اخبار داغ

مدیرکل فنی و حرفه‌ای مازندران عنوان کرد؛

آموزش‌ مهارتی به 630 زن خانه‌دار و سرپرست خانوار

آموزش‌ مهارتی به 630 زن خانه‌دار و سرپرست خانوار
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای مازندران از توانمندسازی 630 زنان خانه‌دار و سرپرست خانوار در استان با آموزش‌های مهارتی در سال جاری خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سیدحسین درویشی در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ، اظهار کرد: توانمندسازی فرآیندی است که طی آن فرد از نیازها و خواسته‌های درونی و قابلیت‌های خود آگاه می‌شود و با هدف رسیدن به خواسته‌ها، به کسب توانایی‌های لازم می‌پردازد.
 
وی با بیان اینکه یکی از شاخص‌های مهم برای سنجش توسعه هر کشور وضعیت اشتغال زنان و نوع مشارکت آنان است، بیان کرد: در کشور ما زنان نیمی از جمعیت جامعه را تشکیل می‌دهند و از نظر کسب تحصیلات عالی روندی صعودی را طی کرده‌اند ولی از نظر مهارت آموزی و وضعیت اشتغال نتوانسته‌اند با وجود ظرفیت‌های شخصی، اجتماعی و قانونی به جایگاه متناسب دست یابند.
 
مدیرکل فنی و حرفه ای مازندران با اشاره به اینکه از منابع حیاتی توسعه می‌توان به آموزش اشاره کرد که به جهت توانمندسازی انسان‌ها باید در دسترس آنها قرار گیرد، خاطرنشان کرد: در عصر حاضر، جوامع برای ورود به چالش‌های آینده از موثرترین ابزار خود که همان آموزش است استفاده کنند.
 
درویشی تصریح کرد: آموزش از طریق افزایش بهره‌وری سبب تحرک شغلی و استفاده بیشتر از قابلیت‌های افراد می‌شود که از مجرای تاثیر بر بازار کار، تغییر و تحول اقتصادی جوامع را موجب می‌شود.
 
وی آموزش‌های مهارتی را یکی از زمینه‌های زیربنایی تقویت آگاهی افراد و از منابع حیاتی توسعه دانست که باعث می‌شود افق‌های جدید و نویی فراروی انسان‌ها قرار گیرد، افزود: یکی از ابعاد مهم و اساسی آموزش، آن است که دامنه گسترده‌ای از انتخاب و اختیار را روی آدمی باز می‌کند و آنان را در انتخاب، توانا می‌سازد.
 
مدیرکل فنی و حرفه ای مازندران تاکید کرد: آموزش‌های مهارتی، مهمترین عامل موثر در دگرگونی طرز نگرش و رفتار افراد جامعه است که در مسیر رشد اقتصادی، بهبود کیفیت زندگی، ایجاد دانش و مهارت، تامین فرصت‌های شغلی و افزایش تولید جامعه به کار گرفته می‌شود، از این رو، در جوامع منزلتی یگانه یافته است.
 
درویشی اضافه کرد: حضور فعال زنان در فعالیت‌های اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی می‌تواند باعث توسعه، رشد اقتصادی و فرهنگی در جامعه شود.
 
وی با بیان اینکه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای از شیوه‌های موثر دسترسی برابر زنان بر اساس جنسیت است، اظهار کرد: می‌توان به زنان به دید منابع انسانی بالقوه کشور نگریست و با جهت دهی و سرمایه گذاری برای اشتغال آنان علاوه بر سودبری از مشارکت آنان در توسعه اقتصادی، زمینه توسعه همه جانبه کشور را فراهم آورد.
 
این مسئول با تاکید بر اینکه توانمندسازی زنان سرپرست خانوار و زنان خانه‌دار جزو برنامه‌های اولویت‌دار در مازندران است، خاطرنشان کرد:  توانمندسازی زنان از جمله مولفه‌های مهم در توسعه پایدار بوده و اشتغال آنان با توانمندسازی عجین است به طوری که توانمندی‌های زنان پیش‌نیازی برای ورود به یک کسب و کار است.
 
مدیرکل فنی و حرفه ای مازندران در پایان گفت: در همین راستا در 9 ماهه سال جاری 486 نفر از زنان خانه‌دار و 144 نفر از بانوان سرپرست خانوار در مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای استان آموزش‌های مهارتی را فرا گرفتند که می‌توانند با این آموزش‌ها در جامعه موثرتر باشند.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه