اخبار داغ

برجام روزنه ای برای نفوذ

برجام روزنه ای برای نفوذ
یکی از نکات بسیار مهمی که خصوصا پس از توافق هسته ای لوزان و سپس برجام از سوی مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای مطرح و در کلام ایشان تکرار شد موضوع زمینه سازی برای نفوذ دشمن در کشور است
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از رهیاب نیوز، یکی از نکات بسیار مهمی که خصوصا پس از توافق هسته ای لوزان و سپس برجام از سوی  مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای مطرح و در کلام ایشان تکرار شد موضوع زمینه سازی برای نفوذ دشمن در کشور است. ایشان در دیدار هزاران نفر از فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی فرمودند: دشمن به امید واهی پایان یافتن انقلاب، در فکر نفوذ بخصوص نفوذ سیاسی – فرهنگی است که شناخت توطئه های دشمن، تقویت   و استحکام روحیه انقلابی و حرکت مستمر به سمت تحقق آرمانها این هدف را ناکام خواهد گذاشت. بیانات۱۳۹۴/۰۶/۲۵ ،ایشان همچنین در دیدار خود با مداحان  اهل‌بیت علیهم‌السلام یک هفته پس از بیانیه لوزان  فرمودند: نکته بعدی که به مسئولان محترم تذکر دادیم و به شما هم عرض می‌کنیم، این است که به‌هیچ‌وجه اجازه داده نشود که آنها به بهانه نظارت، به حریم امنیتی و دفاعی کشور نفوذکنند. مطلقاً. مسئولان نظامی کشور به‌هیچ‌وجه مأذون نیستند که به بهانه نظارت یا بازرسی و مانند اینها، بیگانگان را به حریم و حصار امنیتی و دفاعی کشور راه بدهند. بیانات،۲۰/ ۱/ ۹۴

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, رهیاب نیوز,

رهبرمعظم انقلاب در این باره همچنین با بیانی قاطع و صریح می‌فرمایند: امروز نفوذ دشمن یکی از تهدیدهای بزرگ برای  این کشور است … آن‌ها به دنبال نفوذند. ایشان معتقدند اهمیت نفوذ سیاسی و فرهنگی به‌مراتب بیشتر است: البته کم‌اهمیت‌ترین، نفوذ اقتصادی است. نفوذ امنیتی هم ممکن است جزو موارد کم‌اهمیت باشد… از همه مهم‌تر، نفوذ سیاسی و نفوذ فرهنگی است. مقام معظم رهبری            در توضیح نفوذ فرهنگی فرمودند: دشمن سعی می‌کند در زمینه فرهنگی، باورهای جامعه را دگرگون کند و آن باورهایی را که توانسته این جامعه را سرِ پا نگه دارد جابه‌جا کند و خدشه نماید و در آنها اختلال و رخنه به وجود بیاورد. میلیاردها برای این مقصود خرج می‌کنند. ایشان در ارتباط بانفوذ سیاسی می‌فرمایند: نفوذ سیاسی این است که در مراکز تصمیم‌گیری و اگر نشد تصمیم‌سازی، نفوذ بکنند.          وقتی دستگاه‌های سیاسی و مدیریتی یک کشور تحت تأثیر دشمنان مستکبر قرار گرفت،آن وقت همه تصمیم‌گیری‌ها بر طبقِ خواست و میل و اراده مستکبرین انجام خواهد شد… برای آنها بهتر است که از خود آن ملت کسانی در رأس کشور باشند که مثل آ‌نها فکر کنند، مانند آنها و بر طبق مصالح همان‌ها تصمیم بگیرند. بیانات، ۲۵/ ۶/ ۹۴

,

براستی چرا دشمنان انقلاب اسلامی و خصوصا آمریکا به دنبال نفوذ در کشور ما هستند،                  آنها چگونه و با چه ابزار و روشی سعی در انجام این نفوذ دارند و اساسا چه کسانی             از این نفوذ سود می برند. در پاسخ به این پرسش ها نکات ذیل مطرح می شود.

,

1- اول اینکه داستان اصلی موضوع پیروزی انقلاب اسلامی است، زیرا این انقلاب، حادثه بسیار مهم وحیرت انگیزی برای جهانیان بودکه نه تنها تحولات عمیق سیاسی و اجتماعی را در ایران رقم زد،              بلکه معادلات و مناسبات سیاسی و نظامی استکبار جهانی را در سیاست سلطه و تقسیم استعماری جهان نیز بر هم زد و منافع و مطامع استعماری آنها را در منطقه به خطر انداخت و یا از بین برد و به تعبیری انقلاب اسلامی در یکی از حساسترین نقاط جهان همچون زلزله ای غیرمترقبه اردوگاه آرام و بی دغدغه استکبار عالم را به شدت به لرزه درآورد.

,

2- انقلاب اسلامی ایران یکی از استوارترین و مقتدرترین رژیم های وابسته به غرب را که از حمایت قدرتهای بزرگ در منطقه برخوردار بود و به عنوان ژاندارم منطقه منافع آنها را تامین می کرد ریشه کن نمود، در این میان نه تنها نظام شاهنشاهی به طورکلی در ایران فرو پاشید، بلکه آمریکا بجای یک نظام وابسته در ایران مواجه با نظامی مستقل مبتنی بر اسلام و اصل نه شرقی و غربی گردید که اصلا انتظار آن را نداشت و برهمین اساس آمریکا بزرگترین شکست خورده و زیان دیده از انقلاب اسلامی ایران است.

,

3- پیروزی انقلاب اسلامی ایران فقط به دهه پنجاه شمسی منتهی نشد، بلکه انعکاس و بازتاب این انقلاب سراسر منطقه و جهان را در برگرفت، دین اسلام را احیا کرد و روح جدیدی را در وجود مستضفین عالم وارد نمود. آری انقلاب اسلامی فضای تنفسی جدیدی را برای جهان به ارمغان آورد           که نتیجه آن صدور ارزش ها و آرمانهای انقلاب و در نتیجه بیدارشدن ملت های تحت ستم و                  تحت سلطه بیگانه بود، به نحوی که با بروز بیداری اسلامی برخی رژیم های وابسته و مرتجع منطقه            رسوا شده و یا از بین رفتند، این بیداری زمینه ساز حرکت ها، جنبش ها، قیام ها و انقلاب های مردمی در برخی از کشورها از جمله لبنان، سودان، مصر، لیبی، یمن ، بحرین و .... شده است.

,

4- آمریکا و اسرائیل به عنوان دشمنان قسم خورده انقلاب و نظام اسلامی از همان روزهای اول پیروزی انقلاب اسلامی که حتی قبل از پیروزی به دنبال از بین بردن این انقلاب و براندازی نظام جمهوری اسلامی برآمدند. از تطمیع و تهدید و تحریم شروع نمودند،تبدیل سفارتخانه آمریکا به لانه جاسوسی، حمله نافرجام به طبس،راه اندازی جنگ تحمیلی،حمایت ازمنافقین، سقوط هواپیمای مسافربری،  طراحی و حمایت از فتنه های داخلی، به وجود آوردن داعش و صدها و بلکه هزاران توطئه و نقشه ساده و پیچیده را برعلیه این انقلاب طراحی نمودند، اما تاکنون همه این نقشه ها نقش برآب شده است.               البته آنها هنوز هم به دنبال طراحی نقشه های دیگری برای براندازی نظام جمهوری اسلامی هستند و از هر روزنه ای برای تحقق نقشه های شوم خود استفاده می کنند.

,

 

,

5- اینک جمهوری اسلامی ایران با گذشت بیش از سه دهه از انقلاب، به واسطه لطف و عنایت الهی،                  داشتن رهبری حکیم، صبر و استقامت مردم و با تکیه بر شعار «ما می توانیم» علیرغم همه تحریم ها، تهدیدها و تنگناهایی که دشمنان برای او به وجود آورده اند پیشرفت های بسیار خوبی را در زمینه های مختلف داشته است و عملا تحریم های به زعم خودشان «فلج کننده» نتوانسته است روح مقاومت ملت ایران را بشکند، بلکه حتی این تحریم ها موجب گردیده تا بسیاری از پیشرفت ها و فناوری ها حاصل شده و نظامی اسلامی و مقتدر در منطقه ایجاد گردد که به اعتقاد برخی تحلیلگران سیاسی و نظامی حاصل همه تحریم ها، ایجاد ابرقدرتی کوچک در منطقه به نام جمهوری اسلامی ایران بوده است که موجودیت آن برای نظام سلطه قابل تحمل نیست و همین امر موجب شده تا آمریکا دست از دشمنی خود برنداشته و توطئه های جدیدی را برعلیه ملت ایران طراحی و اجرا نماید.

,

6- آری دولت آمریکا امروزه ابزار دیگری را برای براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران در دستور کار خود          قرار داده و آن استفاده از سیاست تزویر است، که برنامه های آن شامل جنگ نرم و فتنه های رنگارنگی است که برعلیه انقلاب اسلامی بکار گرفته می شود تا بلکه بتواند از این طریق مسیر انقلاب اسلامی را منحرف نماید.

,

7- امروز یکی از حربه های تزویرآمیز آمریکا ایجاد رابطه با انتخاب مسیر مذاکره رو درو با ایران               بر سر جریان بحران ساختگی هسته ای است. آمریکایی که سالهاست رابطه سیاسی اش با ما قطع است، (قطع رابطه ای که خودشان مسبب آن بودند و در سال 58 به صورت یک طرفه آن را قطع کردند،                که بنا به فرمایش حضرت امام«ره» اگر کارتر در عمر خود  یک کار کرده باشد که بتوان گفت به خیر و صلاح مظلوم است همین قطع رابطه است. ما این قطع رابطه را به فال نیک می­گیریم چون که این قطع رابطه دلیلی بر قطع امید آمریکا از ایران است. (صحیفه امام، ج12،ص40). امروز موضوع هسته ای این فرصت را برای دشمنان به خصوص آمریکا فراهم نموده تا بلکه بتوانند با ما وارد مذاکره شده و از این مسیر روزنه ای را برای نفوذ استعماری خود در ابعاد مختلف سیاسی ، اقتصادی و اجتماعی و امنیتی در کشور پیدا نمایند. آری البته نفس مذاکره خوب است،ولی مذاکره با دشمن قسم خورده ، مکار و شیطان صفت هیچوقت به نفع ما نیست، زیرا اولا جنس دشمنی امریکا با ایران از جنس دشمنی های معمولی نیست و ثانیا دولت آمریکا اساسا دولتی قابل اعتماد نیست.

,

8- آری تاریخ محل عبرت آموزی است و خصوصا تاریخ معاصر کشور ما درسهای عبرت آموز بسیار دارد. قصه و غصه ها دارد. تاریخ انقلاب مشروطه ما سراسر درس و عبرت است، تاریخ سی و چند ساله           انقلاب اسلامی نیز گویای همین عبرتهاست. اساسا تاریخ دویست ساله کشور ما، آیینه بسیار روشنی است که می توان در آن دشمنی قدرت‌های جهانی و نفوذ آنها در ارکان کشور را به خوبی مشاهده نمود. با مطالعه تاریخ معاصر می توان شیوه‌های نفوذ، راه‌های نفوذ، عوامل نفوذ، ابزارهای نفوذ، روزنه‌های نفوذ و نتایج و تبعات آن را شناخت.

,

9- متاسفانه ایران در دوران معاصر خود همواره گرفتار جریانی از غرب زدگی و تفکر لیبرالیستی بوده است، منورالفکرها و روشنفکر نماهایی که غرب را تنها آمال خود می بیند و بجای تکیه بر داشته های خودی و بومی، فرهنگ غرب را می ستایند، امروز هم تفکری وجود دارد که آمریکا را کدخدای دهکده جهانی دانسته و به دنبال این هستند تا به هر طریق شده با ایجاد رابطه راه نفوذ غربی ها را در کشور هموار نمایند. بعد از ناکامی مشروطه معلوم شد که برخی از همین غرب زده ها یا فراماسونر بوده و یا حتی جاسوسانی بودند که می خواستند با اندک بهایی کشور خود را به اجنبی بفروشند.                     به طورمثال سیدحسن تقی‌زاده روشنفکرمآب معروف که از فعالان صدر مشروطیت است در سرمقاله مجله کاوه در شماره 36 سال 1399 قمری که در برلین منتشر می‌شد حرف اول خود و همفکرانش را اینگونه بیان کرد: «وظیفه اول همه وطن‌پرستان ایران قبول و ترویج تمدن اروپا بلاشرط و بلاقید و تسلیم مطلق شدن به اروپا و اخذ آداب و عادات و کل اوضاع فرنگستان است. ایران باید ظاهراً و باطناً و جسماً و روحاً فرنگی‌‌مآب شود تا پیشرفت کند.» رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیر خود با هیئت دولت، صراحتا به خطر نفوذ دشمن اشاره کردند و فرمودند: «اینها درصدد نفوذند، درصدد رخنه کردنند؛ این رخنه از جاهای مختلفی ممکن است باشد؛ مواظب باشید. یک وقت آدم خبر می‌شود که فرض بفرمایید فلان سازمان آمده یک بخشی از مجموعه‌ فرهنگی ما را ... به یک شکل خاصّی دارد هدایت می‌کند؛ این را آدم می‌فهمد، بعد که نزدیک می‌شود می‌بیند کار خطرناکی و کار بزرگی است امّا آدم توجّه نداشته؛             اینها رخنه است؛ در زمینه‌های گوناگون؛ در زمینه‌های اقتصادی، در رفت ‌و آمدها، در همه‌ دستگاه‌ها...»

,

10- آری امروز یکی از بزرگترین تهدیدات کشور ابعاد فرهنگی و سیاسی این نفوذ است و همه میدانیم مذاکرات با امریکایی ها این فرصت را به آنها می دهد تا از این طریق در کشور ما نفوذ پیدا کنند. بنابراین میتوان گفت از نگاه امریکاییها برجام روزنه ای برای نفوذ آنها در حوزه های سیاسی، اجتماعی ،اقتصادی و فرهنگی و حتی امنیتی کشور ماست. اساسا آمریکا در تلاش است از کلیت برجام و این مذاکرات پلی برای ورود مجدد و  نفوذ خود به کشور ما ایجاد نماید تا بلکه از این طریق بتواند به همان اهداف اولیه اش یعنی براندازی نظام جمهوری اسلامی دست یابد،                 که البته شناخت این امر معرفت و بصیرت خاص می خواهد.

,

 

,

 

,

 

,

 

,

 

,

11- آنچه مسلم است آمریکا همچنان دشمن شماره یک انقلاب ایران بوده و با گذشت دهه های             پس از انقلاب هیچ تغییری در رفتار و خوی استکباری آن نشده و بنا به فرمایش امام راحل«ره» علت اساسی اختلاف بین ایران و آمریکا نیز کنار نیـامدن و تحت سلطه آمریکا قرار نگرفتن ملت ایران است  و در این باب اینگونه فرمودند: این منازعه بین ما و آمریکا نیست، بین اسلام و کفر است.                    صحیفه امام، ج‏11، ص 105  اگر آمریکا و اسراییل لااله الا الله بگویند ما قبول نداریم چرا که آنها               می­خواهند سر ما کلاه بگذارند. (صحیفه امام ، ج11، ص 105) حضرت امام«ره» همچنین غفلت نمودن از دشمنی آمریکا را یک اشتباه می دانستند و فرمودند: خطر آمریکا به حدی است که اگر کوچکترین غفلتی کنید، نابود می شوید.صحیفه امام، ج 21، ص 291 ،بدانید شما با یک قدرتی مواجه هستید که اگر یک غفلت بشود، مملکتتان از بین می رود. غفلت نباید بکنید.صحیفه امام، ج 17، ص 84 ،                12- آری امروز همان روز است که نباید از توطئه های رنگی و پنهان آمریکا غفلت کرد. جدای از محتوا و متن مذاکرات و برجام و بدون اینکه بخواهیم فردی را زیرسوال ببریم باید بگوییم که برجام خطر نفوذ آمریکا را در کشور ما در پی دارد. البته رهبری معظم انقلاب اسلامی و ملت ایران،                  مانند رهبران و مردم زمان مشروطه نیستند، بلکه امروز ایران از رهبری حکیم و فرزانه و ملتی هشیار و بیدار و در صحنه برخوردار است و حتی اگر برجام هم به فرجام برسد باز امکان حضورآمریکا در ایران نخواهد بود.مقام معظم رهبری در این باره فرمودند: نیت آن‌ها [آمریکایی‌ها] این بود که از این مذاکرات و از این توافق، وسیله‌ای پیدا کنند برای نفوذ در داخل کشور. ما این راه را بستیم و این راه را به‌طور قاطع خواهیم بست؛ نه نفوذ اقتصادی آمریکایی‌ها را در کشورمان اجازه خواهیم داد، نه نفوذ سیاسی آن‌ها را، نه حضور سیاسی آن‌ها را، نه نفوذ فرهنگی آن‌ها را (بیانات، ۲۶/ ۵/ ۹۴). ان شاء الله.

,

محمد حسن آلاله/ج

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه