اخبار داغ

احمد وحیدی در گفتگو با دانا مطرح کرد؛

تامین سلامت و امنیت انتخابات؛ راهی برای جلب مشارکت بیشتر مردم در انتخابات

تامین سلامت و امنیت انتخابات؛ راهی برای جلب مشارکت بیشتر مردم در انتخابات
وزیر کشور گفت: وزارت کشور از مسیر تامین سلامت و امنیت انتخابات زمینه های بهتری را برای حضور بیشتر مردم در انتخابات پیش رو فراهم خواهد کرد.

احمد وحیدی وزیر کشور در گفتگو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا با بیان اینکه نقش جریانات سیاسی، تشکلات سیاسی و دلسوزان برای مشارکت عموم مردم در انتخابات بسیار مهم است، اظهار داشت: بخش زیادی از مشارکت ها مربوط به احزاب سیاسی، نخبگان سیاسی و افراد زیر نفوذ در جامعه می شود که این افراد باید تمام مردم را به حضور در انتخابات تشویق کنند.

وی با تاکید بر اینکه تامین سلامت و امنیت انتخابات، زمینه ساز بسیار خوبی برای مشارکت بیشتر مردم خواهد بود، تصریح کرد: طبیعتا وزارت کشور  از مسیر تامین سلامت و امنیت انتخابات حتما زمینه های بهتری را برای حضور بیشتر مردم فراهم خواهد کرد.

احمد وحیدی در ادامه با بیان اینکه در موضوع سلامت انتخابات با احدی از استانداران و مقامات محلی شوخی نداریم، گفت: گشت‌های نظارت بر عملکرد مدیران استانی در بحث انتخابات آغاز شده است و در پایان هرماه گزارش اقدامات و برخوردهای صورت‌گرفته با مدیران متخلف و برکناری عناصر غیرمسئول از مناصب خود را به اطلاع مردم شریف کشور می‌رساند.

وزیر کشور خاطر نشان کرد: برای تحقق مشارکت بالای مردم، کسب رضایت و تأمین معیشت و آرامش همه آحاد جامعه ضروری است و واجب است به دغدغه‌های واقعی مردم توجه و رسیدگی جدی شود. عمل به وعده‌های گذشته نیز در امیدواری مردم به صندوق رأی نقش و اهمیت تعیین‌کننده دارد. 

گفتنی است؛ انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری به‌صورت همزمان در جمعه ۱۱ اسفندماه سال ۱۴۰۲ برگزار خواهد شد.

براین اساس از روز یک شنبه ۱۵ مرداد ۱۴۰۲ شروع انتخابات با دستور وزیر محترم کشور آغاز خواهد شد و از روز دوشنبه ۱۶ مرداد لغایت ۲۲ مرداد، پیش ثبت‌نام متقاضیان از طریق پنجرۀ واحد وزارت کشور به آدرس keshvar.moi.ir انجام خواهد شد.

به گفته طحان‌نظیف، شورای نگهبان در مرحله پیش ثبت‌نام وارد بحث بررسی صلاحیت‌ها نخواهد شد و تنها مدارک شکلی و عینی افراد توسط نهادهای مورد استعلام بررسی خواهد شد.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه