اخبار داغ

دانا گزارش می دهد؛

دست ما را ببوسید که کاندیدای انتخابات شدیم!

دست ما را ببوسید که کاندیدای انتخابات شدیم!
اصلاح طلبان فراموش کردند که کرسی های خدمت برای دست بوسی از مردم است نه اینکه مردم و حاکمیت از مسئولان دست بوسی کنند.

به گزارش خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سال گذشته اپوزیسیون و جریان برانداز در پی سناریویی از پیش طراحی شده به دنبال آشوب آفرینی و ایجاد نا آرامی در کشور، مرگ یک دختر را بهانه قرار داد تا لشکرکشی ها ی خیابانی را کلید را بزند.

شروع عملیات با اعتراضاتی محدود در چند شهر ایران رقم خورد و پس از آن با فروکش کردن همین اعترضات اندک، مسیر پروژه به سمت گسترش خشونت و تبدیل اعتراض به آشوب و اغتشاش پیش رفت، این پروژه به حدی خشن جلو می‌رفت که بسیاری از نیرو‌های حافظ امنیت در درگیری با آشوبگران به شهادت رسیده و خسارات فراوانی به اماکن و اموال دولتی و عمومی وارد شد.

رسانه‌های معاند با انتشار اخباری دروغ از داخل ایران، کشور را در اعتراض و اعتصاب مطلق نشان دادند.

از سوی دیگر دولت سیزدهم  با وجود تمام تلاش غرب برای تضعیف عملکرد داخلی و بین المللی، توانست به دستاوردهای بسیاری از جمله مهار تورم، کنترل اقتصاد و بازار داخلی، عضویت در سازمان های بین المللی، تقویت روابط منطقه ای با کشورهای همسایه و نقش آفرینی های بین المللی دست پیدا کند.

همین امر موجب شد تلاش رسانه های معاند برای موج سواری بر اتفاقات داخلی ایران چند ماه بیشتر طول نکشید و بی تفاوتی مردم به تلاش براندازان برای آشوب سازی در کشور موجب شد تا طراحان این سناریو آرام آرام سرشان را در لاک خود فرو ببرند.

رمز آشوب بهترین راهکار اصلاح طلبان برای بازگشت به قدرت

این میان، اما اصلاح طلبان در داخل کشور و جریان نزدیک به دولت قبل نه تنها نسبت به عملکرد دولت وقت سکوت کرده و در برخی موارد نسبت به آن واکنش منفی نشان داد، بلکه هراز گاهی همصدا با جریان برانداز و اپوزیسیون برای فضای داخلی و بین المللی کشور هزینه سازی کرد.

موضع گیری چهره های سیاسی اصلاح طلب در اغتشاشات سال گذشته در برخی موارد نشان می داد که این جریان از عملکرد 8 ساله دولت مورد حمایت خود دچار سرخوردگی شده از پایگاه اجتماعی خود را از دست داده است. از این رو بهترین فرصت برای بازگشت به قدرت را در رمز آشوب و اردوکشی خیابانی جستجو می کرد.

مواضع آنها در بسیاری از موارد محل رجوع مقامات سیاسی بین المللی به بهانه نقض حقوق بشر در ایران شد، اما نه تنها اپوزیسیون حتی اصلاح طلبان در داخل کشور که با این جریان همصدا شده بود نیز نتوانست دستاوردی به ارمغان بیاورد همین امر باعث شد هیچ چاره‌ای برای این جماعت جز وعده دادن آن‌ها به شروع دوباره خیزش انقلابی در سالگرد مرگ مهسا امینی باقی نگذاشت.

اپوزیسیون خارج نشین و اصلاح طلبان اما در سالگرد مهسا امینی هم نتوانستند از نمد زن، زندگی، آزادی برای خود کلاهی بدوزند و در کمال ناباوری با بی میلی افکار عمومی ایران برای همراهی با آشوب در کشور مواجه شدند.

توقع چهره نزدیک به کروبی از مردم برای دست بوسی!

با نزدیک شدن به فرآیند ثبت نام از داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی، اصلاح طلبان در داخل که دچار سرخوردگی از دستیابی به یک پایگاه اجتماعی قابل اتکا شده بودند، حالا تصمیم گرفتند با اجرای سناریوی قهر انتخاباتی، مسیر بازگشت به قدرت را هموار کنند.

برخی چهره های اصلاح طلب هم عنوان کردند اصلا کاندیدایی ندارند که وارد انتخابات شوند، اما پس از پایان فرآیند ثبت نام از داوطلبان در مرحله نخست، آمار های ستاد انتخابات کشور حاکی از این بود که اصلاح طلبان چراغ خاموش در انتخابات ثبت نام کردند.

رئیس ستاد انتخابات کشور در ارائه گزارشی اعلام کرد که 8 درصد از ثبت نام کنندگان گرایش سیاسی اصلاح طلب دارند و 9 درصد اصولگرا هستند، مصطفی کواکبیان دبیر کل حزب مردمسالاری در اظهاراتی اعلام کرد که فقط 25 نفر از اصلاح طلبان مجلس قبل کاندید انتخابات هستند.

بررسی صلاحیت کاندیداها در هیئت های اجرایی و عدم احراز صلاحیت برخی، بهانه ای تازه در اختیار اصلاح طلبان گذاشت تا باز هم علیه امنیت کشور موضع گیری کنند.

اما در بین این موضع گیری ها، اظهارات اسماعیل گرامی مقدم از چهره های نزدیک به مهدی کروبی، تا حدی قابل تامل است.

او گفته است با اتفاقاتی که در سال گذشته افتاد باید دست کسانی که آمدند و کاندیدا شدند را هم بوسید!

به نظر می رسد گرامی مقدم فراموش کرده است که مجلس، دولت یا هر جایگاهی برای خدمت و دست بوسی از مردم است چه اینکه او از جریانی برخواسته که بر آن باور است وقتی برای تکیه زدن به کرسی خدمت داوطلب می شود مردم و حاکمیت باید از او دست بوسی کنند!

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه