اخبار داغ

مراسم سوگواری رحلت پیامبر اکرم در مسجد جامع سقز برگزار شد

مراسم سوگواری رحلت پیامبر اکرم در مسجد جامع سقز برگزار شد
با حضور مسئولان شهرستانی، روحانیون و جمعی از مردم مراسم سوگواری رحلت پیامبر عظیم الشأن اسلام در مسجد جامع شهر سقز برگزار شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از گولان سقز، دکتر عابد نقیبی رییس مرکز بزرگ اسلامی شهرستان سقز ضمن تسلیت رحلت پیامبر در 28 صفر گفت: وجود مقدس حضرت محمد (ص) رحمت للعالمین برای تمام مخلوقات و موجودات است و مایه سعادت و خوشبختی بشریت را در دنیا و آخرت تضمین می کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, گولان سقز,
 
,
 
,
نقیبی افزود:  بعد از پیامبر اسلام (ص) دو چیز گرانبها در میان مسلمانان به ودیعه گذاشته شده است و آن هم کتاب (قرآن) و اهل بیت است که راه رستگاری و سعادت در گرو تیعیت از آنها است.
,
 
,
 
,
وی یادآور شد: اتحاد و همدلی از آیات الهی است و شناخت درست این نعمت و ایجاد اتحاد بین مسلمانان می تواند عاملی مهم در هدایت، پیشرفت و پیروزی‌های پی در پی اسلام شود و می توان مسیر حرکت سعادت بخش امت اسلامی را در پیروی از امر اتحاد دانست.
,
 
,
 
,
نقیبی گفت: وحدت اسلامی به معنای یکی شدن مذاهب، نادیده گرفتن‌ اختلافات مذهبی، شیعه شدن سنی و یا سنی شدن شیعه نیست، بلکه مقصود از وحدت اسلامی همبستگی مسلمانان و اتحاد پیروان مذاهب گوناگون با وجود اختلافات مذهبی در برابر دشمنان  اسلام و بیگانگان می‌باشد.
,
 
,
 
,
 
,
ماموستا نقیبی با بیان اینکه کسی که باور به زیارت قبر پیامبر (ص) ندارد از دایره اسلام خارج است، افزود: افراد و دسته های زیادی در خصوص بدعت بودن زیارت قبر پیامبر سخن می گویند که این موارد مبنای اجتهادی ندارد و در نتیجه قابل قبول نیست.
,
 
,
 
,
وی با بیان اینکه حضرت محمد(ص)، قرآن، دین و احکام اسلام را تشریح کرده است، اظهار کرد: حدیث های حضرت محمد (ص) حقیقت مطلق است و حضرت محمد(ص) و اهل بیت همواره در مسیر وحدت مسلمانان حرکت کرده اند و باید این الگو مدنظر مسلمانان جهان باشد به ضرورت وحدت اسلامی تاکید کرد.
,
 
,
 
,
دکتر نقیبی ادامه داد: امروز در جهان اسلام دسته ها، گروه ها و احزابی از جمله داعش، بوکوحرام و طالبان با باور تکفیری، داعیه مسلمان بودن دارند که عقلانیت و خرد گرایی نزد آنان وجود ندارد.
,
 
,
 
,
برگزاری محفل انس با قرآن با حضور قاریان برجسته شهرستان سقز فرزاد حسینی، سیروس مصطفی و سعدی ولی زاده و قرائت زیارت نامه پیامبر (ص) از بعید و توزیع ویژه نامه فانوس ویژه وفات حضرت محمد(ص) و امام حسن مجتبی(ع) از دیگر برنامه های این مراسم بود.
,
 
,
انتهای خبر/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه