اخبار داغ

به دلیل واردات محصولات چینی

تولید تجهیزات دندانپزشکی در ایران مقرون به صرفه نیست

تولید تجهیزات دندانپزشکی در ایران مقرون به صرفه نیست
عضو شورای مرکزی بسیج جامعه پزشکی کشور گفت: ما به سمت تولید توربین داخلی حرکت کردیم اما به دلیل واردات توربین چینی، تولید توربین داخلی مقرون به صرفه نبود در واقع ساخت تجهیزات مربوط به دندانپزشکی در ایران امکان پذیر است اما تولید آن برای ما صرفه اقتصادی ندارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ دکتر عباس هنردوست در گفت‌وگو با خبرنگار سازمان بسیج جامعه پزشکی درباره صنعت دندانپزشکی کشور از گذشته تا به امروز به ویژه در پساتحریم گفت: هم اکنون واردات در صنعت دندانپزشکی به شکل سابق ادامه دارد حال اگر فراوانی در آینده بیشتر شود و بازرگانان بتوانند محصولات دندانپزشکی را بیشتر عرضه کنند امری جدا است اما آنچه مشخص است در قبل و بعد از تحریم تفاوتی وجود نداشته است.

وی در ادامه افزود: صنعت دندانپزشکی در کشور ما پیش از انقلاب وارداتی بود اما پس از انقلاب بسیاری از محصولات دندانپزشکی از جمله یونیت‌ها و کل وسایل یکبار مصرف ایرانی شد حتی به سمت ساخت فیکسچرهای ایمپلنت نیز حرکت کردیم و یکی از همکاران ما این محصول را تولید کرد که به دلیل عدم استقبال به خارج کشور مهاجرت کرد.

توربین چینی جایگزین توربین تولید داخل شده است
عضو شورای مرکزی بسیج جامعه پزشکی کشور با بیان اینکه یونیت سازی در کشور ما رشد کرده است و ما برای تولید چیزی کم نداریم، تصریح کرد: ما به سمت تولید توربین داخلی نیز حرکت کردیم اما به دلیل ورود توربین چینی، تولید توربین داخلی مقرون به صرفه نبود در واقع ساخت سایر تجهیزات مربوط به دندانپزشکی در ایران امکان پذیر است اما تولید آن برای ما صرفه اقتصادی ندارد.

هنردوست ادامه داد: اینگونه نیست که صفر تا صد یونیت‌ها در داخل تولید شود بلکه بردهای یونیت وارداتی هستند و در این زمینه می‌توان گفت حتی آلمان به عنوان تولید کننده بنز نیز همه قطعات این ماشین را تولید نمی‌کند و بسیاری از قطعات بنز در نقاط دیگر تولید سپس در آلمان سرهم بندی می‌شود.

وی با بیان اینکه ۱۵ سال است که از یونیت دندانپزشکی تولید داخل استفاده می‌کنم و مشکلی ندارم، درباره موانع تولید در صنعت دندانپزشکی کشور گفت: موانع تولید در صنعت دندانپزشکی کشوره‌مان مشکلاتی است که گریبان صنعت داخلی ما را گرفته است به عنوان مثال تولید کالا در ایران سه K هزینه بر است اما نوع چینی آن یک K هزینه خواهد داشت به این شکل تجار ترجیح می‌دهند که نوع ارزان قیمت آن را وارد کنند.

وی ادامه داد: حتی سماورسازان ما هم اکنون سماور چینی وارد می‌کنند و این بلا بر سر صنعت فرش و صنایع دستی ما و سایر ارکان آن نیز آمده است.

هنردوست، با اشاره به اینکه تحقق اقتصاد مقاومتی در ابتدا عِرق ملی می‌خواهد و باید از درون بجوشد، تصریح کرد: با حرف زدن صرف، کاری انجام نمی‌شود و چند سال است که مقام معظم رهبری بر این موضوع تاکید دارند.

گسترش صنعت دندانپزشکی نیازمند مدیرانی است که درد انجام کار دارند
عضو شورای مرکزی بسیج جامعه پزشکی خاطرنشان کرد: اقتصاد امری پیوسته است و اگر به دنبال گسترش صنعت دندانپزشکی در کشور هستیم باید برای بهبود آن به دنبال مدیرانی باشیم که درد انجام کار را داشته باشند بدون اینکه نیازمند باشند کسی برای آنان دست بزند.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سازمان بسیج جامعه پزشکی,
,
,
,
, توربین چینی جایگزین توربین تولید داخل شده است,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, گسترش صنعت دندانپزشکی نیازمند مدیرانی است که درد انجام کار دارند,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه