اخبار داغ

معرفی آثار نویسندگان البرزی

معرفی آثار نویسندگان البرزی
در کتاب" رویای چین، مسیر نوسازی" شباهت های بسیار زیادی میان فرهنگ و چشم انداز های کلان مردم ایران و چین وجود دارد، که این امر خود دلیل بسیار خوبی برای ترقیب ما برای ادامه راه است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از تیتریک، یکی از فعالترین کشورها در نمایشگاه کتاب تهران کشور چین بود که آثار متعددی را با خود آورده بود. نکته جالب در کشور چین این است که تمامی ناشران این کشور دولتی هستند و بخش خصوصی فعالیت چندانی ندارد. مقوله کتاب در این کشور بشدت مهم و تاثیر گذار است و نویسندگان و پژوهشگران جایگاه قابل توجهی بین تمامی اقشار مردم دارند.

یکی از مهمترین کتاب های چند سال اخیر در کشور چین کتاب رویای چین است که با تیراژ بسیار بالایی در کشور چین همه ساله به چاپ و نشر می رسد.

همچنین این کتاب به زبان های مختلف دنیا ترجمه شده است که در سال ۱۳۹۸ نیز به همت دو جوان ایرانی بنام های مجید اقبالی و فردین احمدی با همکاری مجموعه بزرگی از ناشران بخش خصوصی: امین نگار، آوای علی و نظری در پروسه زمانی یکساله ترجمه و سپس به چاپ و نشر رسید.

ترجمه فارسی کتاب رویای چین در مراسمی با حضور نویسندگان و پژوهشگران و مسئولین فرهنگی چین رونمایی شد.

در این مراسم مهمانان گرانقدری از جمله معاون رئیس گروه انتشاراتی چین "لیو بواگن" و مدیر انتشارات پژوهشی چین " جانو پبواخویی" به سخنرانی پرداختند.

همچنین در مراسم به نمایندگی از ایران به دعوت پژوهشگران و ناشران چینی نویسنده و پژوهشگر جوان ایرانی فردین احمدی و به نمایندگی از ناشران ایرانی مجید اقبالی به سخنرانی پرداختند.

اقبالی بیان کرد: امیدواریم با انتشار کتاب" رویای چین، مسیر نوسازی" به زبان فارسی بتوانیم گام بلندی در راستای تقابل فرهنگی، علمی، هنری میان کشورمان ایران و چین برداریم‌.

لازم به ذکر است که در کتاب" رویای چین، مسیر نوسازی" شباهت های بسیار زیادی میان فرهنگ و چشم انداز های کلان مردم ایران و چین وجود دارد، که این امر خود دلیل بسیار خوبی برای ترقیب ما برای ادامه راه است.

در ادامه فردین احمدی نویسنده و پژوهشگر جوان کشور ایران گفت: تعامل میان ایران و چین تعاملی باستانی است که قدمتی به اندازه راه ابریشم و بیشتر از آن دارد، که روز به روز بر کیفیت و اهمیت این مهم افزوده می شود.

تاریخ بارها و بارها نشان داده که سریع ترین و بهترین راه پیشرفت هر ملتی در سایه همفکری و استفاده از تجارب و اندوخته های علمی و فرهنگی ملت هاست. ملت هایی که راه پر فراز و نشیب پیشرفت و صنعتی شدن را طی کرده اند و دارای پشتوانه های عظیم از تمدن کهن هستند. هر کجای دنیا اگر کسی بخواهد از کشورهایی با این مشخصات نام ببرند یقینا کشورمان ایران و چین را نام خواهد برد.

تبادل داشته های علمی و فرهنگی میان ایران و چین نوید بخش دوصد چندان شدن سرعت شکوفایی و رسیدن به آرمان شهر ملت های ایران و چین است.

با وجود پتانسیل های بالقوه در تبادل کتاب های نویسندگان ایرانی و چینی متاسفانه در موارد بسیار محدودی بالفعل شده است. و این امر بیانگر حضور کمرنگ نویسندگان برجسته چینی در فضای چاپ و نشر ایران دارد که ما می کوشیم این حضور را روز به روز پر رنگ تر کنیم.

در راستای گفته های احمدی، اقبالی بیان کرد: در اولین گام گروه انتشاراتی امین نگار اقدام به ترجمه و انتشار کتاب پر بار و وزین "رویای چین، مسیر نوسازی"نموده است. این گروه انتشاراتی متشکل از ناشرانی چون انتشارات آوای علی با مدیریت جوان شایسته فردین احمدی، انتشارات نظری، دانایی و توانایی، کانون علوم خطیب و... همچنین شامل مجربترین تیم مترجمین و ویراستاران می باشد.مترجم این کتاب ارزشمند یک بانوی ایرانی سرکار خانم سهیلا حیدری می باشد که ترجمه ایشان از بسیاری جهت عالی و قابل ستایش می باشد. در پایان نوید انتشارات کتاب های دیگر از کشور چین را می دهیم.

 

 

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه

نظرات
کرجی -> 1402/05/26
پاسخ

با سلام پيشنهاد مي کنم با کتاب هاي زوج نويسنده(دکتر حميد رضائي و دکتر فرشته مرزبان) در موضوع موفقيت که انتشار کتاب هاي خود را از سال 1401 شروع کرده اند آشنا شويد. برخي از ويژگي هاي کتاب هاي ايشان عبارت است از: – خلاصه گويي – جامعيت مطالب به طوري که به جنبه ها و ابعاد مختلف در موضوع موفقيت پرداخته اند – رعايت اصل انگيزش در کنار آموزش – جذابيت آثار به خاطر رعايت جنبه هاي خلاقانه در ارائه ي مطالب – قابليت فهم و پذيرش مفاهيم براي افراد با سطح تحصيلات و سليقه هاي مختلف. اسامي کتاب هايشان: – هفتصد نکته موفقيت آميز – هزار و يک سکه – گنج من – دیدگاهی که زندگی را در مدار آسانی قرار می دهد! بعضي از کتاب هاشون به عربي و انگليسي هم ترجمه شده.

ابطحی -> 1402/09/11
پاسخ
کرجی ->

با سلام پيشنهاد مي کنم با کتاب هاي زوج نويسنده(دکت...

سلام من کتاب گنج من از این زوج نویسنده رو خوندم واقعا عالیه واقعا کتابهاشون با بهترین کتابهای موفقیت که در دنیا نوشته شده قابل رقابت هست.