اخبار داغ

هشدار احمد توکلی نسبت به ترکیدن حباب بورس

هشدار احمد توکلی نسبت به ترکیدن حباب بورس
دکتر احمد توکلی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ضمن بیان این نکته شرایط بازار سرمایه حبابی است، گفت: اگر حباب بازار بترکد، دولت مسئول است و باید پاسخگو باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛سهام شستا در حالی چند روز پیش در بورس عرضه اولیه شد که شاخص بورس به طور شگفت انگیزی در حال افزایش است. اینکه واقعا شرایط کنونی بازار سرمایه چقدر مبتنی بر واقعیت‌های اقتصاد ایران است، سوالی است که صاحب نظران در خصوص اظهارنظر‌های متفاوتی دارند.

برخی معتقدند که روال کنونی کاملا طبیعی و به علت استقبال مردم است در مقابل عده‌ای بر این اعتقادند که شرایط کنونی غیرمنطقی و حبابی است و از این رو نسبت به ترکیدن حباب و سقوط شاخص هشدار می‌دهند.

در همین باره دکتر احمد توکلی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به عرضه اولیه سهام شستا در بورس گفت: در شرایط کنونی که رشد شاخص‌ها بی منطق است، این کار دولت برای بورس مضر است.
 
وی گفت: وقتی که دارایی یک شرکت ۱۰۰ تومان است و بدون هیچ اتفاقی در عملکرد این شرکت به ۹۰۰ تومان می‌رسد این به معنای حباب است.

توکلی تصریح کرد: رشد چند ماهه اخیر شاخص‌ها به دلیل کاغذبازی است و نه بهبود وضعیت شرکت‌ها و اقتصاد.

این نماینده سابق مجلس خاطر نشان کرد: متاسفانه اوراق سهام در دست عده‌ای به عنوان کسب درآمد رد و بدل می‌شود در صورتی که هر گونه رشد در معاملات بورس می‌بایست یک منطق اقتصادی مبتنی بر واقعیت داشته باشد.

وی در پاسخ به این سوال که چرا دولت و مسئولین اجازه چنین اتفاقاتی را در بورس می‌دهند، گفت: مگر دولت وجود دارد!

توکلی در واکنش به این موضوع که اگر حباب بازار بترکد، چه کسی پاسخگو سرمایه از دست رفته عامه مردم است، گفت: دولت مسئول است و باید برای همه حالت‌ها تدبیر کند و پاسخگو باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه