اخبار داغ

گزارش تصویری/

چشمه هایی عجیب و همیشه جاری در روستای چوشل

چشمه هایی عجیب و همیشه جاری در روستای چوشل
در محوطه ی این بقعه وجود چشمه هایی منحصر به فرد زائران سیدنجف الدین (ع)را به حیرت وا می دارد، چشمه هایی همیشه جوشان اما سرد که در بدترین وضعیت خشکسالی همیشه دارای آبی گواراست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از سرویس دین و مذهب «لاهیجان»،سایت چوشل درباره امامزاده سیدنجف الدین که به گرماخانی معروف است نوشت:این زیارتگاه ، بنا بر سند و شجره نامه،واقع در میان محله روستای چوشل نگین زیبایی برای این روستا محسوب می شود. بقعه نقره ای رنگ آن در کنار جاده بر فراز مزارع چای وجنگلی سرسبز نمایان است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, «لاهیجان»,

هر ساله از روستاها و شهرهای اطراف و همچنین از جای جای ایران شیعیان وفادار به خاندان پیامبر اسلام به زیارت و مزار این امام زاده مشرف می شوند.

,

در محوطه ی این بقعه وجود چشمه ای منحصر به فرد زائران را به حیرت وا می دارد، چشمه ی جوشان اما سرد و همچنین گرمابه ی سنتی و متبرک، برای زائرین این مزار خاطره ای ماندگار محسوب می شود.به گفته ریش سفیدان شاید به همین علت این مکان را گرماخانی گویند.

,

به گزارش «لاهیجان»، از قدمت و تاریخ این چشمه اطلاعی در دست نیست ولی ریش سفیدان روستای چوشل قدمت آن را بیش از دو قرن می دانند و هیچ گاه به یاد ندارند که این چشمه های کوچک و به هم پیوسته در بدترین شرایط کم آبی نیز خشک شده باشند.

,

 

,

گرماخانی (۴)گرماخانی (۵)گرماخانی (۶)گرماخانی (۷)گرماخانی (۸)گرماخانی (۲) گرماخانی (۱)گرماخانی (۳)

, گرماخانی (۴), گرماخانی (۴), گرماخانی (۵), گرماخانی (۵), گرماخانی (۶), گرماخانی (۶), گرماخانی (۷), گرماخانی (۷), گرماخانی (۸), گرماخانی (۸), گرماخانی (۲), گرماخانی (۲), گرماخانی (۱), گرماخانی (۱), گرماخانی (۳), گرماخانی (۳),

 

,

پایان پیام/پ

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه