اخبار داغ

دانا گزارش می‌دهد؛

نبرد ادامه‌دار روسیه-اوکراین؛ زلنسکی امیدوار به پیشروی از جبهه جنوب

نبرد ادامه‌دار روسیه-اوکراین؛ زلنسکی امیدوار به پیشروی از جبهه جنوب
زلنسکی احتمال دستیابی به یک پیشرفت بزرگ در جنوب اوکراین را به خط مقدم اوکراین گوشزد می‌کند.

به گزارش خبرنگار بین‌الملل شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین اعلام کرد که نیروهایش در جنوب این کشور پیشروی کرده‌اند و از احتمال پیشرفت بیشتر در این جبهه در دوره آینده خبر داد.

زلنسکی در سخنرانی روزانه خود گفت که ارتش اوکراین طی هفته گذشته در منطقه تاوریا (جنوب) که شامل استان زاپوروژیه است، پیشرفت داشته است.

وی افزود که نیروهایش مواضع خود را در محور آودیوکا و مارینکا در نزدیکی شهر دونتسک که تحت کنترل روسیه است و در محور لیمان و کوبیانسک (شمال) حفظ می کند.

اوکراین در تلاش برای پیشروی در جبهه جنوب

رئیس جمهور اوکراین ادامه پیشرفت نیروهای کشورش را برای حفظ روحیه ضروری دانست.

وی با اشاره به احتمال دستیابی نیروهایش به یک پیشرفت بزرگ در دوره آینده، گفت: اگر روس‌ها را از جنوب بیرون کنیم، فرار خواهند کرد.

ستاد کل اوکراین همچنین از پیشرفت در جنوب شهر باخموت، دونتسک و در نزدیکی روباتین در زاپوروژیه خبر داد و رئیس اداره نظامی محلی در دونتسک کنترل روستایی در نزدیکی شهر آودیوکا را تأیید کرد.

چند روز پیش، کی‌یف تایید کرد که نیروهایش پس از کنترل روستای استراتژیک روباتین به عنوان بخشی از ضدحمله به سمت شهرهای ملیتوپل و بردیانسک، که در جنوب شرقی قرار دارند، به اولین خط دفاعی روسیه در استان زاپوروژیه نفوذ کرده‌اند.

مسکو اظهارات مقامات اوکراینی درباره پیشروی نیروهایشان چه در زاپوروژیه و چه در دونتسک را تکذیب کرد و ضدحمله اوکراینی را که از چهارم ژوئن ادامه داشت را خنثی کرده است.

حملات هوایی بی نتیجه اوکراین

در همین حال، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که پدافند هوایی دو پهپاد اوکراینی را بر فراز منطقه بلگورود منهدم کرده است.

فرماندار منطقه گفت که این حمله مجروح نشده است و لاشه دو راهپیما در جاده ای سقوط کرده است.

در چند هفته گذشته، سرعت حملات متقابل از طریق راهپیمایی ها به اهداف نظامی و غیرنظامی در طرف اوکراین و روسیه افزایش یافته است.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه