رئیس انجمن صنایع محرکه و قطعات خودرو کشور
اگر قرار است خودرو بی کیفیت سوار شویم بهتر است آن خودرو ایرانی باشد/ در کشورهای عقب مانده وام 16 درصدی به مردم میدهند
رضا پاشایی گفت: کمپین نخریدن خودرو داخلی به نفع چینیها تمام شد. مردم اگر قرار است خودرو بی کیفیت سوار شوند همان بهتر که خودرو ایرانی خریداری کنند.[
به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناج رضا پاشایی در جمع خبرنگاران با اشاره به تعطیلی صنایع استان، اظهار داشت: در حال حاضر 240 کارخانه قطعه سازی در تبریز وجود دارد که تنها 130 عدد از آنها فعال هستند، تبریز زمانی قطب قطعه سازی کشور بود اما امروز کارخانهها با ظرفیت 30 درصدی فعالیت میکنند.
, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,وی افزود: در صنعت کشور برخی از افراد و عوامل در جای خود قرار نگرفتهاند و همین امر موجب وقوع بحران شده است، دولت حمایت قاطعی از صنعت ندارد و به مرور زمان وضعیت از حال حاضر نیز بدتر میشود.
,وی خاطرنشان کرد: مدیران مالیاتی استان موضوع افزایش 32 درصدی مالیات را مطرح میکنند، افزایش دریافتی صنعت مریض کشور را درمان نمیکند. رکود حاکم بر جامعه و عدم حمایت همه جانبه از تولید موجب بیکاری شده است و همین امر در توسعهی بزههای اجتماعی موثر است.
,,

, ,
نایب رئیس خانه صنعت و معدن استان با بیان اینکه ایجاد بستهی حمایت از تولیدکننده و مصرف کننده توسط دولت لازم است، اذعان داشت: اکنون ترکیه تبدیل به قطب قطعهسازی شده است و خودروهای لوکسی را مونتاژ میکند، کارخانههایی که 4 سال پیش هم سطح صنایع تبریز بودند اکنون 100 برابر ما پیشرفت کردند.
,وی یادآور شد: به علت تحریمهای اتحادیه اروپا علیه روسیه، این کشور دنبال قطعهسازان ایرانی و ترکیهای بود، ما همچنان به علت مشکلات مالی و بانکی در مرحله مذاکره هستیم اما صنعت گران ترکیه به علت حمایت دولت با روسیه قرارداد خود را بستهاند.
,وی عنوان کرد: با وام 20 درصدی صنعت ایران رشد نمیکند، کشورهای توسعه یافته وام 4 درصدی را برای مردم و وام 2 درصدی را برای تولید در نظر میگیرند، ما در برنامه کوتاه مدت طرح جامع احیاء و اعتلای صنعت خواستار وام 10 هزار میلیاردی هستیم تا از رکود خارج شویم.
,,

, ,
پاشایی با اعلام اینکه قطعه سازان نفسهای آخر خود را میکشند، گفت: خودورسازان به سفارش دولت به سایر کشورها بدون دریافت هزینه خودرو صادر کردهاند، چنانچه پول خودروها پرداخت شود قطعه سازان نیز به پول خود خواهند رسید.
,وی ادامه داد: زمانی فروش خودرو به نفع قطعه سازان میشود که خودروسازان از آن سهمی هم برای ما قائل شوند، مدیران ابتدا بدهیهای خود را پرداخت میکنند و در پایان اعتباری برای قطعه سازان باقی نمیماند.
,وی تصریح کرد: در شرایط فعلی باید صندوق حمایت از تولیدکننده و مصرف کننده تشکیل شود تا بخشی از عوارض واردات خودرو و مازاد درآمد سالیانه دولت از واردات به صندوق اختصاص یابد.
,رئیس انجمن صنایع محرکه و قطعات خودرو کشور در پاسخ به سوال خبرنگار آناج مبنی بر عدم منصفانه بودن ارائه وام 25 میلیونی به مردم با سود 16 درصدی، توضیح داد: در کشورهای عقب مانده به مردم وام بالای 4 درصدی ارائه میکنند، پیشنهاد ما ارائه وام 4 درصدی بود اما متاسفانه مورد قبول واقع نشد. ما نه تنها مخالف ارائه وام 16 درصدی بودیم بلکه پیشنهاد داده بودیم تا میزان وام افزایش یابد.
,وی افزود: قیمت خودرو آیتمهایی دارد که برای همه پوشیده است، حتی مبنای قیمت دستوری هم افشاء نمیشود. خودروسازان ادعا دارند دلیل تفاوت قیمت خودرویی که در داخل به فروش میرسد با خودروهایی که برای کشورهای همسایه صادر میشود به خاطر بیمه و ارزش افزوده است. بنده نمیتوانم این ادعاها را تایید و یا رد کنم چراکه قیمت تمام شده خودرو اطلاعی ندارم.
,,

, ,
وی اعلام کرد: کمپین ممنوعیت خرید خودرو داخلی به نفع چینیها تمام شد و آنان خودروهای بی کیفیت خود را وارد ایران کردند، خودرو داخلی شاید بی کیفیت باشد اما از خودرو چینی بهتر است، اگر مردم قرار است خودرو بی کیفیت سوار شوند همان بهتر که اتوموبیل ایرانی بخرند.
,نایب رئیس خانه صنعت و معدن آذربایجانشرقی با انتقاد از ترجیح منافع شخصی به منافع ملی، بیان داشت: خودروسازان به جای خرید زمین و خانه بهتر است به فکر ارتقاء سطح تکنولوژی و مونتاژ خودرو با کیفیت باشند، اگر دولت از بخش خصوصی حمایت کند میتوان قیمتها را کاهش و کیفیت را افزایش داد. جوانان به دنبال اتوموبیل ایمن و پرشتاب هستند و ما باید بر اساس علم روز خودرو تولید کنیم.
,وی اضافه کرد: به منظور مونتاژ خودرو با کیفیت و برند برتر در استان با دو شرکت آلمانی استانداری و صنعت و معدن وارد مذاکره شده، هدف ما تولید سالانه هزار خودرو در آذربایجانشرقی است.
,انتهای پیام/پ
]
ارسال دیدگاه