اخبار داغ

دانا گزارش می‌دهد؛

مختومه شدن پرونده رتبه بندی معلمان مهر آفرین با ابلاغ بخشنامه از سوی آموزش و پرورش!

مختومه شدن پرونده رتبه بندی معلمان مهر آفرین با ابلاغ بخشنامه از سوی آموزش و پرورش!
قرار شد معلمان مهرآفرین بدون هر نوع آزمونی از مزایای رتبه‌بندی بهره‌مند شوند؛ اما گویا با ابلاغ بخشنامه از سوی آموزش این معلمان از اول مهر ۱۴۰۱مشمول رتبه‌بندی خواهند شد و پرونده آن بسته شد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ شنیده‌ها حاکی از آن است که بخشنامه‌ معاونت برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش در تاریخ ۱۰ بهمن ۱۴۰۱به استان‌ها ابلاغ شده و عملا تاریخ اجرای رتبه‌بندی معلمان از اول مهر ۱۴۰۱ اعلام شده است.

در واقع آموزش و پرورش معتقد است که براساس بند ۹ قانون ترمیم حقوق کارکنان و بازنشستگان کشوری و لشکری، زمان اجرای رتبه‌بندی معلمان از تاریخ اول مهر ۱۴۰۱ تعیین شده است.

تاریخ اجرای رتبه‌بندی برای معلمان مهرآفرین از ۳۱ شهریور ۱۴۰۰

این در حالی است که دی ماه امسال سید بهزاد پورسید معاون قوانین مجلس در پاسخ به نامه حمیدرضا حاجی‌بابایی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس درباره تعیین تکلیف رتبه‌بندی معلمان مهرآفرین گفته بود: نظر به اینکه قانونگذار در بند 9 قانون اصلاح قانون بودجه سال ۱۴۰۱کل کشور و ترمیم حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری در مقام بیان لغو شرط برگزاری آزمون مجدد برای معلمان طرح مهرآفرین بوده و آنها را همانند سایر معلمان مشمول فوق‌العاده رتبه‌بندی دانسته است، فلذا رتبه‌بندی برای معلمان طرح مهرآفرین نیز به موجب تبصره ۳ ماده ۶ قانون نظام رتبه‌بندی از تاریخ ۳۱ شهریور۱۴۰۰ اعمال می‌شود.

متن استعلام و پاسخ معاونت قوانین به نامه رئیس کمیسیون آموزش به شرح ذیل است:

جناب آقای دکتر پورسید

معاون محترم قوانین مجلس شورای اسلامی

سلام علیکم

احتراماً مستحضرید با تصویب قانون نظام رتبه بندی معلمان تمامی معلمان از جمله معلمان طرح مهر آفرین از تاریخ ۱۴۰۰/۶/۳۱ مشمول دریافت فوق العاده رتبه بندی شدند و نیز با رأی هیات تطبیق مصوبات دولت با قوانین مجلس شورای اسلامی آیین نامه اجرایی این قانون جهت رتبه بندی معلمان طرح مهر آفرین اصلاح و این معلمان نیز از تاریخ مزبور شامل رتبه بندی شدند.

متاسفانه وزارت آموزش و پرورش با برداشت ناصحیح از بند (۹) ماده واحده قانون اصلاح قانون بودجه سال ۱۴۰۱کل کشور و ترمیم حقوق کارکنان و بازنشستگان کشوری و لشگری مصوب ۱۴۰۱/۸/۸زمان اجرای رتبه بندی برای معلمان طرح مهرآفرین ۱۴۰۱/۷/۱را  محاسبه کرده است. این در حالی است که اولاً معلمان طرح مهر آفرین با توجه به رای هیات تطبیق مصوبات، مشغول قانون رتبه بندی از تاریخ ۱۴۰۰/۶/۳۱ بوده اند. ثانیا بند (۹) ماده واحده قانون اصلاح قانون بودجه سال ۱۴۰۱ در مقام بیان حذف آزمون مجدد و صدور شناسه برای معلمان طرح مهر آفرین بوده است. نه عوض کردن تاریخ شمول این معلمان به یکسال بعد. با عنایت به مطالب فوق الذکر، لطفاً موضوع را بررسی و نظر خود را به این کمیسیون ارسال فرمایید.

پاسخ معاونت قوانین به این نامه نیز به شرح ذیل است:

جناب آقای دکتر منادی سفیدان

رئیس محترم کمیسیون ،آموزش تحقیقات و فناوری

سلام علیکم

احتراماً بازگشت به نامه شماره ۹۱۴۹۳ مورخ ۱۴۰۱/۹/۲۳  جنابعالی در خصوص تاریخ اجرای رتبه بندی در مورد معلمان طرح مهر آفرین و با عنایت به بررسیهای به عمل آمده نظر حقوقی این معاونت به شرح زیر باستحضار می رسد: نظر به اینکه قانونگذار در بند (۹) قانون اصلاح قانون بودجه سال ۱۴۰۱کل کشور و ترمیم حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری در مقام بیان لغو شرط برگزاری آزمون مجدد برای معلمان طرح مهر آفرین بوده و آنها را همانند سایر معلمان مشمول . فوق العاده رتبه بندی دانسته است فلذا نظام رتبه بندی برای معلمان طرح مهر آفرین جب تبصره (۳) ماده (۶) قانون نظام رتبه بندی معلمان نیز از تاریخ ۱۴۰۰/۶/۳۱اعمال می شودد.

 با تمام پیگیری‌ها و برکراسی های اداری همچنان شاهد آن هستیم که معلمان مهر آفرین برای رتبه بندی در پیچ و خم دولت و مجلس گرفتار شده‌اند، به طوری که مهرداد ویس کرمی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس  در گفتگو با خبرنگاراجتماعی شبکه اطلاع رسانی راه دانا اظهار داشت: بارها مطرح کردیم که در راستای اجرای رتبه بندی معلمان نباید هیچ تفاوتی بین معلمان مهرآفرین با معلمان دیگر وجود داشته باشدو باید طبق قانون، رتبه‌بندی ‌شوند.

به گفته عضو کمیسیون آموزش و پرورش؛ متاسفانه در قانون ترمیم حقوق درباره مهرآفرینان نیز ماده‌ای قید شده تا این گروه از معلمان بدون آزمون مشمول قانون رتبه‌بندی شوند، احکام آن‌ها را نیز بر اساس نظر سازمان برنامه و بودجه به مانند ترمیم حقوق کارمندان سایر دستگاه‌ها از تاریخ اول مهرماه اعمال خواهند کرد در حالیکه تاریخ اجرای قانون رتبه‌بندی معلمان ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ بوده است.

وی در ادامه با بیان اینکه تا این لحظه  تاریخ نهایی رتبه بندی معلمان مهر آفرین ۱۴۰۱ ملاک است اما کمیسیون آموزش پیگیر این موضوع بوده تا تبعیض در این راستا صورت گیرد.

به گزارش دانا؛ در حالی که تاریخ اجرای رتبه بندی معلمان ۳۱ شهریور ماه ۱۴۰۰ در قانون در نظر گرفته شده است، تاریخ اعمال رتبه بندی برای معلمان مهرآفرین اول مهرماه ۱۴۰۱ دیده شده که جای تعجب دارد.

 

خبرنگار : فرزانه رحیمی

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه