دیدار با بستگان شهروندان ژاپنی بازداشت‌شده در کره‌شمالی گفت گفت‌وگوی مستقیم بین رهبران ژاپن و کره‌شمالی ضروری است.


پوتین «تایید معاهده همکاری استراتژیک با کره شمالی» را خواستار شد

پوتین به طور رسمی درخواست کرده که دومای دولتی روسیه معاهده همکاری جامع استراتژیک با کره شمالی را تایید کند.