اخبار داغ

منصوری:

افتتاح بیمارستان شهید سلیمانی فردیس با حضور رییس جمهور/ مشکلات لکه های صنعتی استان البرز رفع می‌شود

افتتاح بیمارستان شهید سلیمانی فردیس با حضور رییس جمهور/ مشکلات لکه های صنعتی استان البرز رفع می‌شود
بیمارستان شهید سلیمانی فردیس دارای 260 تخت خواب است که با حضور رییس جمهور در استان البرز افتتاح و به بهره برداری خواهد رسید.

به گزارش خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محسن منصوری معاون اجرایی رئیس جمهور در جلسه سرمایه گذاران و بنگاه‌های کلان اقتصادی استان البرز که در راستای سفر استانی آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور به این استان برگزار شد، اظهار داشت: در طی یک الی دو هفته آینده رئیس جمهور به همراه هیاتی از دولت مهمان مردم عزیز استان البرز خواهد بود. در طی این سفر مصوبات دوره قبل بررسی و همچنین تصمیمات جدیدی برای توسعه این استان گرفته خواهد شد.

وی افزود: از مجموع دور اول مصوبات سفر بیش از 4 هزار میلیارد تومان از اعتبارات عمرانی تامین شده و در اختیار استان قرار گرفته که منشا تحولات خوبی در حوزه عمران بوده و به زودی نیز اعتبار جدیدی ترزیق خواهد شد.

معاون اجرایی رئیس جمهور با اشاره به اینکه بعضی از طرح ها سال ها بر زمین مانده است، تصریح کرد: بیمارستان شهید سلیمانی فردیس یکی از این طرح ها بوده که تکمیل شده، این بیمارستان دارای 260 تخت خواب است که با حضور رییس جمهور افتتاح و به بهره برداری خواهد رسید.

وی بیان داشت: در حوزه آب و فاضلاب و تصفیه خانه های مرتبط چندین پروژه مطرح است که گره بزرگی از مشکلات استان را باز خواهد کرد .

منصوری با اشاره به اینکه در حوزه راه نیز اتفاقات خیلی خوبی افتاده است، گفت: ضمن بازدید رییس جمهور از کمربند شمالی استان و شهر البرز کمربندی شهید سلیمانی، بیش از 7 کیلومتر آن افتتاح و به بهره برداری خواهد رسید، همچنین پروژه قطار شهری شهر البرز نیز پیشرفت فیزیکی خیلی خوبی داشته است.

مجموع تعهدات اقتصادی سفر اول رییس جمهور به صورت صد درصد محقق شده است

معاون اجرایی رئیس جمهور با تاکید بر اینکه تقریبا مجموع تعهدات اقتصادی سفر اول رییس جمهور به صورت صد درصد محقق شده است، خاطر نشان کرد: با این تامین اعتبار کارها خوب پیش رفته و سایر تعهدات هم انشالله عملیاتی و اجرایی خواهد شد.

وی افزود: از زمان سفر اول آقای رییس جمهور تاکنون بیش از 19 هزار میلیارد تومان تسهیلات توسط بنگاه های اقتصادی و صنعتی داده شده است که اثرگذاری بسیار خوبی در حوزه تولید و اشتغال داشته است. بانک های البرز این رقم را پرداخت کرده اند که باید به بانک های البرز دستمریزاد گفت.

وی ادامه داد: تصمیماتی هم برای دور دوم سفر رییس جمهور گرفته شده که مهمترین آن ساماندهی لکه های صنعتی استان البرز بود که معتقدیم بخش زیادی از مشکلات لکه های صنعتی را حل و فصل خواهیم کرد. 

منصوری با اشاره به اینکه از دیگر تصمیمات تاسیس یکی دو مجموعه بزرگ تولیدی در استان البرز است، گفت:  تعیین تکلیف وضعیت فرودگاه پیام نیز باید انجام شود. این فرودگاه ظرفیت فوق العاده ای دارد که الان کمترین استفاده از آن می شود. باید طرحی تدوین کرده و روی میز رئیس جمهور بگذاریم تا از این ظرفیت فرودگاه بهره برداری کنیم.

معاون اجرایی رئیس جمهور اظهار داشت: برای ساماندهی کردن صنایع در استان البرز نیز باید برنامه ریزی کنیم. بافت صنعتی استان البرز کاملا مشابه استان تهران است. ما باید صنایع و شهرک های صنعتی را ساماندهی کنیم زیرا رها کردن آنها به ضرر محیط زیست است. برخی شهرک های صنعتی بدون ضابطه گسترش یافته اند و باید آنها را سامان داد. این شهرک ها نمی توانند وام گرفته یا صادرات داشته باشند ما نمی توانیم آنها را رها کنیم بلکه باید ساماندهی کنیم.

معاون اجرایی رئیس جمهور با اشاره به اینکه در دور دوم سفر رئیس جمهور هم مناسبی برای بانک ها در نظر بگیریم که باید صرف هزینه های ثابت شود، گفت: تخصیص ارز برای طرح های مختلف یک دغدغه برای استان است که این مساله را در دولت پیگیری می کنم. باید صف تخصیص ارز برای استان را تسریع کنیم. از سویی صندوق توسعه ملی ذخیره بزرگی برای کشور است و استان البرز باید بتواند از این ذخیره استفاده بهتری کنند.

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه