اخبار داغ

هانی زاده در گفتگو با دانا عنوان کرد:

افزایش اعتماد سیاسی کشورهای خلیج فارس دستاورد دیپلماسی منطقه ای دولت

افزایش اعتماد سیاسی کشورهای خلیج فارس دستاورد دیپلماسی منطقه ای دولت
تحلیلگر مسائل بین المللی با اشاره به تقویت جایگاه ژئوپلتیک ایران در منطقه گفت: افزایش اعتماد سیاسی کشورهای منطقه به ایران دستاورد دیپلماسی منطقه ای است.

به گزارش خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ یکی از دستاوردهای دولت سیزدهم در طول 2 سال گذشته، تقویت روابط منطقه ای و جلب اعتماد سیاسی کشورهای همسایه بوده است، روابطی که می تواند ضمن تاثیر گذاری بر موقعیت ژئوپلیتیکی جمهوری اسلامی ایران در منطقه بر انزوای رژیم صهیونیستی تاثیر گذار باشد.

حسن هانی زاده، تحلیلگر مسائل بین الملل در گفتگو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا با اشاره به اینکه دولت سیزدهم در طول 2 سال گذشته در حوزه روابط منطقه ای به ویژه بین ایران و شورای همکاری های خلیج فارس کارنامه درخشانی از خود به جای گذاشته است، گفت: در طول این مدت دستگاه دیپلماسی کشور توانست اعتماد کشورهای منطقه را جلب کند.

وی با اشاره به توافقنامه ایران و عربستان در پکن تاکید کرد: این توافقنامه موجب شد فضای دلپذیری برای تعامل کشورهای دو سوی خلیج فارس ایجاد شده و زمینه ای برای اینکه رویکرد جدی از سوی کشورهای خارج منطقه مثل اردن و مصر برای تقویت منسباتشان با ایران فراهم کند.

هانی زاده ادامه داد: مذاکرات در عراق بین ایران و مصر نیز موجب افزایش سطح روابط بین تهران و قاهره شد که خود به تقویت جایگاه جمهوری اسلامی ایران در منطقه منجر خواهد شد.

این تحلیلگر مسائل منطقه ای آغاز فرآیند آزادسازی اموال بلوکه شده ایران در کره جنوبی را دستاورد مهمی برای دستگاه دیپلماسی کشور دانست و ادامه داد: با وجود تهدیدهای گاه و بیگاه رژیم صهیونیستی و فشار های بین المللی، دستگاه دیپلماسی کشور توانست فضای مناسبی برای همکاری های منطقه ای و بین المللی به وجود آورد.

عملکرد دستگاه خارجی کشور می تواند بیش از پیش رژیم صهیونیستی را به انزوا بکشاند

هانی زاده با اشاره به اینکه پیش بینی می شود دولت سیزدهم در 2 سال آینده دستاوردهای بیشتری برای تقویت مناسبات منطقه ای و بین المللی داشته باشد، عنوان کرد: عملکرد دستگاه خارجی کشور می تواند بیش از پیش رژیم صهیونیستی را به انزوا بکشاند.

وی با بیان اینکه پس از شکل گیری مناسبات تازه بین تهران و ریاض رژیم صهیونیستی دچار سرخوردگی جدی شده است، گفت: بسیاری از کشورهای عربی سطح مناسبات خود را با رژیم صهیونیستی کاهش داده و از سوی دیگر اسرائیل با بحران های داخلی مواجه شده است.

هانی زاده با اشاره به بخش دیگری از دستاوردهای منطقه ای دولت در کنار تقویت اعتماد سیاسی کشورهای منطقه، گفت: ارتقا جایگاه جبهه مقاومت موجب اعتماد بیش از پیش دولت ها و ملت های منطقه به جمهوری اسلامی ایران شده است.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه