اخبار داغ

دانا گزارش می دهد؛

آتش بس راهی برای فرار از فروپاشی رژیم صهیونیستی

آتش بس راهی برای فرار از فروپاشی رژیم صهیونیستی
رژیم صهیونیستی با گذشت بیش از 40 روز از عملیات تمام عیار طوفان الاقصی آنچنان دچار سردرگمی و گیجی در ساختار داخلی خود شده که آتش بس را تنها راه فرار از فروپاشی انتخاب کرده است.

به گزارش خبرنگار بین الملل شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در حالی بیش از 40 روز از جنایات رژیم صهیونیستی در سرزمین های اشغالی سپری می شود که در نهایت با میانجی گری قطر، جریان مقاومت فلسطینی و رژیم صهیونیستی با آتش بس موقت در سرزمین های اشغالی موافقت کردند تا این توافق مقدمه ای برای تبادل اسرا باشد.

با این حال، اما آنچه امری حتمی است، شکست غیر قابل ترمیم رژیم صهیونیستی پس از عملیات تمام عیار طوفان الاقصی است که به باور بسیاری از کارشناسان نه تنها فرصت هرگونه واکنشی را از صهیونیست ها گرفت بلکه رژیم صهیونیستی را فاقد هرگونه راهبرد پس از این عملیات کرد.

مخمصه ای که صهیونیست ها تا کنون با آن روبه رو نبودند

عملیات نظامی حماس علیه مواضع صهیونیستی، یک عملیات تاکتیکی بود که توانست در همان ساعات ابتدایی، ارتش صهیونیستی را فلج کند. ادامه دار شدن جنگ هر روز بر تلفات صهیونیست ها اضافه کرد.

جنایات وحشیانه رژیم صهیونیستی علیه غیرنظامیان و بمباران بیمارستان ها نشان داد که تا چه اندازه این رژیم خود را به مرز فروپاشی نزدیک می بیند از این رو حمایت های ایالات متحده به مصابح تنفس مصنوعی برای صهیونیست ها بود.

حالا، اما آتش بس تنها راه پیش رو رژیم صهیونیستی برای فرار از فروپاشی بود، چرا که مخمصه ای که رژیم صهیونیستی در حال تجربه آن است، در هر صورت منجر به فروپاشی آن خواهد شد.

از یک سو با پایان جنگ صهیونیست ها نه تنها دستاوردی نداشته بلکه تلفات نظامی و انسانی بسیاری را متحمل شدند و از سوی دیگر با ادامه دار شدن درگیری ها نیز، افزایش تلفات و فرسایش توان نظامی این رژیم باز هم زمینه ساز فروپاشی آن را فراهم خواهد کرد.

راهبرد تقریبا هیچ صهیونیست ها بعد پس از آتش بس

در حالی رژیم صهیونیستی پس از گذشت بیش از 40 روز درگیری در سرزمین های اشغالی تن به آتش بس داد که ساختار داخلی این رژیم هیچ راهبردی برای دوران پس از آتش بس ندارد.

بنیامین نتانیاهو، در حالی ادعا کرده است که این آتش بس تنفسی خواهد بود تا پس از آن درگیری های شدید تر آغاز شود که در طول این مدت، ارتش صهیونیستی از تمام توان نظامی خود علیه مردم غزه استفاده کرد.

بمباران بیمارستان ها آخرین راهبرد جنگی بود که صهیونیست ها در جنایاتی وحشیانه به آن دست زدند علاوه بر آن نیروی دریایی رژیم صهیونیستی هم تمام مواضع مقاومت در مناطق شمالی غزه را بمباران کردند حالا، اما هیچ هدف جنگی برای صهیونیست ها باقی نمانده است که پس از آتش بس مورد تهاجم قرار گیرد.

ادعای بی اساس نخست وزیر رژیم صهیونیستی برای درگیری های شدیدتر پس از آتش بس حاکی از راهبرد تقریبا هیچ این رژیم برای دوران پس از آتش بس است.

ضربه اساسی حماس به رژیم صهیونیستی موجب شد که ساختار درونی صهیونیست ها امروز دچار سردرگمی و آشفتگی غیرقابل انتظاری برای آنها باشد. از این رو مدیریت میدان جنگ در دراز مدت به دست نیروهای مقاومت باشد.

آتش بس نسخه غرب برای خروج صهیونیست ها از منجلاب طوفان الاقصی

ضعف سیستم اطلاعاتی رژیم صهیونیستی و در پی آن ناتوانی نظامی در مواجه با جریان های مقاومت فلسطینی ساختار این رژیم را آنچنان به مرز فروپاشی نزدیک کرده است که غرب و حامیان صهیونیست ها نسخه آتش بس را بهترین راهبرد برای خروج رژیم صهیونیستی از منجلاب طوفان الاقصی انتخاب کردند.

غرب می داند که فلسطینیان راه حل پذیرش دو دولت در سرزمین های اشغالی را نخواهند پذیرفت از این رو چاره ای برای تحمیل آتش بس به صهیونیست ها برای فرار آن از فروپاشی ندارند.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه

نظرات
امیر -> 1402/09/05
پاسخ

این آتش بس همچون زهر هلاهلی ای است برای صهیونیست های پر مدعا