اخبار داغ

با اعلام رحیمی؛

رفع محرومیت یک ساله ساعی؛ تغییر قوانین جهانی با شکایت رئیس تکواندوی ایران

رفع محرومیت یک ساله ساعی؛ تغییر قوانین جهانی با شکایت رئیس تکواندوی ایران
مدیر فنی تیم های ملی فدراسیون تکواندو از رفع محرومیت هادی سادعی خبر داد.

به گزارش خبرنگار ورزشی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ اصغر رحیمی مدیر فنی تیم های ملی تکواندو درباره محرومیت هادی ساعی عنوان داشت: یک‌سری دل‌سوز تکواندو نیستند و برای فدراسیون دارند با این بحث‌ها مشکل درست می‌کنند. این اتفاقی که رخ داده، یک خدمت از سوی ساعی به تکواندوی دنیاست. اعتراض سرپرست تیم به مسئولان طبیعی است و در مکزیک اعتراضات و اشتباهات زیاد بودند. دائم کوچ‌ها اعتراض می‌کردنو و حداقل ۲۰ کشور در گروه‌های تلگرامی جمع شده و اعتراض می‌کردند. ما هم در بازی متین رضایی و ترکیه اعتراض کردیم و متاسفانه فردای آن روز مشخص شد که ساعی یک سال محروم شده است. ما هم وارد مذاکره شدیم و جلسه مفصلی داشتیم.

وی در ادامه بیان داشت: در تمام فدراسیون‌ها و باشگاه‌ها یادم نیست که پرونده‌ای را بُرده باشیم اما ما اعلام کردیم که این‌ها‌ نمی‌توانند رئیس فدراسیون را محروم کنند. دوم این که برای محرومیت باید طبق منشور المپیک حرف‌های او شنیده شود که این هم رخ نداده. هیچ سیستم اعتراضی هم در مسابقات وجود نداشت. اتفاق بدتر این بود که کمیته مسابقات که از آن شاکی بودیم، خودش باید رای می‌داد. ۲۰ نوامبر حکم محرومیت را اعلام کردند که او به‌عنوان سرپرست تیم محروم شده، نه رئیس فدراسیون.

رحیمی درباره این مشکل تاکید داشت: ما دنبال حل این مشکل بودیم، نه رفع آن. پی‌گیری کردیم چون این رشته المپیکی است. ساعی در پرونده خواهان بوده و کمیته مسابقات فدراسیون جهانی به‌عنوان خوانده. در ۱۷ ژانویه ۲۰۲۳ یکی از دستور جلسات هیات اجرایی فدراسیون جهانی این مسئله بوده که دیگر در بحث آئین‌نامه جهانی، اختیار محروم کردن مربی‌ها و سرپرستان از ۶ ماه تا ۴ سال به کل حذف شده. همه فدراسیون‌های ملی باید به این مسئله رای می‌دادند که از ۸۹ نفر رای معتبر، ۸۷ رای به حذف این قوانین دادند. قبلا روشی نبوده و باید سازوکاری برای اعتراض ایجاد شود. همه جهان تکواندو الان از این بابت خوشحال هستند و نامه رسمی برطرف کردن محرومیت ساعی هم آمده؛ او در گرنداسلم هم حضور خواهد داشت.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه