اخبار داغ

دانا گزارش می‌دهد؛

الکامپ؛ رویداد فناوری اطلاعات یا استفاده ابزاری از زن؟/ نمایشگاهی که آتلیه شد

الکامپ؛ رویداد فناوری اطلاعات یا استفاده ابزاری از زن؟/ نمایشگاهی که آتلیه شد
الکامپ ۱۴۰۲ برای معرفی آخرین دستاوردهای تحول دیجیتال آغاز به کار نمود؛ ولی حاشیه‌هایی در اجرای آن به وجود آمده که این نمایشگاه را از مسیر خود منحرف کرده است.

به گزارش خبرنگار شبکه اطلاع‌رسانی راه دانا؛ نمایشگاه بین‌المللی الکامپ، روزهای اخیر درحالی آغاز به کار نمود که با حاشیه‌ها و اما و اگرهای بسياری از جمله قطع برق در زمان برگزاری افتتاحیه روبرو شد؛ ولی به نظر می‌رسد که این حاشیه‌ها تمامی ندارد و در روزهای اخیر این نمایشگاه اقتصادی و علمی تبدیل به آتلیه عکاسی و زمین‌بازی عده‌ای برای ترویج بی‌حجابی به بهانه‌های مختلف شده است.

الکامپ؛ رویداد فناوری اطلاعات یا استفاده ابزاری از زن؟

اين نمايشگاه که باهدف معرفی آخرين دستاوردهای توليد محتوا و فن آوری اطلاعات و ارتباطات با حضور غرفه‌های داخلی و خارجی برگزار شده، اما ظاهراً در الکامپ  به اين موضوع اکتفا نشد و در کنار آن آخرين دستاوردهای مد، لباس، غرفه دارای با شگرد کشش بازدیدکنندگان توسط کارمندان باحجاب خارج از عرف و... نيز شده است.

مشاهدات از این نمايشگاه بین‌المللی حاکی از این موضوع است که اغلب غرفه‌داران خانم با پوششی نامناسب و آرایش‌های عجیب‌وغریب و چه‌بسا حیرت‌انگیز مشغول معرفی محصولات شرکت‌های خود هستند. تا جايی که بسياری از بازدیدکنندگان به‌جای آشنای با محصولات غرفه بيشتر مشغول تماشای غرفه‌داران و گفت‌وگو با آنها هستند و به نظر می‌رسد هر غرفه‌ای نامناسب‌تر و غیرعادی‌تر است، جمعيت بيشتری را در خود جای‌داده است.

البته نباید از این موضوع هم گذشت که آقايان نیز در این نمایشگاه از لحاظ پوشش ظاهری مناسب‌تر از خانم‌ها نداشتند و موهای اسبی و آرایش‌های زننده و کراوات و زیورآلات خارج از عرف در بین آنها نیز چیزی کمتر از بانوان نداشت.

سؤالی که در وهله اول به ذهن هر بازدیدکننده‌ای می‌رسید در این نمایشگاه این بود که چه تعداد از این بازدیدکنندگان در این نمایشگاه به دنبال آثار فرهنگی و بازديد از فناوری اطلاعات و تجهیزات در راستای الگوبرداری فنی بودند؟  

به گزارش راه دانا، باید متذکر شویم که اتفاقات جاری در این نمایشگاه به‌نوعی در ادامه تحرکات سال اخیر در زمینه فعالیت‌های جعلی زن محور و عادی‌سازی بی‌حجابی در کشور مدیریت می‌شود و به نظر می‌رسد این بار نوبت به وزارت ارتباطات در نمایشگاه الکامپ رسیده و این بار دشمنان نگاه اسلامی به زن قصد دارند با تحریک حضور خارج از عرف زنان در این کارزار از دستاوردهای کشور در این حوزه بکاهند و سیاه‌نمایی کنند.

نمایشگاهی که آتلیه عکاسی و مد شد

کارزار گرفتن عکس‌های یادگاری با غرفه‌داران زن خارجی هم از معضلات اجتماعی این گونه برنامه‌هاست که صحنه‌های زننده را از نمایشگاه در شبکه‌های اجتماعی پخش می‌کند و کاربردی بردن این نمایشگاه را زیر سؤال می‌برد.

شبکه اطلاع رسانی راه دانا پیشاپیش از مخاطبین خود برای انتشار عکس های بی حجابی عذرخواهی می کند.



یکی دیگر از مشکلات دیده شده استفاده از برخی مدل‌های جنجالی شبکه‌های اجتماعی است که باتوجه‌به فرهنگ ارزش زن در جامعه اسلامی استفاده از این نوع تبلیغات به‌هیچ‌وجه در شأن زن و اقتصاد در کشور ما نیست.



یکی دیگر از هنجارشکنی‌های دیده شده این است که نمایشگاه به‌نوعی تبدیل به آتلیه عکاسی شده و عده‌ای با اهداف از پیش تعیین شده به‌راحتی در محیط نمایشگاه کشف حجاب کرده و به سبک آتلیه‌های عکاسی اقدام به گرفتن عکس و انتشار آن در شبکه‌های اجتماعی می‌کنند.



ارائه‌ها هم که در بسیاری از غرفه‌ها خارج از عرف است که قسمت کوچکی از آن را در عکس‌های زیر خواهید دید:







 

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه