اخبار داغ

در مکاتبه با دانا مطرح شد

پاسخ تیم مدیریتی فیس‌نما به سوالات کاربران

پاسخ تیم مدیریتی فیس‌نما به سوالات کاربران
تیم مدیریتی فیس نما در پاسخ به این سوال که آیا امکان فروش اطلاعات کاربران این شبکه اجتماعی وجود دارد، اظهار داشت: این موضوع از سوی تیم مدیریتی فیس نما به طور کامل رد می شود و فعالیت سه ساله فیس نما که باعث جذب مخاطب شد تاییدی بر این موضوع است.
[

به گزارش خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا، شب گذشته و طی یک اقدام هکری شبکه‌ اجتماعی فیس‌نما هک شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

بر همین اساس بعد از انتشار این خبر و درخواست متعدد کاربران این شبکه اجتماعی، شبکه اطلاع رسانی راه دانا مکاتبه ای با تیم مدیریتی فیس‌نما انجام داد تا به برخی از سوالات کاربران این شبکه پاسخ دهد. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

تیم مدیریتی فیس نما در ابتدای این مکاتبه ضمن پوزش از کاربران این شبکه اجتماعی اعلام کرد که به زودی مشکلات فنی این شبکه به طور کامل رفع خواهد شد و تمامی کاربران می‌توانند به حساب کاربری خود دسترسی پیدا کنند.

,

 

,

تیم مدیریتی فیس نما در پاسخ به این سوال که آیا امکان فروش اطلاعات کاربران این شبکه اجتماعی از سوی مدیران فیس نما وجود دارد، اظهار داشت: این موضوع از سوی تیم مدیریتی فیس نما به طور کامل رد می شود و فعالیت سه ساله فیس نما که باعث جذب مخاطب شد تاییدی بر این موضوع است.

,

 

,

همچنین مدیران فیس نما در پاسخ به این سوال شبکه اطلاع رسانی راه دانا که ایا راه نفوذ هکر به این شبکه اجتماعی از سیستم مدیریتی ایجاد شده، اعلام کرد که اینطور نیست و مشکل به وجود آمده بخاطر غیر فعال شدن یک افزونه در نرم افزار های مدیریت سرور بوده و هیچ ارتباطی به انتقال داده های کاربران از سرور کانادا به سرور ایران ندارد و همچنین هیچ گونه مشکل امنیتی نیز در سیستم اسکریپت سایت وجود ندارد و تمام موارد امنیتی لحاظ شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

همچنین تاکید می شود که هیچ فایل شخصی اعم از تصویری و ... در اختیار هکر  قرار نگرفته و در امنیت کامل است.

,

مدیران فیس نما درباره افشای اطلاعات کاربران این شبکه اجتماعی نیز به دانا گفتند که دقیقا اطلاعات 116 هزار و 478 نفر از کاربران بر اثر این اتفاق به صورت غیر مجاز در سطح فضای مجازی منتشر شده که این اطلاعات حاوی نام کاربری، آدرس ایمیل، نام نمایشی و رمز عبور به صورت کد شده است که البته درصد بالایی از رمز های عبور قابلیت "دیکد" کردن را ندارد؛ البته متاسفانه اطلاعات غیر درستی از سوی برخی سایت ها در این رابطه منتشر شده که ما انتظار چنین برخورد نامتعادلی را از سوی این فعالان فضای مجازی نداشتیم.

, دانا,

 

,

مدیران این شبکه اجتماعی همچنین اعلام کردند که هک شدن این شبکه از ساعت 21 و 50 دقیقه روز سه شنبه مورخ 10/9 /1393 رخ داد و تا حدود ساعت 22 و 20 دقیقه ادامه داشت که در پی آن منجر به تغییر صفحه اول شبکه اجتماعی شد و به مدت 2 دقیقه متن مورد نظر هکر بر روی صفحه اصلی نمایش داده شد.

,

 

,

پس از گذشت این مدت دسترسی هکر به سرور توسط تیم فنی قطع و عیب یابی سیستم و رهگیری آی پی هکر آغاز شد؛ در نهایت بعد از حدود 30 دقیقه آی پی هکر شناسایی و فایل بارگذاری شده توسط وی پیدا شد.

,

 

,

مدیران فیس نما در مورد نگرانی های کاربران برای امنیت سایر حساب های کاربری شان نیز اعلام کردند که رایزنی هایی را با ارائه دهنده خدمات ایمیلی مانند یاهو و گوگل داشتند و البته این رایزنی ها هنوز ادامه دارد و قرار شده تا قبل از ورود کابران به ایمیل ها پرسش های امنیتی مربوطه از کاربران جهت بازیابی مجدد رمز عبور مطرح شود تا برای کاربران مشکل امنیتی ایجاد نشود.

,

 

,

تیم مدیریتی فیس نما همچنین اعلام کرد که پس از این کابران در اولین مراجعه به شبکه اجتماعی فیس نما پیغامی را مبنی بر تغییر اجباری رمز عبور؛ تایید مجدد ایمیل و همچنین تایید حساب کاربری به وسیله ارسال کد به شماره تلفن همراه کاربران مشاهده می کنند و پس از عبور از این مرحله و لحاظ تمام مراحل امنیتی می توانند طبق روال گذشته به فعالیت خود در شبکه اجتماعی فیس نما ادامه دهند.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه