اخبار داغ

الهیان در گفتگو با دانا:

مبنای سیاست خارجی دولت قرار ندادن تمام ظرفیت ها در سبد برجام است

مبنای سیاست خارجی دولت قرار ندادن تمام ظرفیت ها در سبد برجام است
نماینده مردم تهران در مجلس گفت: آنچه دولت سیزدهم در عرصه دیپلماسی خارجی دنبال می کند این است که تمام ظرفیت خود را در سبد برجام نبیند.

به گزارش خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ یکی از اقدامات مهم دولت سیزدهم در حوزه دیپلماسی خارجی که طی هفته های اخیر خبرساز شد، عضویت ایران در بریکس بود.

دیدگاه های مختلف سیاسی درباره این رویداد حاکی از آن است که در چشم اندازی نه چندان دراز، می توان شاهد تحرک های اقتصادی امیدبخش برای کشور بود، به طوری که علاوه بر تقویت توان اقتصادی در داخل، افزایش مراودات تجاری با کشور های عضو بریکس متصور است.

زهره الهیان، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا با اشاره به موضوع عضویت ایران در بریکس و سرنوشت برجام گفت: آنچه دولت سیزدهم در عرصه دیپلماسی خارجی دنبال می کند این است که تمام ظرفیت خود را در سبد برجام نبیند، امروز جمهوری اسلامی ایران به این نقطه از ظرفیت رسیده که بدون برجام آزادسازی دلارهای بلوکه شده را در دستور کار قرار داده و در این زمینه موفق بوده است.

الهیان با اشاره به اینکه غرب تلاش داشت شرط آزادسازی دلارهای بلوکه شده را به نتیجه رساندن برجام اعلام کند، تاکید کرد: دولت سیزدهم  بدون برجام پول های بلوکه شده را آزاد کرد و این موفقیت برای دولت سیزدهم است؛ سیاست خارجی به گونه ای پیش رفت که خنثی سازی تحریم ها عملیاتی شد.

این نماینده مجلس با اشاره به تفاوت های دولت در عرصه سیاست خارجی با دولت قبل گفت: دولت آقای روحانی 8 سال کشور را معطل برجام نگه داشت، به طوری که اقتصاد کشور شرطی شد، سیاست انتظار، رکود و متوقف شدن کشور در برجام سیاستی بود که مقام معظم رهبری بارها تاکید کردند که به جای آن، نگاه مسئولان کشور به توان داخلی باشد، اما کمتر به این رهنمود رهبری توجه شد.

الهیان با بیان اینکه امروز علاوه بر اینکه دولت سیزدهم مذاکرات را به صورت پویا دنبال می کند، سایر ظرفیت ها نیز احیا شده است، تصریح کرد: ارتباط با کشورهایی که پیش از این قطع شده بود مثل عربستان، الجزایر، مصر و سودان در دستور کار دولت است؛ ارتباط با کشورهای آفریقایی و آمریکای لاتین، چین و روسیه و توافق های دراز مدت با این کشورها به کشور کمک خواهد کرد تا تحریم ها را در جهت رشد اقتصادی دور بزنند.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه