اخبار داغ

چطور بیمه بیکاری بگیریم؟

چطور بیمه بیکاری بگیریم؟
بیمه شدگانی که بدون میل و اراده خود بیکار شده باشند می‌توانند جهت دریافت مقرری به سامانه جامع روابط کار مراجعه و مراحل ثبت درخواست خود را پیگیری کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ بیمه بیکاری یکی از حمایت‌های اجتماعی است که سازمان تامین اجتماعی بر اساس آن مکلف است با دریافت حق بیمه بیکاری مقرر به کارگران مشمول قانون بیمه که به طور غیر ارادی بیکار و از سوی ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی معرفی شده‌اند، مقرری بیمه بیکاری پرداخت کند.

بیمه بیکاری به کارگران مشمول قانون کار و تابع قانون تامین اجتماعی دارای کارفرما تعلق می‌گیرد و بر اساس آن کارفرما مکلف است ۳ درصد از مزد کارگر را به صندوق بیمه بیکاری واریز کند. بیمه بیکاری به دارندگان بیمه اختیاری یا خویش فرمایی تعلق نمی‌گیرد.

متقاضیان بیکار شده برای بهره‌مندی از مزایای بیمه بیکاری ابتدا باید به دفاتر پیشخوان دولت مراجعه کنند.

سپس از طریق سامانه جامع روابط کار با وارد کردن نام کاربری و گذرواژه‌ای که از دفتر پیشخوان دریافت کرده‌اند به سامانه راه یافته و از گزینه پنجره واحد خدمات درخواست بیمه بیکاری را انتخاب و پس از تکمیل اطلاعات و تایید آن مدارک مورد نیاز را بارگذاری کنند.

متقاضی قبل از اعلام خود به عنوان بیکار حداقل باید یک سال سابقه پرداخت حق بیمه در آخرین کارگاه را داشته باشد. او باید در مدت ۳۰ روز بیکاری خود را گزارش دهد.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه