اخبار داغ

از فردا؛

انیمیشن بچه زرنگ و هتل گیشه را تکان می دهند/ کمدی دیگری از پژمان جمشیدی

انیمیشن بچه زرنگ و هتل گیشه را تکان می دهند/ کمدی دیگری از پژمان جمشیدی
سینماهای کشور از فردا چهارشنبه ۵ مهر ماه میزبان انیمیشن سینمایی «بچه زرنگ» به تهیه کنندگی حامد جعفری و کمدی «هتل» تازه ترین ساخته مسعود اطیابی خواهند بود.

به گزارش خبرنگار فرهنگی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ انیمیشن سینمایی «بچه زرنگ» به تهیه کنندگی حامد جعفری و کارگردانی مشترک بهنود نکویی، هادی محمدیان و محمد جواد جنتی که پیش از این در چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمده بود، از فردا چهارشنبه در سینماهای سراسر کشور به اکران در می‌آید.

 سعید شیخ زاده مدیر دوبلاژ فیلم و هومن حاجی عبداللهی صداپیشه شخصیت «ببری» کاراکتر مکمل فیلم است. همچنین در این اثر سینمایی مینا قیاسپور نقش محسن، میرطاهر مظلومی نقش شکارچی و هدایت هاشمی نقش جنگلبان را به عهده دارند که علاوه بر بازیگری سینما و تلویزیون در حوزه گویندگی و صداپیشگی نیز سال‌ها فعالیت دارند.

جواد پزشکیان، ژرژ پطروسی، مریم رادپور، تورج نصر، اردشیر منظم، مهسا عرفانی، ابراهیم شفیعی، نازنین یاری، علیرضا دیباج، متانت اسماعیلی و پویا فهیمی صداپیشگی دیگر شخصیت‌های این انیمیشن را بر عهده دارند.

این انیمیشن سینمایی محصول مشترک گروه هنر پویا و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است که با همت نزدیک به ۲۵۰ نفر از هنرمندان جوان ایران ساخته شده است. این فیلم سال گذشته در چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر رونمایی شد و بعد از کاندیدا شدن در ۶ بخش در رقابت با دیگر فیلم‌های سینمایی، سیمرغ بلورین بهترین انیمیشن را دریافت کرد.

با توجه به اینکه این انیمیشن، به سرمایه گذاری کانون پرورشی ساخته شده، مدیر عامل کانون توجه خاصی درخصوص اکران این اثر دارد و می گوید:« با توجه به اینکه «بچه‌زرنگ» به عنوان اولین انیمیشن سینمایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، همزمان با آغاز سال تحصیلی آماده اکران می‌شود، با شروع به کار مدارس بنا داریم جشنواره‌ای با تکیه بر این انیمیشن برای کودکان و نوجوانان تدارک ببینیم. جشنواره‌ای که فضایی فراهم می‌کند تا دانش آموزان با توجه به تنوع استعدادهایشان در رشته‌های مختلف در مسابقاتی شرکت کنند و از رهگذر این اتفاق به نوعی با مفاهیم انسانی فیلم «بچه زرنگ» همراه شوند.

پیش‌بینی شده تا بیش از ۴۰۰ محصول جانبی این انیمیشن تولید شود؛ خمیر بازی، خمیر سَبُک خلاقیت، ابزارهای اندازه‌گیری چهار عددی شامل دو نوع گونیا، نقاله و خط‌کش شابلون، مداد رنگی ۱۲ رنگ، پاک‌کن، خودکار چهار رنگ، خودکار هشت رنگ، رنگ انگشتی، مداد قرمز، مداد سیاه، انواع دفترچه و… از جمله نوشت‌افزارهایی هستند که به بهانه این انیمیشن تولید شده اند.»

 انیمیشن سینمایی«بچه زرنگ» ماجرای پسر بچه‌ای به نام محسن است که خود را ابرقهرمان می‌داند. او در یک اتفاق نادر، به جنگلی اسرارآمیز قدم می‌گذارد و با حیوانات منقرض شده ایران مواجه می‌شود، این آغاز یک ماجرای پیچیده برای نجات آخرین ببر ایرانی است.

پخش «بچه زرنگ» را فیلمیران بر عهده دارد و این فیلم به سرگروهی پردیس سینمایی کورش اکران می‌شود.

«بچه‌زرنگ» سومین فیلم گروه هنرپویا بعد از دو انیمیشن «فیلشاه» و «شاهزاده روم» است که هر ۲ پرمخاطب‌ترین انیمیشن‌های سینمای ایران تا امروز هستند.

کمدی دیگری از پژمان جمشیدی

فیلم سینمایی «هتل» به کارگردانی مسعود اطیابی و تهیه کنندگی محمد شایسته قصه یک هتل پرماجرا و مفرح را با حضور مهمان‌های ناخوانده روایت می‌کند و قرار است از چهارشنبه ۵ مهر ماه اکران خود را توسط پخش شایسته فیلم و به سرگروهی پردیس هویزه مشهد در سینماهای سراسر کشور آغاز کند.

در خلاصه داستان این فیلم به نویسندگی امیر برادران، پیمان جزنی و مصطفی زندی، آمده است: «کی بهشت رو ول می‌کنه بره جهنم …!؟»

پژمان جمشیدی و محسن کیایی زوج اصلی «هتل» را تشکیل می‌دهند و ریما رامین‌فر، صدف اسپهبدی، مهلقا باقری، غلامرضا نیکخواه، مریم وحیدزاده، فرزانه قاسم‌زاده، جواد پولادی و سام نوری سایر بازیگران این فیلم سینمایی هستند.

مسعود اطیابی پیش از سینمایی «هتل»، کمدی های دیگری همچون «تگزاس ۱ و ۲»، «دینامیت»، «انفرادی» و «بخارست» را در کارنامه خود دارد که اکثر آنها جزء پرفروش ترین فیلم ها در زمان اکران خود بوده اند و مخاطبان فراوانی را به سینماها کشانده اند.

طراحی لوگو فیلم کمدی «هتل» بر عهده عرفان بهکار بوده و طراحی پوستر آن را شایان شفابخش بر عهده داشته است.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه