اخبار داغ

تحقق 93 درصدی صدور اسناد مالکیت در سال گذشته

تحقق 93 درصدی صدور اسناد مالکیت در سال گذشته
تعداد 106 اداره ثبت اسناد و املاک در سراسر کشور در ساختمان های استیجاری مستقر هستند که با برنامه ریزی های صورت گرفته، تا پایان سال جاری در ساختمان های ملکی مستقر می شوند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حسن بابایی معاون رئیس قوه قضائیه و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با اشاره به تملک ساختمان‌های ادارات ثبت اسناد و املاک سراسر کشور گفت: در حال حاضر 56درصد از ساختمان های این سازمان ملکی، 23درصد ملکی فرسوده و یا دارای کاربری نامتناسب، 16 درصد استیجاری و 5 درصد نیز در حال احداث می باشد که با برنامه ریزی های صورت گرفته تلاش می‌کنیم تا پایان امسال هیچ واحد ثبتی در ساختمان استیجاری مستقر نباشد.

وی که در چهل و پنجمین شورای عالی تحول و تعالی سازمان ثبت سخن می گفت، با تأکید بر اینکه باید تمامی ادارات کل استان‌ها تا پایان سال جاری نسبت به تهیه عکس‌های پوششی و هوایی باتوجه به تأمین اعتبارات انجام شده اقدام کند، دستور ایجاد کارگروه ویژه‌ای جهت نظارت بر اجرای کیفی حدنگاری را صادر کرد.

تحقق 93 درصدی صدور اسناد مالکیت 

محمد علی، فلاح سرپرست معاونت امور املاک و کاداستر سازمان ثبت نیز در این جلسه با بیان اینکه 93درصد از پرونده‌های ارسالی به سازمان ثبت در زمینه عملکرد اجرای قانون الحاق موادی به قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن در سال 1401منجر به صدور سند شده است، گفت: در این راستا سند مالکیت 112 هزار و 911 پلاک صادر شده است.

حدنگاری و صدور اسناد 94درصد از املاک و اراضی نیروهای مسلح، 120هزار و 193 هکتار اراضی و املاک شهری، 150هزار و 740 هکتار از قطعات روستاها، 99درصد از اراضی ملی و دولتی، حدود 39درصد از اراضی کشاورزی و 4 میلیون  152 هزار و 394 سند مالکیت غیردولتی مربوط به اشخاص، از جمله آمار و عملکردهای سازمان ثبت در بخش املاک و حدنگاری در سال 1401 بود که فلاح به آنها اشاره کرد.

وی از تهیه نقشه برای بیش از هزار و 200 قطعه از اراضی تپه تاریخی هگمتانه در همدان خبر داد و اظهار کرد: با توجه به از بین رفتن قطعات این تپه بر روی زمین، این اقدام با تلاش اداره فتوگرامتری و سنجش از راه دور اداره کل کاداستر سازمان ثبت انجام گرفته و روند صدور اسناد حدنگاری آن در جریان است.

مدیرکل حفاظت و اطلاعات سازمان ثبت هم در این جلسه با اشاره به عملکرد این اداره کل در برخورد با انحرافات و سوء جریان‌ها به‌ویژه کارچاق کن‌ها، از برخورد با بی‌انگیزگی‌ها و ناکارآمدی‌های سازمانی خبر داد و گفت: اولویت اصلی ما صیانت از نیروی انسانی است و نباید عده‌ای قلیل باعث این بی‌انگیزگی‌ها شوند.

در این مراسم همچنین 216 اداره ثبت اسناد و املاک برتر در زمینه حدنگاری اراضی کشاورزی، شهری و روستایی در سراسر کشور مورد تقدیر قرار گرفتند.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه