طلای جهانی رکورد خودش را شکست

قیمت طلا امروز چهارشنبه (۲۳ اکتبر) با توجه به تنش در خاورمیانه و عدم اطمینان در مورد انتخابات آتی آمریکا باعث افزایش تقاضا برای دارایی‌های امن شد و به بالاترین حد خود رسید.


گزارش صندوق بین‌المللی پول از اقتصاد جهان/ پیش‌بینی رشد اقتصادی ۳.۷ درصدی ایران

صندوق بین‌المللی پول در پیش‌بینی خود، رشد اقتصاد جهانی را باثبات و در عین حال ضعیف می‌داند و همچنین پیش‌بینی کرده که اقتصاد ایران که در سال گذشته پنج درصد رشد کرده است در سال جاری نیز رشد ۳.۷ درصدی …


تحولات کلیدی در بودجه ۱۴۰۴؛ از میزان افزایش حقوق تا تغییرات مالیاتی و واردات

در لایحه بودجه ۱۴۰۴، دولت با رویکردی تازه به حمایت از معیشت بازنشستگان، تغییرات قابل توجه در نظام مالیاتی و تسهیل واردات خودروهای سواری پرداخته است. از افزایش ۲۰ درصدی حقوق بازنشستگان تا تعیین سقف مالیات بر خودروهای لوکس، این …


نرخ هر بشکه نفت ۶۳ دلار پیش بینی شد/ کسری بودجه ۸۵۰ همت است

رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه بخش بودجه عمومی و شرکت‌های دولتی با ارقام شفاف مشخص شده است، گفت: لایحه با انطباق حداکثری با قانون برنامه هفت توسعه تدوین شد.


بریکس در مقابل دلار/ ظهور بریکس و تأثیرات آن بر تجارت جهانی

سهم بریکس در بازار جهانی تا ۳ سال آینده تا ۵۰ درصد افزایش می‌یابد. این افزایش سهم می‌تواند تأثیر زیادی بر نظام مالی جهان و ذخایر ارزی کشورها داشته باشد.


یارانه از ساعت ۱۲ امشب قابل برداشت است

یارانه مهرماه ۱۴۰۳ دهک‌های چهارم تا نهم به مبلغ هر نفر ۳۰۰ هزار تومان واریز و از ساعت ۲۴ امشب قابل برداشت است.


کیفیت سبد صادراتی ایران باید ارتقا یابد

رئیس اتاق ایران با اشاره به معرفی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های بخش خصوصی در بهبود اقتصاد گفت: باید در کنار بهره‌مندی از مزیت‌های نسبی، به خلق مزیت هم توجه ویژه شود و با تقویت تولیدات با ارزش‌افزوده بالا کیفیت سبد صادراتی …


پرواز طلای جهانی با مسافر جدید

قیمت طلا امروز دوشنبه (۲۱ اکتبر) به دلیل افزایش تنش‌های خاورمیانه و عدم اطمینان انتخابات ایالات‌متحده افزایش یافت و رکورد دیگری را ثبت کرد، در حالی که نقره به بالاترین حد خود در ۱۲ سال گذشته رسید.


افزایش قیمت ارز نیمایی و تأثیرات آن بر اقتصاد ایران

افزایش قیمت ارز نیمایی و چالش‌های مرتبط با آن می‌تواند تأثیرات عمیقی بر بازار آزاد و اقتصاد کشور داشته باشد. برای رسیدن به یک وضعیت پایدار، نیاز به سیاست‌های مؤثر و رفع موانع موجود در معاملات بین‌المللی احساس می‌شود.


کاهش ۲۳ درصدی رشد پایه پولی

طبق اعلام بانک مرکزی، رشد ۱۲ ماهه پایه پولی در شهریور ۱۴۰۳ به رقم ۱۸.۷ درصد رسید که در مقایسه با رقم مشابه در شهریور سال ۱۴۰۲ (۴۱.۷ درصد) به میزان ۲۳ واحد درصد کاهش نشان می­‌دهد.