اخبار داغ

نصیرایی در گفتگو با دانا مطرح کرد؛

سهم ترک فعل ها در نابسامانی صندوق های بازنشستگی/ نگاه مثبت دولت و مجلس به ساماندهی صندوق ها

سهم ترک فعل ها در نابسامانی صندوق های بازنشستگی/ نگاه مثبت دولت و مجلس به ساماندهی صندوق ها
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به اینکه دولت های قبلی در بروز مشکلات صندوق های بازنشستگی سهیم هستند، گفت: ترک فعل ها در نابسامانی صندوق های بازنشستگی سهیم هستند.

حجت الاسلام مجید نصیرایی، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در گفتگو با خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا با اشاره اینکه عملکرد دولت های قبلی در ایجاد نابسامانی امروز در صندوق های بازنشستگی امری غیر قابل انکار است، گفت: قطعا بخش مهمی از نابسامانی امروز در صندوق های بازنشستگی و گلایه هایی که از سوی مردم مطرح است، حاصل ناکارآمدی و عملکرد ضعیف دولت های قبلی است.

بیشتر بخوانید...

اصلاح ساختار صندوق های بازنشستگی؛ خیز دولت و مجلس برای ایجاد عدالت اجتماعی

وی با بیان اینکه باید وضعیت صندوق های بازنشستگی به طور جدی آسیب شناسی شود، عنوان کرد: مشکلات فعلی صندوق های بازنشستگی اگر با همفکری قوا و بخش های مختلف حاکمیتی حل نشود می تواند در آینده ای نزدیک برای اقتصاد کشور مشکلات جدی تری به وجود بیاورد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: باید هم در حوزه مدیریت ها، ضوابط و آیین نامه های مناسب را در نظر گرفت و هم افکار عمومی را نسبت به این جراحی مهم و بزرگ اقتصادی تبیین کرد، در صورتی که این اصلاحات منصفانه و با تبیین افکار عمومی همراه باشد بدون شک جامعه با آن همراهی کرده و بار مهمی را به دوش خواهد کشید.

نصیرایی با اشاره به اینکه مشکل صندوق های بازنشستگی، مشکلات جدیدی نیست و بیش از دو دهه است که کارشناسان نسبت به عواقب اوضاع نابسامان این صندوق ها هشدار دادند، تاکید کرد: متاسفانه تا به امروز برای حل این مشکل اقدامی صورت نگرفته است و دولت های قبلی هم در وضع فعلی صندوق های بازنشستگی سهم اثرگذاری داشته و مقصر هستند.

وی عنوان کرد: مجلس و دولت با فهم درست از شرایط فعلی این صندوق ها و با نگاهی مثبت برای ساماندهی آن اقدام به تصویب قانون ساماندهی صندوق ها در لایحه برنامه هفتم توسعه کردند که البته برخی بندهای آن همچنان ابهام داشته و نیازمند چکش کاری است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به برخی ترک فعل ها در بروز مشکلات فعلی صندوق های بازنشستگی تاکید کرد: خیلی از این نابسامانی ها به خاطر ترک فعل مدیران قبلی و یا تصمیمات نادرست آنهاست، باید سهم ترک فعل ها در بروز وضع صندوق های بازنشستگی بررسی شود تا افراد به راحتی مسئولیتی را نپذیرند و از زیر بار هزینه عملکرد خود یا ترک فعل هایشان شانه خالی کرده و آن را قبول نکنند.

 

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه